آشنایی با 3 نوع بازاریابی قطره ای

بازاریابی قطره ای

مشتریان در هر بازاری دائماً انبوهی از پیام‌ها، ایمیل‌ها و تبلیغات را از شرکت‌های مختلف دریافت می‌کنند که تلاش می‌کنند توجه آن‌ها را به خود جلب کنند – بنابراین چگونه برند شما می‌تواند برجسته باشد و در ذهن خود باقی بماند؟ یکی از راه ها بازاریابی قطره ای است.
بازاریابی قطره‌ای به بازاریابان کمک می‌کند تا با یادآوری مداوم محصولات، خدمات و پیشنهادات ویژه، با مشتریان فعلی و بالقوه ارتباط دائمی داشته باشند. اما بازاریابی قطره ای چیست و چگونه می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد؟ در این پست به این موضوع خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله می آموزید :

بازاریابی قطره ای چیست؟

بازاریابی قطره‌ای نوعی استراتژی ارتباطی است که در آن یک جریان ثابت از عناصر بازاریابی از پیش نوشته شده به مشتریان یا سرنخ‌های بالقوه در طول زمان ارسال می‌شود. در حالی که این پیام ها می توانند در قالب رسانه های مختلف باشند، بازاریابی ایمیلی رایج ترین آنهاست.

در روزهای اولیه بازاریابی قطره‌ای، نامه‌های کاغذی و بروشور برای گیرندگان در فهرست بازاریابی یا پس از تماس اولیه با کسب‌وکار پست می‌شد. البته با انطباق بازاریابی با عصر دیجیتال، بازاریابی قطره‌ای در قالب رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

اکنون می دانید بازاریابی قطره ای چیست، اما چگونه کار می کند؟ علاوه بر این، چگونه شرکت می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

بازاریابی قطره ای چگونه کار میکند؟

نحوه عملکرد بازاریابی قطره ای بستگی به رسانه مورد استفاده دارد. سه رسانه رایج عبارتند از ایمیل، رسانه های اجتماعی و پست مستقیم.

1. بازاریابی قطره ای ایمیل

بازاریابی قطره ای ایمیل معمولاً با یک فرم آنلاین که مشتری بالقوه یا مشتری پر می کند شروع می شود. پس از تکمیل فرم، آن شخص وارد یک برنامه پاسخگوی خودکار می شود که ایمیل های خودکار را از آن نقطه به بعد ارسال می کند.

ایمیل‌ها را می‌توان با نام مخاطب و اشاره‌های خاصی از اقدامی که انجام داده‌اند شخصی‌سازی کرد. به عنوان مثال، “سلام حسام! از اینکه برای دریافت خبرنامه بازاریابی هفتگی ما ثبت نام کردید، سپاسگزاریم.”

2. بازاریابی قطره ای رسانه های اجتماعی

نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی قطره ای روز به روز در دنیای دیجیتال رایج تر می شود. با این شکل از بازاریابی قطره‌ای، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی به‌طور پیوسته با متون، عکس‌ها یا ویدیوهای پیرامون یک تلاش بازاریابی خاص به‌روزرسانی می‌شوند.

به عنوان مثال، یک حساب رسانه اجتماعی برای یک شبکه تلویزیونی ممکن است با انتشار کلیپ‌ها، عکس‌ها یا گرافیک‌های پشت صحنه برای ایجاد هیجان در بینندگان، برای اولین نمایش یک نمایش خاص بازاریابی کند.

3. بازاریابی قطره ای پست مستقیم

پست مستقیم مدت‌هاست که در تلاش‌های بازاریابی قطره‌ای استفاده می‌شود و در طول سال‌ها شاهد به‌روزرسانی‌های زیادی در قالب نرم‌افزار و چاپ دیجیتال بوده است. این پیشرفت‌ها، پست های مستقیم را خودکارتر، شخصی‌تر و مدیریت آن آسان‌تر کرده است.

صرف نظر از روش مورد استفاده، یک روند رایج در بازاریابی قطره ای “قانون 29” است. این قانون نانوشته در بازاریابی می گوید که اکثر مشتریان احتمالی چیزی را تا زمانی که حداقل ۲۹ بار تبلیغ آن را نبینند، نمی خرند. در حالی که 29 ممکن است کمی خاص باشد، نکته کلیدی برای تولید سرنخ این است که با ایجاد مداوم نقاط اتصال، برای مشتریان بالقوه در ذهن خود باقی بمانید.

جمع بندی مقاله

بازاریابی قطره‌ای یک تاکتیک عالی برای آگاهی مشتریان فعلی از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما است. همچنین می تواند مشتریان بالقوه جدید را متقاعد کند که متعهد به خرید از شرکت شما شوند. در نهایت، شما همچنین می توانید با حفظ ارتباط مداوم با مشتریان قدیمی، آنها را به دست آورید. اکنون که درک کاملی از بازاریابی قطره ای و کاربردهای آن دارید، آماده برنامه ریزی کمپین بعدی خود هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.