بازاریابی جهانی چیست؟

بازاریابی جهانی - global marketing

بازاریابی جهانی دیگر مختص برندهایی نیست که سرمایه نقدی بالایی دارند و همچنین برای مدیران بازاریابی که تمام تلاش های بازاریابی را انجام می دهند، دردسرساز نیست.
حضور جهانی برای هر کسب و کاری با استراتژی خلاقانه و درک بازارهای جهانی امکان پذیر است. بیایید به نحوه ظاهر یک استراتژی بازاریابی جهانی خوب و بهترین نمونه ها در سراسر جهان بپردازیم.

آنچه در این مقاله می آموزید :

تعریف بازاریابی جهانی

بازاریابی جهانی مستلزم بسته بندی محصولات شما برای پاسخگویی به نیازها و ترجیحات یک بازار جهانی است. این شامل ایجاد، تثبیت، موقعیت‌یابی و ترویج محصولات و خدمات شما با تمرکز بر مصرف‌کنندگان جهانی است.

بازاریابی جهانی مفهوم جدیدی نیست. شرکت‌های معتبری مانند کوکاکولا برای چندین دهه از این استراتژی برای دستیابی به مشتریان بین‌المللی خود استفاده می‌کنند.

با اختراع رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و دیگر آژانس های تبلیغات آنلاین، بازاریابی جهانی بسیار آسان شده است. کسب و کارهای کوچک و بزرگ می توانند از این رویکرد برای گسترش پایگاه مصرف کننده خود استفاده کنند.

این رویکرد بازاریابی مستلزم استراتژی هایی است که به شما کمک می کند تا بر بازارهای جهانی تسلط داشته باشید و به قابل قبول ترین شکل با مصرف کننده ارتباط برقرار کنید.

این کار با تحقیقات بازاریابی جدید مناسب شروع می شود تا بفهمید مصرف کنندگان شما چه کسانی هستند، کشورهایی که از آنها آمده اند، چه شکلی از محصولات یا خدمات شما برای آنها جذابیت بیشتری دارد و بهترین رویکردی که برای آنها مفید است.

فرآیند بازاریابی همچنین ممکن است مستلزم بومی سازی برند شما باشد تا منعکس کننده نیازها و خواسته های مردمی باشد که استراتژی برای دستیابی به آن به کار می رود.

با این گفته، بومی سازی برای هر طرح بازاریابی جهانی بسیار مهم است. برخی از برندها استراتژی استانداردسازی جهانی را انتخاب می کنند، به این معنی که برای همه یکسان است.

استراتژی استانداردسازی جهانی

استراتژی استانداردسازی جهانی به توانایی استفاده از پیام‌ها و کمپین‌های بازاریابی استاندارد در بازارها، کشورها و فرهنگ‌ها اشاره دارد.

بزرگ‌ترین برندهای جهان، مانند آدیداس و کوکاکولا، از استراتژی استانداردسازی جهانی برای ایجاد یک تجربه برند ثابت در سراسر مناطق و زبان‌ها استفاده می‌کنند.

بدون توجه به اینکه از کجا از آن برندها بازدید می کنید، تجربه و تصاویر تقریباً یکسان است.

بر خلاف بومی سازی، که در آن رویکرد بازاریابی متفاوت تری برای هر بازار وجود دارد، استانداردسازی جهانی مزایای هزینه قابل توجهی را ارائه می دهد. این رویکرد به پیام رسانی کمتر و کمپین های کمتری نیاز دارد.

با این حال، نکته کلیدی این است که بدانیم یک استراتژی استانداردسازی جهانی چه زمانی موثر خواهد بود. شما باید تحقیق کنید که آیا مشتریان بسته به بازارشان از محصولات شما متفاوت استفاده می کنند یا درباره آنها فکر می کنند.

اگر تفاوتی بین استفاده و درک از کشوری به کشور دیگر وجود نداشته باشد، رویکرد استانداردسازی جهانی عملی است.

انتخاب محلی سازی یا استانداردسازی جهانی یکی از جنبه های ایجاد یک استراتژی بازاریابی جهانی عالی است.

بازاریابی جهانی را در گام های کوچک شروع کنید

فرض کنید شما آرزوی جهانی شدن برای کسب و کار خود دارید. در این صورت، باید دریابید که مشتریان در جوامع مختلف چه چیزهای مشترکی دارند و چگونه محصول خود را برای این بازارهای مختلف بومی سازی کنید. اولین قدم شما؟ از کارهای کوچک شروع کنید، سپس با رشد کسب و کارتان به سمت بالا بروید. شرکت مشاوره کسب و کار پویا تجارت فرهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.