تفاوت های بین گوگل ادز و گوگل ادسنس

مقایسه گوگل ادز و گوگل ادسنس

وقتی نوبت به ایجاد ترافیک و آگاهی از برند می رسد، تبلیغات دیجیتال راهی است که باید انجام شود. این از تبلیغات سنتی پیشی گرفته است و گوگل دلیل بزرگی برای این امر است. به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم های تبلیغات دیجیتال، گوگل به تنهایی مسئول 37.2 درصد از کل هزینه های تبلیغات دیجیتال ایالات متحده است.
اما چگونه می توان از فرصت های تبلیغات در گوگل استفاده کرد؟ با دانستن نحوه عملکرد هر یک از برنامه های آن یعنی گوگل ادز و گوگل ادسنس و ارزیابی اینکه کدام یک برای شما مناسب است.

آنچه در این مقاله می آموزید :

گوگل ادز (Google Ads) چیست؟

گوگل ادز که قبلاً به عنوان Google AdWords شناخته می شد – به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که برای قرار دادن تبلیغات برای جذب ترافیک به وب سایت خود پیشنهاد دهند. این مکان‌ها می‌توانند در صفحات نتایج موتور جستجوی Google (SERP) یا شبکه نمایش Google (شبکه سایت‌ها، برنامه‌ها و موارد دیگر که تبلیغات نمایشی Google را نشان می‌دهند) باشند.

جستجو کردن
تبلیغات جستجویی که در SERP ها ظاهر می شوند، اگر می دانید تقاضا برای محصول شما وجود دارد و مخاطبان شما از موتورهای جستجو برای برآورده کردن آن استفاده می کنند، گزینه بسیار خوبی هستند.

نمایش دادن
تبلیغات شبکه نمایش Google – همچنین به عنوان تبلیغات بنری یا نمایشی شناخته می شود – بصری تر هستند و برای جلب توجه با “اجاره کردن” فضایی که مخاطبان خود در آن آنلاین هستند، عالی هستند.

گوگل ادسنس (Google AdSense) چیست؟

گوگل در واقع برنامه تبلیغاتی دیگری دارد که سه سال پس از شروع گوگل ادز منتشر کرد که به آن گوگل ادسنس می گویند.

گوگل ادسنس به ناشران این امکان را می دهد که در ازای دریافت «کمیسیون»، تبلیغات را در وب سایت ها و سایر دارایی های تحت پوشش خود قرار دهند. این ناشران بخشی از شبکه نمایش گوگل را تشکیل می‌دهند که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از طریق گوگل ادز از آن استفاده کنند.

گوگل ادسنس برای ناشران وب سایتی که در حال حاضر ترافیک دریافت می کنند و می خواهند از آن کسب درآمد کنند، عالی است.

در ادامه به بررسی تفاوت‌های اصلی بین گوگل ادز و گوگل ادسنس می‌پردازیم تا دریابیم برای چه کسانی طراحی شده‌اند و ساختار هزینه آنها چگونه است.

گوگل ادز در برابر گوگل ادسنس

در حالی که برنامه گوگل ادز به سمت جذب تبلیغ کنندگان طراحی شده است، برنامه گوگل ادسنس برای جذب ناشران طراحی شده است. تبلیغ‌کنندگان از گوگل ادز برای هدایت ترافیک به سایت‌های خود و ناشران از گوگل ادسنس برای کسب درآمد از ترافیک موجود خود استفاده می‌کنند.

در زیر، ما برخی از تفاوت‌های اصلی بین گزینه‌های تبلیغات گوگل را برجسته کرده‌ایم تا بتوانید در مورد بهترین نحوه توزیع بودجه تبلیغات خود تصمیم بگیرید.

اهداف :

تبلیغات گوگل (جستجو)
از گوگل به عنوان موتور جستجو برای سایت خود ترافیک ایجاد کنید.
تبلیغات گوگل (نمایش)
از شبکه نمایش Google از شرکای انتشار، برنامه های تلفن همراه و ویدیو، ترافیک به سایت خود ایجاد کنید.
گوگل ادسنس
به عنوان شریک انتشار Google Display Network برای سایت های دیگر ترافیک ایجاد کنید.

استراتژی :

تبلیغات گوگل (جستجو)
می‌دانید که مخاطبان شما محصولات یا خدمات شما را در گوگل جستجو می‌کنند و می‌خواهید در SERP برای این پرسش‌ها ظاهر شوید.

تبلیغات گوگل (نمایش)
مخاطبان شما ممکن است از محصول یا خدمات شما اطلاعی نداشته باشند و در جستجوی آن در گوگل نباشند. با این حال، اگر بتوانید در سایت‌هایی که آنها در آنجا وقت گذرانی می‌کنند نشان داده شوید، ممکن است یک تبلیغ بصری توجه آنها را جلب کند.

گوگل ادسنس
سایت شما در حال تولید ترافیک است و شما می خواهید از آن کسب درآمد کنید. برای شما مهم نیست که املاک و مستغلات سایت خود را به آگهی دهندگانی که ممکن است برای مخاطبان شما جالب باشد، «اجاره» کنید.

تبلیغات گوگل (جستجو)
به طور طبیعی، تقاضای بسیار زیادی برای رتبه‌بندی‌های برتر تبلیغات وجود دارد، بنابراین گوگل هر زمانی که حداقل دو تبلیغ‌کننده برای کلمات کلیدی مرتبط با عبارت‌های جستجویی که کاربران به طور مداوم در گوگل وارد می‌کنند، پیشنهاد دهند، مزائده ای را راه‌اندازی می‌کند.
سپس تبلیغ‌کنندگان می‌توانند کلیدواژه‌ها و نسخه تبلیغاتی مربوطه و صفحه وب آنها را در گروه‌هایی دسته‌بندی کنند، گروهی را که می‌خواهند برای آن پیشنهاد بدهند و حداکثر پیشنهاد خود را انتخاب کنند. در مرحله بعد، گوگل یک کلمه کلیدی را از گروه تبلیغات تبلیغ‌کننده انتخاب می‌کند که به نظر آن‌ها بیشتر مربوط به عبارت‌های جستجوی کاربر است و آن را وارد مزائده می‌کند.

مزائده گوگل مانند مزائده معمولی شما برای عتیقه جات نیست. آن‌ها می‌خواهند در مورد استفاده از اندازه دسترسی خود، زمین بازی را یکسان کنند، بنابراین به جای اینکه همیشه بالاترین پیشنهاد دهنده در مزائده برنده شود، پیشنهاد دهنده با بالاترین رتبه آگهی همیشه برنده می‌شود.

AdRank با ضرب کردن حداکثر پیشنهاد هزینه به ازای هر کلیک با امتیاز کیفیت تبلیغ شما محاسبه می شود که با اندازه گیری ارتباط صفحه شما با کلمه کلیدی، تجربه کاربر و نرخ کلیک محاسبه می شود. این بدان معناست که سازمان‌ها نمی‌توانند برای هر کلمه کلیدی که می‌خواهند رتبه برتر را کسب کنند، فقط به این دلیل که بیشترین بودجه تبلیغات را دارند. محتوای آنها باید جذاب باشد.
گوگل ادز می‌خواهد بهترین تبلیغ‌کنندگان را تشویق کند تا بهترین محتوا را در صفحات نتایج موتور جستجوی خود تبلیغ کنند، بنابراین به تبلیغاتی که نمرات با کیفیت بالایی دارند با رتبه‌بندی تبلیغات بالاتر و هزینه به ازای هر کلیک کمتر پاداش می‌دهند.

در همین راستا، آن‌ها همچنین می‌خواهند تبلیغ‌کنندگان بد را از تبلیغ محتوای بد منصرف کنند، بنابراین تبلیغ‌کنندگانی که نمرات با کیفیت پایین دارند، معمولاً تنها در صورتی موقعیت تبلیغاتی بالایی کسب می‌کنند که قیمت کلانی را به ازای هر کلیک بپردازند.

اگر در یک مزائده گوگل برنده شوید، هزینه واقعی هر کلیک شما بر اساس رتبه دوم برتر آگهی تقسیم بر امتیاز کیفیت شما به اضافه یک سنت محاسبه می شود. تنها زمانی که حداکثر پیشنهاد خود را پرداخت می کنید این است که تنها پیشنهاد دهنده در مزائده باشید یا اگر بالاترین پیشنهاد را در مزائده ارائه دهید، اما پایین ترین رتبه آگهی را داشته باشید. در این صورت، آخرین رتبه آگهی را کسب خواهید کرد.

تبلیغات گوگل ادز (نمایش) در مقابل گوگل ادسنس
برای تبلیغات نمایشی، درست مانند تبلیغات جستجو، تبلیغ‌کنندگان برای فضای تبلیغاتی ناشران در مزائده گوگل ادز پیشنهاد می‌دهند. آنها بر روی کلمات کلیدی خاصی پیشنهاد قیمت می دهند و اگر محتوای ناشر دارای کلمات کلیدی مشابه یا مشابه باشد، گوگل فضای تبلیغاتی خود را به بالاترین قیمت پیشنهادی می فروشد و هر زمان که مردم روی تبلیغ در وب سایت خود کلیک می کنند، بخش کوچکی از پیشنهاد را به ناشر پرداخت می کند.

با این حال، ادسنس تبلیغاتی را که در وب‌سایت‌های ناشران نمایش می‌دهند برای حداکثر بازده سرمایه بهینه نمی‌کند، مانند گوگل ادز که برای تبلیغ‌کنندگان جستجوی خود وقتی می‌خواهند کمپین‌های تبلیغاتی خود را بهینه کنند. بنابراین، اساساً میزان پولی که یک ناشر می‌تواند با AdSense به دست بیاورد به میزان خوبی که تبلیغات را در سایت خود قرار می‌دهد و تبلیغ‌کنندگان چقدر می‌توانند تبلیغات خود را ایجاد کنند بستگی دارد.

با این حال، ناشران بر انواع تبلیغات نمایش داده شده کنترل دارند. آنها می توانند از بین تبلیغات متنی، تبلیغات نمایشی، تبلیغات رسانه ای غنی و موارد دیگر انتخاب کنند. آنها همچنین می توانند سبک تبلیغات خود را سفارشی کنند یا سبک خود را ایجاد کنند، که به آنها امکان تغییر اندازه، رنگ، متن، پس زمینه و جزئیات حاشیه تبلیغاتی را که در وب سایت خود نشان می دهد، می دهد. علاوه بر این، آنها فقط می توانند سه تبلیغ محتوا، تبلیغات سه پیوندی و دو جعبه جستجو را در هر یک از صفحات وب خود قرار دهند.

جمع بندی مقاله

گوگل ادز (هم جستجو و هم نمایش) و گوگل ادسنس روش‌های مؤثری برای درآمدزایی با روش‌های تبلیغات دیجیتال هستند – اولی زمانی که ترافیک را به سایت خود هدایت می‌کنید و دومی زمانی که از سایت خود برای هدایت ترافیک به جای دیگر استفاده می‌کنید. هنگامی که برنامه(های) مناسب خود را انتخاب کردید، می توانید استراتژی و اجرای خود را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.