آنچه بازاریابان باید درباره ChatGPT باید بدانند

ChatGPT

در 30 نوامبر 2022، OpenAI یک سرویس هوش مصنوعی محاوره ای به نام ChatGPT راه اندازی کرد.
محبوبیت ChatGPT تقریباً یک شبه افزایش یافت. در عرض پنج روز، به یک میلیون کاربر رسیده بود. در مقایسه، حدود 10 ماه طول کشید تا فیس بوک به یک میلیون کاربر برسد.

در حالی که هر دو شرکت گوگل و مایکروسافت سال‌ها روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به نظر می‌رسد که ChatGPT انگیزه‌ای را برای گوگل و مایکروسافت ایجاد کرده است تا راه‌اندازی ابزارهای مکالمه خود را سرعت بخشند. در 6 فوریه، گوگل سرویس هوش مصنوعی مکالمه خود را با نام “Bard” معرفی کرد. و تنها یک روز بعد، مایکروسافت نسخه جدید بینگ خود را با هوش مصنوعی عرضه کرد.

آنچه در این مقاله می آموزید :

ChatGPT چیست؟

ChatGPT در نوامبر 2022 راه اندازی شد. این ابزار متعلق به OpenAI است و یک ابزار رایگان و در دسترس عموم است (اگرچه از 1 فوریه، اکنون یک نسخه اشتراک پولی به نام ChatGPT Plus وجود دارد).

ChatGPT از یک ابزار پردازش زبان طبیعی برای جمع‌آوری اطلاعات از سراسر وب استفاده می‌کند تا به پرسش‌های جستجو یا حتی درخواست‌های محتوای کامل پاسخ دهد، مانند “آیا می‌توانید برای رئیس من ایمیلی بنویسید تا به او بگویید که من جمعه شرکت نمیتوانم بیایم؟”

برخلاف موتور جستجو، پاسخ‌هایی که به شما ارائه می‌کند اصلی هستند، به این معنی که فقط یک کپی و چسباندن از جای دیگری در وب نیست، بلکه در عوض آن اطلاعات را به زبان محاوره‌ای خود تبدیل می‌کند.

با این حال، یکی از بزرگترین اشکالات ChatGPT این است که این ابزار قادر به تشخیص درست از اطلاعات نادرست که از وب می‌کشد، نیست، به این معنی که پاسخ‌های شما ممکن است نادرست باشند. OpenAI به همین اندازه اعتراف می کند و می گوید: «ChatGPT گاهی اوقات پاسخ هایی با صدایی قابل قبول اما نادرست یا بی معنی می نویسد».

علاوه بر این، ChatGPT به داده های 2021 محدود شده است، بنابراین اطلاعاتی که از آن استخراج می شود همیشه به روزترین نیستند.

علی رغم محدودیت‌هایش، ChatGPT یک ابزار قدرتمند برای کمک به بازاریابان برای الهام گرفتن یا ایجاد یک پیش‌نویس قوی برای یک محتوا است.

برای مثال، یک بازاریاب ممکن است «مزایا و معایب هوش مصنوعی» را جستجو کند و از پاسخ‌های ChatGPT برای الهام بخشیدن به یک پست وبلاگ آینده در مورد موضوع استفاده کند. در عوض، یک بازاریاب می‌تواند «نوشتن یک پست وبلاگ در مورد مزایا و معایب هوش مصنوعی» را جستجو کند و از پاسخ به عنوان اولین پیش‌نویس یک پست وبلاگ استفاده کند.

مهم است که توجه داشته باشید: من بر “نخستین پیش نویس” تاکید می کنم زیرا بازاریابان همچنان باید محتوا را ویرایش کنند، و همچنین اطمینان حاصل کنند که اطلاعات دقیق و مفید برای مخاطبان هدف شما هستند.

مزایا و معایب ChatGPT

مزایا :

1. می تواند به بازاریابان کمک کند تا ایمیل ها، پست های وبلاگ، مقالات، توضیحات محصول یا حتی کد را تهیه کنند.

2. می تواند محتوای الهام بخش برای بازاریابانی که مطمئن نیستند چگونه یک پست وبلاگ را در مورد یک موضوع شروع کنند، یا از زاویه ای که می خواهند در یک موضوع خاص اتخاذ کنند، ارائه دهد.

3. می تواند منابع را در سراسر وب جذب کند تا هنگام انجام تحقیقات، نقطه شروع قوی برای بازاریابان فراهم کند (با این حال، برای اطمینان از صحت، آن محتوا باید بررسی شود).

معایب :

1. می تواند از منابع نادرست استفاده کند و اطلاعات نادرست ارائه دهد.

2. هدف کاربران را حدس می‌زند، اما قادر به پرسیدن سؤال‌های روشن‌کننده برای دریافت پاسخ صحیح به کاربر نیست، بنابراین این بر عهده کاربر است که اطمینان حاصل کند که درخواست او نتیجه درست را ارائه می‌دهد.

3. تمام داده های ارائه شده توسط ChatGPT مربوط به سال 2021 است، بنابراین بسته به موضوع ممکن است قدیمی باشد.

4. لزوماً به سؤالات پاسخ پیچیده یا ظریف نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.