3 عامل شکست استراتژی کسب و کار

عوامل شکست و موفقیت استراتژی کسب و کار

آیا به یاد دارید زمانی که در مدرسه ابتدایی با تقسیم طولانی آشنا شدید؟ متوجه شدید که برای حل یک مشکل به چند مرحله نیاز دارید. احتمالاً قبل از اینکه معلم ریاضی شما یک ترفند را به شما نشان دهد که مجموعه ای از مراحل به ظاهر بی پایان شما را تنها به چند مرحله تقسیم می کند، کار بسیار دلهره آور و غیرممکن به نظر می رسید.
همین را می توان در مورد تجارت نیز گفت. در ابتدا، همه ما باید فرآیندها، رویه ها و یک سری وظایف روزانه را در سطح «تقسیم طولانی» طی کنیم. اینها ممکن است شامل ورود به یک بازار جدید، آزمایش پیام‌رسانی و نام تجاری جدید، فشار برای حاشیه سود جدید یا جذب مشتریان جدید باشد. اما ما می‌توانیم بخش طولانی در کسب و کار خود را به بخش کوتاه تبدیل کنیم و تلاش‌هایمان را بسیار ساده‌تر و قابل کنترل‌تر کنیم.
ممکن است بپرسید چگونه؟ از طریق قدرت استراتژی کسب و کار.
در اینجا، سه دلیل شکست بسیاری از استراتژی‌های کسب‌وکار را به شما معرفی می‌کنیم – و اینکه چگونه می‌توانید موفق شوید.

آنچه در این مقاله می آموزید :

چرا بسیاری از استراتژی های کسب و کار شکست میخورند؟

وقتی استراتژی کسب و کار یا مجموعه ای از استراتژی های مناسب برای شما در نظر گرفته شود، باعث می شود فریاد بزنید “من قدرت دارم”.

اما اگر فرضاً همه از قبل یک استراتژی کسب و کار دارند، چرا طبق آمار، 65 درصد از مشاغل هنوز در ده سال اول شکست می‌خورند؟

مقصر شکست بیشتر استراتژی های کسب و کار به 3 عامل مربوط می شود: پیچیدگی، سردرگمی، و درهم ریختگی.

آنها با تلاش برای اجرای فرآیندهای پیچیده کند می شوند. نقشه راه، پیام‌رسانی و پایه‌ای که استراتژی کسب‌وکار بر اساس آن ساخته شده است، گیج‌کننده هستند. کسب و کار نمی تواند قاطعانه عمل کند زیرا استراتژی بسیار دشوار است.

سه دلیل اصلی که احتمالاً استراتژی کسب و کار شما کار نمی کند:

  • بدون شک برای شما کار نمی کند، اما از تغییر آن خودداری می کنید.
  • هیچ کس آن را درک نمی کند و بنابراین نمی تواند آن را به درستی اجرا کند.
  • شما تاکتیک های زیادی انجام می دهید و آن را یک “استراتژی” می نامید در حالی که اینطور نیست.

پس اکنون که مشکل اصلی را مورد خطاب قرار دادیم، چگونه از شر آن خلاص شویم؟

یکی یکی.

سه مولفه برای ایجاد یک استراتژی کسب و کار موفق وجود دارد که می تواند به عنوان هک “تقسیم کوتاه” ما برای رشد کسب و کار ما باشد: ساده، پایدار و مقیاس پذیر.

نحوه ساخت یک استراتژی کسب و کار موفق

1. ساده شروع کنید.

سریعترین مسیر موفقیت، یک خط مستقیم است. یک خط مستقیم، در خالص ترین شکل آن، ساده است. ما باید قدرت سادگی را در استراتژی کسب و کار خود بپذیریم و ادغام کنیم.

یک راه آسان برای انجام این کار، ساده کردن ساختارها، سیستم ها و مراحل مربوط به ایجاد و اجرای استراتژی شما است تا همه بتوانند آن را درک کنند.

برای مثال، بیایید فرآیند فعلی شما برای تعیین نحوه عملکرد بازاریابی را با بررسی یک سری گزارش تصور کنیم. این کار زمان و انرژی زیادی می‌گیرد و افرادی که گزارش‌ها را بررسی می‌کنند، همیشه اصطلاحات یا منابع موجود در گزارش را درک نمی‌کنند. بدتر از همه – حتی پس از همه اینها، شما هنوز مطمئن نیستید که چرا همه چیز کار نمی کند.

هنگامی که فرآیندهای خود را ساده می کنید، زمان لازم برای درک، تصمیم گیری، شناسایی نقاط ضعف، تقویت نقاط قوت، واگذاری وظایف و اجرا به میزان قابل توجهی کوتاه تر می شود.

با گنجاندن سطح بالاتری از سادگی در کسب و کار خود، کارها به طور طبیعی بدون دردسر می شوند. به تمام مناطقی که تیم بیشترین زمان را در آنها می گذراند نگاه کنید. شاید در استفاده از نرم‌افزارهای گران‌قیمت و بی‌اثر یا ایجاد گزارش‌های متعدد که هیچ‌کس آن‌ها را نمی‌فهمد، نقاط اصطکاک دارید.
به جای اینکه همه چیز را همانطور که هست نگه دارید زیرا «ما همیشه این کار را انجام می‌دادیم» یا «این روند در روزهای اول کار می‌کرد»، به خودتان اجازه دهید که همه چیز را به صورت ابتدایی دربیاورید.

ساده‌سازی منجر به تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر می‌شود. ایجاد اهداف S.M.A.R.T. (ویژه، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان) با استفاده از مجموعه ای منحصر به فرد از معیارها برای اطمینان از دستیابی به اهداف شما در یک چارچوب زمانی خاص.

علاوه بر این، بسیاری از استراتژی های کسب و کار جواب نمی دهند زیرا رهبران کسب و کار موانع غیر ضروری را حذف نکرده اند. اینها ممکن است شامل پروفایل های بیش از حد مخاطب، داده‌های بیش از حد، کار بیش از حد شلوغ که نتیجه نمی‌دهد یا موقعیت‌یابی بسیار ضعیف برند باشد.
وقتی پیچیدگی، سردرگمی و درهم ریختگی ها را از معادله کسب و کار حذف کنید، با وضوح باقی می ماند. و این وضوح می تواند به شما در ایجاد تبدیل های تجاری ثابت کمک کند.

2. تمرکز بر پایداری.

کارآمدترین استراتژی‌های کسب و کار آنهایی هستند که فقط امروز کار نمی‌کنند، بلکه فردا، هفته آینده و حتی شش ماه بعد به کار خود ادامه می‌دهند.

وقتی در حال توسعه و اجرای یک استراتژی هستید، نمی توانید آن را تنظیم کنید و فراموش کنید. استراتژی یک سیستم زنده و تنفسی است که برای ادامه کارآمدی نیاز به تکامل مداوم دارد. با در نظر گرفتن پایان، استراتژی ایجاد کنید.

اصطکاک که معمولاً از بسیاری از کسب‌وکارها می‌شنوید که برای توسعه و فعال کردن استراتژی واقعی تلاش می‌کنند، این است که آنها همیشه مشغول هستند و همیشه در «حالت رفتن» هستند. آنها ترجیح می‌دهند کورکورانه به دلیل نیاز به انجام کاری، به جای برنامه‌ریزی استراتژیک برای حرکت‌های خود، کورکورانه اجرا کنند – که منجر به شانس بیشتری برای موفقیت می‌شود.

گاهی اوقات، این طور نیست که تلاش های شما به نتیجه نرسد. این درک تصویر بزرگتر از این است که در حال حاضر تمرکز بر روی چه تلاش هایی ضروری است تا ابتدا خود را برای پایداری واقعی قرار دهید و سپس در مرحله دوم مقیاس بندی کنید.

اگر ثبات نداشته باشید نمی توانید مقیاس کنید و برخی از رهبران تجاری پر از غیرت این را فراموش می کنند.

آخرین باری که به سفر مشتری خود از چشم مشتری ایده آل خود نگاه کردید چه زمانی بود؟ آیا سفر شما برای دادن ارزش مناسب در هر مرحله بهینه و سیستم‌بندی شده است؟ آیا بازاریابی، برندسازی، سئو و ابتکارات فروش شما با جایی که در حال حاضر در کسب و کار خود هستید، همسو هستند؟
سفرهای مشتری و ابتکارات برخی کسب و کارها زمانی که نیاز به تغییر حالت فروش، اکتساب و تبدیل دارند، در حالت آگاهی گیر می کنند.
یک طرح 5 نقطه ای سفر مشتری که می تواند متناسب با وضعیت فعلی کسب و کار شما اصلاح شود و به تمام این سوالات پاسخ دهد:

اطلاع
علاقه / توجه
تبدیل ها
ایجاد رابطه
دفاع
پایداری مستلزم یک طرز فکر و سطح سرسختی است که همراه با صبر، متانت و پشتکار باشد.

3. مطمئن شوید که استراتژی شما مقیاس پذیر است.

ثبات کلیدی برای پایداری است، اما برای مقیاس پذیری باید مایل به شکست بود. بر خلاف پایداری، مقیاس پذیری نیاز به تمرکز متفاوت و تحمل ریسک کمی دارد.

هنگامی که استراتژی کسب و کار خود را برای دنبال کردن رشد سطح بعدی توسعه می دهید، ذهنیت شما باید گسترش یابد تا احتمالات بی نهایت را ببینید.

شما نیاز به شناسایی، جداسازی و نوآوری دارید. به عنوان مثال، شما می خواهید:

  • مشخصات مشتری ایده آل خود را مشخص کنید، چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند.
  • بهترین فرصت را برای رشد در سطح بعدی جدا کنید
  • پیشنهادات خود را برای رفع نیازهای اضافی مصرف کننده نوآوری کنید.

استراتژی‌های کسب و کار که بیشترین پول را تولید می‌کنند و به کار خود ادامه می‌دهند، به‌عنوان برنامه‌های عملی زنده و تنفسی طراحی شده‌اند که می‌توانند برای مدیریت رشد و ظرفیت در سطح بالا گسترش یابند.

برای اینکه کسب و کار شما به طور موثر مقیاس شود، باید مسیر روشنی در مورد آنچه باید انجام دهید تا آن جهش در رشد انجام دهید، داشته باشید.
مقیاس‌بندی رشد کسب‌وکار در مورد استفاده از استراتژی‌هایی است که می‌توانند برای ایجاد رشد درآمد پایدار بدون اضافه کردن هزینه‌های اضافی مقیاس شوند. این باعث می شود حاشیه سود شما بالا باشد.

هر کمپین، کسب و کار یا جنبشی که به سرعت به روشی بسیار پایدار گسترش یابد، احتمالاً :

  • شناسایی، درک و به اشتراک گذاری آسان بود
  • برای چشم و قلب و روح جذاب بود
  • آنقدر اجتماعی بود که فراتر از مخاطبان، کشورها و زبان ها بود
  • در زمان مناسب حضور داشت و از بستر و روش های توزیع مناسب استفاده کرد

یکی از راه‌های بهبود شانس مقیاس‌بندی نجومی، پذیرش E.A.S.T است. چارچوب با تلاش شما در اینجا نحوه کار آن آمده است:

مرحله 1. آن را آسان کنید
مرحله 2. آن را جذاب کنید
مرحله 3. آن را اجتماعی کنید
مرحله 4. آن را به موقع انجام دهید

درخواست E.A.S.T. ممکن است در محدوده بسیار ساده به نظر برسد. با این حال، بسیاری هنوز در اجرای موفقیت آمیز این چارچوب در بازاریابی، برندسازی، فروش و ارتباطات شکست می خورند.

جمع بندی مقاله

استراتژی به عنوان قلم و کاغذ برای ایجاد داستانی که برای کسب و کار خود می خواهید عمل می کند. با استراتژی، می‌توانید کسب‌وکاری را که می‌خواهید بسازید ترسیم کنید، هر چیزی را که دوست ندارید حذف کنید و هر چیزی را که می‌خواهید برای ایجاد سازمانی که می‌خواهید اضافه کنید. اما آنی نیست. طول می کشد. بله – حتی با هک های “تقسیم کوتاه”.
همه اینها روی هم ساخته می شوند. سادگی پایه و اساس پایداری را می‌سازد، که باند فرودگاه مقیاس‌پذیری را می‌سازد – و در تمام این مدت، می‌توانید از استراتژی به‌عنوان چراغ راهنما استفاده کنید تا به شما کمک کند تا همچنان که به سطح بالا می‌روید حرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.