آشنایی با 11 روش تحقیقات بازار

روش های تحقیقات بازار

مقدمه

مصرف کنندگان امروزی قدرت زیادی دارند. آنها می توانند در مورد محصول یا خدمات شما تحقیق کنند و تصمیمات خرید را به طور کامل اتخاذ کنند. علاوه بر این، به جای صحبت با یکی از نمایندگان فروش شما، آنها به احتمال زیاد از اعضای شبکه خود درخواست معرفی می کنند یا نظرات آنلاین را می خوانند.

با در نظر گرفتن این موضوع، آیا استراتژی بازاریابی خود را برای تکمیل روش تحقیق، خرید و خرید مشتریان امروزی تطبیق داده اید؟

برای انجام این کار، باید درک عمیقی از اینکه خریداران شما چه کسانی هستند، بازار خاص شما و چه چیزی بر تصمیمات خرید و رفتار اعضای مخاطب هدف شما تأثیر می گذارد، داشته باشید.

تحقیقات بازار چیست؟

تحقیق بازار فرآیند جمع‌آوری اطلاعات در مورد شخصیت‌های خریداران کسب‌وکار شما، مخاطبان هدف و مشتریان است تا مشخص شود که محصول یا خدمات شما تا چه اندازه در بین این افراد قابل دوام و موفقیت خواهد بود.

چرا تحقیقات بازار انجام دهیم؟

تحقیقات بازار به شما این امکان را می دهد که خریدار خود را در جایی که هستند ملاقات کنید. همانطور که دنیای ما (چه دیجیتال و چه آنالوگ) بلندتر می شود و توجه ما را بیشتر و بیشتر می طلبد، این امر بسیار ارزشمند است. با درک مشکلات، نکات دردناک و راه‌حل‌های مورد نظر خریدار، می‌توانید به درستی محصول یا خدمات خود را به گونه‌ای بسازید که به طور طبیعی برای آنها جذابیت داشته باشد.

تحقیقات بازار همچنین بینشی را در مورد طیف گسترده ای از مواردی که بر سود شما تأثیر می گذارد از جمله:

جایی که مخاطبان هدف و مشتریان فعلی شما تحقیقات محصول یا خدمات خود را انجام می دهند
مخاطبان هدف شما به کدام یک از رقبای شما برای اطلاعات، گزینه ها یا خرید نگاه می کنند
آنچه در صنعت شما و در چشم خریدار شما رواج دارد
چه کسانی بازار شما را تشکیل می دهند و چه چالش هایی دارند
چه چیزی بر خرید و تبدیل در بین مخاطبان هدف شما تأثیر می گذارد

تحقیقات اولیه در مقابل ثانویه

دو نوع اصلی از تحقیقات بازار وجود دارد که کسب‌وکار شما می‌تواند برای جمع‌آوری اطلاعات عملی در مورد محصولات خود انجام دهد، از جمله تحقیقات اولیه و تحقیقات ثانویه.

1- تحقیقات اولیه

تحقیقات اولیه، جستجوی اطلاعات دست اول در مورد بازار شما و مشتریان درون بازار شما است. هنگام تقسیم بندی بازار و ایجاد شخصیت خریدار مفید است. تحقیقات اولیه بازار معمولاً در یکی از دو سطل قرار می گیرد: تحقیقات اکتشافی و تحقیقات خاص.

تحقیقات اولیه اکتشافی

این نوع تحقیقات اولیه بازار کمتر به روندهای قابل اندازه گیری مشتری و بیشتر در مورد مشکلات بالقوه ای است که ارزش پرداختن به عنوان یک تیم را دارد. معمولاً به عنوان اولین گام – قبل از انجام هر تحقیق خاصی – انجام می شود و ممکن است شامل مصاحبه های باز یا نظرسنجی با تعداد کمی از افراد باشد.

تحقیقات اولیه خاص

تحقیقات بازار اولیه خاص اغلب به دنبال تحقیقات اکتشافی می‌آیند و برای بررسی موضوعات یا فرصت‌هایی که کسب‌وکار قبلاً مهم تشخیص داده است، استفاده می‌شود. در تحقیقات خاص، کسب‌وکار می‌تواند بخش کوچک‌تر یا دقیق‌تری از مخاطبان خود را بگیرد و سؤالاتی را با هدف حل یک مشکل مشکوک بپرسد.

2- تحقیق ثانویه

تحقیقات ثانویه تمام داده‌ها و سوابق عمومی است که برای نتیجه‌گیری از آنها در اختیار دارید (مانند گزارش‌های روند، آمار بازار، محتوای صنعت و داده‌های فروش که قبلاً در مورد تجارت خود دارید). تحقیقات ثانویه به ویژه برای تجزیه و تحلیل رقبای شما مفید است. سطل های اصلی تحقیقات بازار ثانویه شما شامل موارد زیر است:

منابع عمومی

این منابع اولین و در دسترس ترین لایه مطالب شما هنگام انجام تحقیقات بازار ثانویه هستند. آنها اغلب برای یافتن و بررسی رایگان هستند – در اینجا هزینه های زیادی برای شما وجود دارد.

آمار دولتی یکی از رایج ترین انواع منابع عمومی از نظر کارآفرین است. دو نمونه ایالات متحده از داده های بازار عمومی عبارتند از: اداره سرشماری ایالات متحده و اداره کار و آمار، که هر دو اطلاعات مفیدی در مورد وضعیت صنایع مختلف در سراسر کشور ارائه می دهند.

منابع تجاری

این منابع اغلب به شکل گزارش‌های بازار، متشکل از بینش صنعت گردآوری شده توسط آژانس تحقیقاتی مانند Pew، Gartner، یا Forrester هستند. از آنجایی که این اطلاعات بسیار قابل حمل و توزیع است، معمولاً برای دانلود و به دست آوردن هزینه هزینه دارد.

منابع داخلی

منابع داخلی برای حمایت از تحقیقات بازار نسبت به آنچه که معمولاً دریافت می کنند، شایسته اعتبار بیشتری هستند. چرا؟ این اطلاعات بازاری است که سازمان شما از قبل دارد!

میانگین درآمد هر فروش، نرخ حفظ مشتری و سایر داده‌های تاریخی در مورد سلامت حساب‌های قدیمی و جدید، همگی می‌توانند به شما در نتیجه‌گیری در مورد آنچه که خریداران شما ممکن است در حال حاضر بخواهند کمک کنند.

اکنون که این دسته بندی های کلی تحقیقات بازار را پوشش داده ایم، بیایید به طور دقیق تر صحبت کنیم و انواع مختلفی از تحقیقات بازار را که ممکن است انتخاب کنید بررسی کنیم.

انواع تحقیقات بازار

1. مصاحبه

مصاحبه ها امکان گفتگوهای رو در رو (حضوری و مجازی) را فراهم می کند تا بتوانید جریان یا مکالمه ای طبیعی داشته باشید و زبان بدن مصاحبه شونده خود را در حین انجام این کار تماشا کنید.

2. گروه های کانونی

گروه های کانونی تعداد انگشت شماری از افراد با دقت انتخاب شده را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید محصول خود را آزمایش کنید، نسخه نمایشی را تماشا کنید، بازخورد ارائه دهید و/یا به سؤالات خاصی پاسخ دهید.

3. تحقیق استفاده از محصول/خدمت

تحقیقات استفاده از محصول یا خدمات، بینشی در مورد چگونگی و چرایی استفاده مخاطبان از محصول یا خدمات شما و ویژگی های خاص آن کالا ارائه می دهد. این نوع تحقیقات بازار همچنین به شما ایده ای از قابلیت استفاده محصول یا خدمات برای مخاطبان هدف شما می دهد.

4. تحقیقات مبتنی بر مشاهده

تحقیقات مبتنی بر مشاهده به شما این امکان را می‌دهد که بنشینید و راه‌هایی را ببینید که مخاطبان هدف شما از محصول یا خدمات شما استفاده می‌کنند، چه چیزی از نظر UX خوب عمل می‌کند، به چه موانعی برخورد می‌کنند، و چه جنبه‌هایی از آن می‌تواند برای آنها آسان‌تر باشد. برای استفاده و اعمال.

5. تحقیقات پروسنای مشتری

تحقیقات شخصیت خریدار به شما نگاهی واقع بینانه می دهد که چه کسانی مخاطبان هدف شما را تشکیل می دهند، چه چالش هایی دارند، چرا محصول یا خدمات شما را می خواهند، چه چیزی از تجارت و برند شما نیاز دارند، و موارد دیگر.

6. تحقیقات تقسیم بندی بازار

تحقیقات تقسیم‌بندی بازار به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبان هدف خود را بر اساس ویژگی‌های خاص و تعیین‌کننده به گروه‌ها (یا بخش‌های) مختلف دسته‌بندی کنید – به این ترتیب، می‌توانید راه‌های مؤثری را برای برآورده کردن نیازهای آن‌ها، درک نقاط درد و انتظارات آن‌ها، اطلاعات در مورد اهداف آن‌ها، و بیشتر.

7. تحقیق قیمت گذاری

تحقیقات قیمت‌گذاری به شما ایده می‌دهد که محصولات یا خدمات مشابه در بازار شما برای چه چیزی به فروش می‌رسند، مخاطب هدف شما انتظار دارد چه چیزی بپردازد – و مایل است بپردازد – برای هر چیزی که می‌فروشید، و قیمت منصفانه‌ای برای شما برای فهرست کردن محصولتان چیست. یا خدمات در. همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا استراتژی قیمت گذاری خود را تعریف کنید.

8. تجزیه و تحلیل رقابتی

تجزیه و تحلیل های رقابتی ارزشمند هستند زیرا به شما درک عمیقی از رقابت در بازار و صنعت خود می دهند. شما می توانید در مورد آنچه در صنعت شما به خوبی انجام می شود، مخاطبان هدف شما در حال حاضر از نظر محصولاتی مانند محصولات شما به دنبال چه چیزی هستند، باید در مورد کدام یک از رقبای خود کار کنید تا از آنها عقب نمانید و از آنها پیشی بگیرید و چگونه می توانید به وضوح خود را از رقبا جدا کنید. .

9. رضایت مشتری و تحقیقات وفاداری

رضایت مشتری و تحقیقات وفاداری به شما نگاهی می‌اندازد که چگونه می‌توانید مشتریان فعلی را برای کسب و کار بیشتر بازگردانید و چه چیزی آنها را برای انجام این کار تشویق می‌کند (مانند برنامه‌های وفاداری، پاداش‌ها، خدمات قابل توجه مشتری). این تحقیق به شما کمک می‌کند تا مؤثرترین راه‌ها را برای ایجاد لذت در بین مشتریان خود کشف کنید.

10. تحقیقات آگاهی از برند

تحقیقات آگاهی از برند به شما می گوید که مخاطبان هدف شما در مورد چه چیزی می دانند و از برند شما می شناسند. این به شما در مورد ارتباطی که مخاطبان شما در مورد کسب و کار شما می اندیشند و آنچه که فکر می کنند شما در مورد آن هستید می گوید.

11. تحقیقات کمپین

تحقیقات کمپین مستلزم بررسی کمپین های گذشته شما و تجزیه و تحلیل موفقیت آنها در بین مخاطبان هدف و مشتریان فعلی است. این نیاز به آزمایش و سپس یک فرو رفتن عمیق در مورد آنچه که به مخاطبان شما رسیده و طنین انداز شده است، دارد تا بتوانید آن عناصر را برای کمپین های آینده خود در ذهن داشته باشید و جنبه هایی از کارهایی که انجام می دهید برای آن افراد مهم است را تقویت کنید.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.