وظایف بازاریاب های دیجیتال در 2023

وظایف بازاریاب های دیجیتال

با توجه به اینکه امروزه اینترنت چقدر در دسترس است، اگر به شما بگویم تعداد افرادی که هر روز آنلاین می شوند همچنان در حال افزایش است، باورتان می شود؟
در واقع، تا سال 2021 حدود 4.9 میلیارد کاربر اینترنت در جهان وجود دارد که جهشی 400 میلیونی نسبت به سال 2020 است.
و اگرچه ما این را زیاد می گوییم، نحوه خرید و خرید مردم نیز همراه با آن تغییر کرده است – به این معنی که بازاریابی آفلاین نمی تواند تنها استراتژی شما برای افزایش فروش باشد، زیرا باید با مخاطبانی ملاقات کنید که در حال حاضر در اینترنت وقت می گذرانند. .
بازاریابی همیشه برای برقراری ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان مناسب بوده است.
امروز، این بدان معناست که شما باید آنها را در جایی که قبلاً وقت خود را سپری می‌کنند ملاقات کنید. بازاریابی دیجیتال را وارد کنید – به عبارت دیگر، هر شکلی از بازاریابی آنلاین.
ما در مورد بازاریابی درونگرا به عنوان یک روش واقعا موثر برای جذب، تعامل و خوشحال کردن مشتریان آنلاین صحبت می کنیم. اما ما هنوز سوالات زیادی از مردم سراسر جهان در مورد بازاریابی دیجیتال دریافت می کنیم. بنابراین، تصمیم گرفتیم به آنها پاسخ دهیم. برای رفتن به هر سوال، روی پیوندهای زیر کلیک کنید، یا به خواندن ادامه دهید تا ببینید امروزه چگونه بازاریابی دیجیتال انجام می شود.

آنچه در این مقاله می آموزید :

بازاریابان دیجیتال چه کاری انجام می دهند؟

بازاریابان دیجیتال مسئول هدایت آگاهی از برند و تولید سرنخ از طریق تمام کانال های بازاریابی دیجیتالی – اعم از رایگان و پولی – هستند که در اختیار یک شرکت هستند. این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی، وب سایت خود شرکت، رتبه بندی موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات نمایشی و وبلاگ شرکت است.
بازاریاب دیجیتال بر روی شاخص های کلیدی عملکرد هر کانال (KPI) تمرکز می کند تا عملکرد را به درستی اندازه گیری کند. به عنوان مثال، یک بازاریاب دیجیتال مسئول SEO ممکن است ترافیک ارگانیک وب سایت خود را اندازه گیری کند. در شرکت‌های کوچک، یک فرد ممکن است دارای بسیاری از کانال‌ها و تاکتیک‌های دیجیتالی باشد، در حالی که شرکت‌های بزرگ‌تر معمولاً متخصصی دارند که بر روی یک یا دو کانال برند متمرکز است.

مثال هایی از بازاریاب های دیجیتال

در اینجا چند نمونه از این متخصصان آورده شده است:

1. مدیر سئو

KPIهای اصلی : ترافیک ارگانیک

مدیران سئو برای رتبه بندی یک کسب و کار در SERP های گوگل کار می کنند. با استفاده از استراتژی‌های مختلف سئو، این شخص ممکن است مستقیماً با سازندگان محتوا کار کند تا اطمینان حاصل کند که محتوا با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای Google است، حتی اگر شرکت نیز این محتوا را در رسانه‌های اجتماعی پست کند.

2. کارشناس بازاریابی محتوا

KPIهای اصلی : زمان در صفحه، ترافیک کلی وبلاگ، مشترکین کانال YouTube

متخصصان بازاریابی محتوا، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال هستند.
آنها ممکن است یک تقویم وبلاگ نویسی را پیگیری کنند، یا یک استراتژی محتوایی که شامل ویدیو است ایجاد کنند. آنها اغلب با افراد در بخش‌های دیگر کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات و کمپین‌ها با محتوای تبلیغاتی در همه کانال‌های بازاریابی دیجیتال پشتیبانی می‌شوند.

3. مدیر رسانه های اجتماعی

KPIهای اصلی : دنبال‌کردن، برداشت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها

نقش مدیر رسانه های اجتماعی به هر شرکت و صنعت بستگی دارد. اما مهم‌تر از همه، مدیران رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های اجتماعی را با ایجاد یک برنامه زمان‌بندی پست برای محتوای نوشتاری و بصری شرکت مدیریت می‌کنند. آنها همچنین ممکن است با یک متخصص بازاریابی محتوا همکاری کنند تا یک استراتژی ایجاد کنند که برای آن محتوا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. (توجه: بر اساس KPIهای بالا، «impressions» به تعداد دفعاتی که پست‌های یک کسب‌وکار در فید خبری یک کاربر ظاهر می‌شود، اشاره دارد.)

4. هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی

KPIهای اصلی : نرخ باز شدن ایمیل، نرخ کلیک کمپین، نرخ تولید سرنخ (تبدیل)

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی به انتخاب و مدیریت نرم افزاری که یک تیم بازاریابی برای درک رفتار مشتری و اندازه گیری رشد کسب و کار استفاده می کند، کمک می کند. بسیاری از عملیات بازاریابی که در بالا توضیح داده شد ممکن است به طور جداگانه اجرا شوند، بنابراین مهم است که شخصی وجود داشته باشد که بتواند این فعالیت ها را در کمپین های فردی گروه بندی کند و عملکرد را پیگیری کند.

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی دیجیتال

بازاریابی درونگرا روشی است که از دارایی های بازاریابی دیجیتال برای جذب، تعامل و جلب رضایت مشتریان آنلاین استفاده می کند. از سوی دیگر، دیجیتال مارکتینگ صرفاً یک اصطلاح چتر برای توصیف تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین از هر نوعی است، صرف نظر از اینکه آنها ورودی یا خروجی در نظر گرفته می‌شوند.
بازاریابی دیجیتال اغلب با بازاریابی درونگرا مقایسه می شود، اما بین روش های «داخلی» و «برون گرا» تفاوتی قائل نمی شود. این بیشتر یک اصطلاح کلی برای تمام بازاریابی هایی است که شامل ارتباطات دیجیتال می شود، در حالی که بازاریابی درونگرا بیشتر یک استراتژی است.
تاکتیک های دیجیتال خروجی یک پیام بازاریابی را در مقابل هر چه بیشتر مردم آنلاین قرار می دهد – صرف نظر از اینکه مرتبط باشد یا مورد استقبال قرار گیرد. به عنوان مثال، تبلیغات بنری پر زرق و برقی که در وب‌سایت‌ها مشاهده می‌کنید، یک محصول یا تبلیغ را به افرادی که لزوماً آماده دریافت آن نیستند، می‌فرستد.
بازاریابان که از تاکتیک های ورودی دیجیتال استفاده می کنند از محتوای آنلاین برای جذب مشتریان هدف خود با ارائه دارایی هایی که برای آنها مفید است استفاده می کنند. یکی از ساده‌ترین و در عین حال قدرتمندترین دارایی‌های بازاریابی دیجیتال ورودی، یک وبلاگ است که به وب‌سایت شما اجازه می‌دهد از عباراتی که مشتریان ایده‌آل شما به دنبال آن هستند، سرمایه‌گذاری کند.

آیا بازاریابی دیجیتال برای همه مشاغل جواب می کند؟

بازاریابی دیجیتال می تواند برای هر کسب و کاری در هر صنعتی کار کند. صرف نظر از آنچه شرکت شما می فروشد، بازاریابی دیجیتال همچنان شامل ساخت شخصیت های خریدار برای شناسایی نیازهای مخاطبان و ایجاد محتوای آنلاین ارزشمند است. با این حال، این بدان معنا نیست که همه مشاغل باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را به یک روش اجرا کنند.

بازاریابی دیجیتال B2B
اگر شرکت شما تجارت به کسب و کار (B2B) است، تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما احتمالاً حول محور تولید سرنخ آنلاین است و هدف نهایی این است که کسی با یک فروشنده صحبت کند. هدف استراتژی بازاریابی شما ممکن است جذب و تبدیل سرنخ های با بالاترین کیفیت برای فروشندگان خود از طریق وب سایت شما و پشتیبانی از کانال های بازاریابی دیجیتال باشد. فراتر از وب‌سایت خود، احتمالاً تصمیم می‌گیرید تلاش‌های خود را بر روی کانال‌های متمرکز بر کسب‌وکار مانند LinkedIn متمرکز کنید، جایی که جمعیت‌شناسی شما وقت خود را آنلاین می‌گذراند.

بازاریابی دیجیتال B2C
اگر شرکت شما تجارت به مصرف کننده (B2C) است، بسته به قیمت محصولات شما، احتمالاً هدف تلاش های دیجیتال مارکتینگ شما جذب افراد به وب سایت شما و تبدیل آنها به مشتری بدون نیاز به صحبت با آنها است. یک فروشنده.
احتمالاً کمتر بر روی «سرنخ‌ها» به معنای سنتی آن تمرکز می‌کنید و احتمالاً از زمانی که شخصی در وب‌سایت شما فرود می‌آید تا زمانی که خرید می‌کند، یک سفر سریع خریدار ایجاد کنید. این می‌تواند به این معنی باشد که ویژگی‌های محصول شما در قیف بازاریابی بالاتر از یک کسب‌وکار B2B است و ممکن است لازم باشد از فراخوان‌های اقدام قوی‌تری برای الهام بخشیدن به خریدها استفاده کنید. برای شرکت‌های B2C، کانال‌هایی مانند اینستاگرام و پینترست اغلب با ارزش‌تر از پلتفرم‌های متمرکز بر تجارت مانند لینکدین هستند.

چه نوع محتوای دیجیتالی باید ایجاد کنیم؟

نوع محتوایی که ایجاد می کنید به نیازهای مخاطبان شما در مراحل مختلف سفر خریدار بستگی دارد. شما باید با ایجاد شخصیت های خریدار شروع کنید تا مشخص کنید که اهداف و چالش های مخاطبان در رابطه با تجارت شما چیست. در سطح پایه، محتوای آنلاین شما باید به آنها کمک کند تا به این اهداف برسند و بر چالش های خود غلبه کنند.
سپس، باید در نظر بگیرید که چه زمانی به احتمال زیاد آماده مصرف این محتوا در راستای مرحله خود در سفر خریدار هستند. ما به این نگاشت محتوا می گوییم.
با نقشه برداری محتوا، هدف قرار دادن محتوا بر اساس موارد زیر است:

  • ویژگی های شخصی که آن را مصرف می کند (این جایی است که شخصیت های خریدار وارد می شوند).
  • آن شخص چقدر به خرید نزدیک است (یعنی مرحله چرخه زندگی او).

از نظر قالب محتوای شما، چیزهای مختلفی برای امتحان کردن وجود دارد. در اینجا چند گزینه وجود دارد که توصیه می کنیم در هر مرحله از سفر خریدار استفاده کنید:

مرحله آگاهی

پست های وبلاگ
برای افزایش ترافیک ارگانیک شما وقتی با یک سئو قوی و استراتژی کلمات کلیدی همراه شود عالی است. Infographics. بسیار قابل اشتراک‌گذاری، به این معنی که وقتی دیگران محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، شانس شما را برای یافتن از طریق رسانه‌های اجتماعی افزایش می‌دهند. (برای شروع به این الگوهای اینفوگرافیک رایگان مراجعه کنید.)
ویدیوهای کوتاه
باز هم، این موارد بسیار قابل اشتراک‌گذاری هستند و می‌توانند با میزبانی مخاطبان جدید در پلتفرم‌هایی مانند YouTube، برند شما را پیدا کنند.

مرحله بررسی

کتاب الکترونیکی

کتابهای الکترونیکی برای تولید سرنخ عالی هستند زیرا عموماً جامع‌تر از پست وبلاگ یا اینفوگرافیک هستند، به این معنی که احتمال بیشتری وجود دارد که کسی اطلاعات تماس خود را برای دریافت آن مبادله کند.

گزارش های تحقیقاتی

باز هم، این نوع محتوای با ارزش بالا برای تولید سرنخ عالی است. گزارش‌های تحقیقاتی و داده‌های جدید برای صنعت شما نیز می‌توانند برای مرحله آگاهی کارساز باشند، زیرا اغلب توسط رسانه‌ها یا مطبوعات صنعتی انتخاب می‌شوند.

وبینارها

از آنجایی که وبینارها شکلی دقیق تر و تعاملی از محتوای ویدیویی هستند، وبینارها یک قالب محتوای مرحله بررسی موثر هستند زیرا محتوای جامع تری نسبت به یک پست وبلاگ یا ویدیوی کوتاه ارائه می دهند.

مرحله تصمیم گیری

مطالعات موردی

داشتن مطالعات موردی دقیق در وب سایت شما می تواند شکل موثری از محتوا برای کسانی باشد که آماده تصمیم گیری خرید هستند، زیرا به شما کمک می کند تا بر تصمیم آنها تأثیر مثبتی داشته باشید.

گواهینامه ها

اگر مطالعات موردی برای کسب و کار شما مناسب نیست، داشتن توضیحات کوتاه در اطراف وب سایت شما جایگزین خوبی است.
برای برندهای B2C، کمی بیشتر به توصیفات فکر کنید. اگر یک برند لباس هستید، ممکن است این عکس‌ها به شکل عکس‌هایی باشد که نشان می‌دهد دیگران چگونه یک پیراهن یا لباس را طراحی کرده‌اند، که از یک هشتگ مارک گرفته شده است که در آن افراد می‌توانند مشارکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.