چگونه یک مدیر اینستاگرام موثر باشیم؟

مدیر اینستاگرام موثر

اینستاگرام بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد و در میان پنج پلتفرم پرکاربرد رسانه های اجتماعی قرار دارد. بنابراین، به جرات می توان گفت که مخاطبان سازمان شما در میان تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام هستند.
اما چگونه می توانید یک مدیر اینستاگرام باشید که بتواند از مخاطبان هدف برند خود در این پلتفرم استفاده کند؟
برای اینکه شما را برای موفقیت آماده کنید، در اینجا چند نکته، ابزار و توصیه های حرفه ای وجود دارد که شما را به یک مدیر عالی اینستاگرام تبدیل می کند.

آنچه در این مقاله می آموزید :

نکات مدیریت اینستاگرام

در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید به عنوان مدیر اینستاگرام انجام دهید تا حضور برند خود را در این پلتفرم تقویت کنید.

1. بهترین شیوه های اینستاگرام را دنبال کنید.

مطمئن شوید که تمام پست‌های اینستاگرام شما از بهترین روش‌ها برای افزایش قابلیت کشف و تعامل پیروی می‌کنند. یکی از بهترین روش ها ایجاد محتوای جذاب است. برای Reels، محتوای جذاب به معنای جلب توجه مخاطب با انتقال و جلوه‌ها، متن زمان‌بندی شده و صدای جالب است.

برای جذاب‌تر کردن عکس‌هایتان، از رنگ‌هایی استفاده کنید که با برند شما همخوانی دارند. اینستاگرام پیشنهاد می کند از نور طبیعی برای تصاویر روشن و متعادل استفاده کنید. این پلتفرم همچنین کسب‌وکارها و سازندگان را تشویق می‌کند تا محصولات خود را با نشان دادن در حال استفاده برجسته کنند.

با ترکیبی از فیلم ها یا عکس ها چرخ فلک ایجاد کنید تا داستانی را تعریف کنید. جذاب ترین محتوای خود را در اسلاید اول نمایش دهید و از زوایای مختلف برای برجسته کردن مزایا و ویژگی های محصول خود استفاده کنید.

مطمئن شوید که همه پست‌های شما دارای یک عنوان قانع‌کننده است که با مهم‌ترین اطلاعات شروع می‌شود و کوتاه و دقیق است. از صدای برند ثابت استفاده کنید و مخاطبان خود را تشویق کنید تا اقدام کنند («همین امروز تماس بگیرید!»؛ «اکنون بخرید!»).

در نهایت، از برچسب ها استفاده کنید تا پست های خود را راحت تر پیدا کنید. برچسب‌ها شامل هشتگ‌های مرتبط با کسب‌وکار شما هستند، مانند #بهبود خانه اگر کالاهای بهبود می‌فروشید یا #مد اگر یک برند مد یا لباس هستید. همچنین باید شرکا و همکاران خود را در مواقع لزوم تگ کنید تا آنها را در گفتگو بگنجانید. برای کمک به مشتریان بالقوه برای یافتن کسب و کار شما، مکان کسب و کار خود را برچسب گذاری کنید.

نکته حرفه ای : اینستاگرام ریلز ها را در اولویت قرار می دهد، بنابراین سعی کنید اغلب از ریلز ها در محتوای اینستاگرام خود استفاده کنید، به خصوص ریلز هایی که ویژگی های کلیدی محصول یا خدمات شما را برجسته می کنند.

2. پروفایل خود را بهینه کنید.

اینستاگرام خود را بهینه کنید تا پیدا کردن آن آسان باشد و برند شما را متمایز کند. یک کلمه اصلی در نام و نام کاربری اینستاگرام برند قرار دهید. به عنوان مثال، اگر برند شما در طراحی داخلی کار می کند، عبارت اصلی «طراحی داخلی» را برای جذب کاربرانی که کلمه را در نوار جستجوی اینستاگرام جستجو می کنند، وارد کنید.

همچنین باید از کلمات کلیدی در بیو و کپشن های پروفایل خود استفاده کنید تا پروفایل خود را برای نتایج جستجو بهینه کنید و در صفحه کاوش اینستاگرام قرار بگیرید. کلمات کلیدی همچنین هشتگ های عالی را ایجاد می کنند که می تواند به کاربران کمک کند صفحه شما را کشف کنند.

نکته حرفه ای : به حساب های سایر شرکت ها در صنعت خود نگاه کنید تا ببینید آنها اغلب از چه کلمات کلیدی در محتوای اینستاگرام خود استفاده می کنند.

3. به نظرات و پیام های مستقیم پاسخ دهید.

مدیریت یک اکانت اینستاگرام فقط ارسال محتوا نیست، بلکه در مورد ایجاد جامعه نیز هست. برای توسعه و حفظ مخاطبان خود در اینستاگرام، به سوالات پاسخ دهید، از فالوورهای خود برای حمایت آنها تشکر کنید، آنها را از محصولات و خدمات آینده مطلع کنید و منبعی پاسخگو از دانش در مورد برند خود باشید.

آنچه ما دوست داریم: مصرف کنندگان ترجیح می دهند با مردم و نه فقط با برندها تعامل داشته باشند، بنابراین دانستن اینکه شخصی پشت حساب وجود دارد که به سؤالات پاسخ می دهد، تعامل می کند و اطلاعات ارائه می دهد، آرامش بخش است و باعث ایجاد اعتماد بین مخاطبان شما می شود.

4. صدای برند ثابتی داشته باشید.

ماموریت برند خود را درک کنید و صدای برند ثابتی را ایجاد کنید که با چشم انداز آن مطابقت دارد. برای ثابت نگه داشتن صدای برندتان، یک راهنمای سبک برای خود و تیمتان ایجاد کنید تا هر زمان که در اینستاگرام خود پست می‌کنید یا با فالوورها در تعامل هستید، آن را دنبال کنید.

نکته حرفه ای : یک پالت رنگ ثابت می تواند بخشی از صدای برند شما در اینستاگرام باشد.

نکات و ترفندهای یک مدیر اینستاگرام

ما با شش مدیر اینستاگرام صحبت کردیم تا بهترین نکات و ترفندهای خود را در مورد مدیریت اکانت اینستاگرام به ما ارائه دهند. بیایید به اسرار تجاری که مدیران اینستاگرام به آن سوگند می خورند بپردازیم.

1. روی تعامل تمرکز کنید.

پیشنهاد ارزش اصلی اینستاگرام این است که این پلتفرم افراد و چیزهایی را که دوست دارند گرد هم می آورد. به همین دلیل است که تعامل یک معیار برتر برای این پلتفرم است.

وانا کوراپاتی، استراتژیست بازاریابی دیجیتال و مدیر رسانه های اجتماعی، می گوید: “من همیشه سعی می کنم با گنجاندن برخی از آنها در پست هایم، مخاطبانم را درگیر کنم. این کار مخاطبان من را برای گفتگوی معنادار دور هم جمع می کند.”

کوراپاتی از یک تاکتیک واضح برای یک هدف خاص استفاده می کند، به این معنی که او یک هدف SMART ایجاد کرده است – هدفی که خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان است.

به احتمال زیاد با این ویژگی ها به اهدافی دست یابید.

به عنوان مثال، هدف شما در اینستاگرام باید بیشتر از افزایش آگاهی باشد. شما باید بدانید که از چه تاکتیک‌هایی استفاده خواهید کرد و چگونه می‌توانید آن را دقیقاً اندازه‌گیری کنید، خواه از طریق تعداد فالوور، برداشت‌ها، دسترسی یا تعامل باشد.

کوراپاتی هدف خود از آگاهی از برند را از طریق معیارهای تعامل اندازه گیری می کند. او می‌گوید: “انگیزه اصلی من در اینستاگرام افزایش آگاهی است، بنابراین تعداد فالوورها، برداشت‌ها و دسترسی را دنبال می‌کنم.”

علاوه بر این، او همچنین روند خود را به طور مداوم ارزیابی می کند.

او می گوید: “من از تجزیه و تحلیل اینستاگرام به طور فعال در کمپین هایم استفاده می کنم تا تعامل را درک کنم و به طور مداوم استراتژی خود را تغییر دهم. ارزیابی نکردن تجزیه و تحلیل اینستاگرام شما می تواند منجر به هدف قرار دادن مخاطبان اشتباه و جذب بازدیدکنندگان نامربوط شود.”

2. ارتباط عاطفی ایجاد کنید.

یکی از راهکارهای اصلی ایجاد یک ارتباط عاطفی است. اینستاگرام این کار را آسان می کند زیرا می توانید مستقیماً با مصرف کنندگان و مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. می‌توانید این کار را با استفاده از ویژگی‌های تعاملی مانند نظرسنجی یا پاسخ دادن سریع به نظرات انجام دهید.

علاوه بر این، ایجاد یک ارتباط عاطفی به شما کمک می کند تا اعتماد مخاطبان خود را افزایش دهید.

برای پیگیری ارتباط عاطفی با مخاطبان خود می توانید به نظرات خود نگاه کنید. اینها معیارهای خوبی هستند زیرا زمان زیادی را برای کاربر صرف می کند و الگوریتمی را نشان می دهد که مردم با محتوای شما درگیر هستند.

3. با برندسازی بصری خود سازگار باشید.

اگرچه ما از روزهای برنامه ریزی کامل شبکه اینستاگرام شما گذشته ایم، برندسازی بصری هنوز مهم است.

به گفته لزلی گرین، مدیر کمپین در تیم رسانه اجتماعی HubSpot، «اهمیت برندسازی بصری ثابت در سراسر اینستاگرام را نادیده نگیرید – که شامل پست‌ها، استوری‌ها، حلقه‌ها، ویدیوی زنده و کاورهای برجسته شما می‌شود.»

همانطور که افراد بیشتری برای محصولات و برندها در پلتفرم جستجو می کنند، پروفایل اینستاگرام خود را مانند هر صفحه فرود دیگری در نظر بگیرید.

گرین می افزاید: “شما می خواهید صفحه شما به محض اینکه شخصی به صفحه شما رسید به صورت بصری با نام تجاری شما ارتباط برقرار کند. اینستاگرام یک پلتفرم بسیار بصری است، بنابراین از آن با ظاهر و احساس ثابت برای افزایش یادآوری برند به نفع خود استفاده کنید.”

4. از استوری اینستاگرام استفاده کنید.

با استوری‌های اینستاگرام، می‌توانید هر روز برای مخاطبان خود ظاهر شوید – و باید این کار را انجام دهید زیرا استوری یکی از بهترین راه‌ها برای جلب توجه مخاطبان است.

اگر داستان‌های شما تبدیل به داستانی شود که مخاطبان شما دائماً آن را تماشا می‌کنند، بیشتر در فید آن‌ها نشان داده می‌شوید.

به گفته کلسی یامادا، در تیم رسانه اجتماعی HubSpot، “ما استوری های اینستاگرام را دوست داریم، و احتمالاً مخاطبان شما نیز همینطور هستند. با ارسال مطالب خود، آنها را در آنجا ملاقات کنید و آنها را با نظرسنجی، آزمون ها و سوالات پلتفرم درگیر کنید. این استیکرها به ایجاد داستان‌های شما سرگرم‌کننده، خاطره‌انگیز و چیزی است که باید منتظر آن در فید باشید.”

5. همه چیز را تست کنید.

مانند هر روند دیگری، شما نباید فوراً به هر مدی بپردازید.

به گفته کلی هندریکسون، مدیر رسانه های اجتماعی در HubSpot، “روندها را خریداری نکنید، آنها را آزمایش کنید. هرکسی که با آنها صحبت می کنید. نکات و ترفندهای خود را خواهند داشت. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که که آنچه برای یک حساب کار می کند ممکن است برای شما کار نکند.”

به همین دلیل است که باید تست کنید، یاد بگیرید و تکرار کنید.

و به یاد داشته باشید، برای هر استراتژی که آزمایش و اجرا می کنید، می خواهید تمرکز مشتری خود را حفظ کنید.

هندریکسون می‌گوید: “هرگز مخاطبان خود را فراموش نکنید. مردم می‌خواهند بخشی از مکالمه شما در اینستاگرام باشند. به آنها دلیل بیاورید.”

6. برای مخاطبان خود ارزش قائل شوید در حالی که هوشمندانه کار می کنید، نه سخت تر.

جنیفر استفانچیک، مدیر رسانه های اجتماعی اکانت اینستاگرام HubSpot Academy، می گوید بهترین کاری که می توان در اینستاگرام انجام داد این است که برای مخاطبان خود ارزش قائل شوید.

او می‌گوید: «مطمئن شوید که هر پست – هم خلاقیت و هم عنوان به عنوان عناصر مستقل – ارزشی برای مخاطبان شما فراهم می‌کند.»

هنگامی که به این نتیجه رسیدید، باید هوشمندانه تر کار کنید، نه سخت تر. اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟

Stefancik می‌گوید: “از Canva (یا ابزاری مشابه) برای ایجاد پست‌ها و استوری‌های خود از قبل استفاده کنید. ایجاد آنها در لحظه می‌تواند استرس‌زا باشد و جایی برای اشتباهات تایپی باز کند.”

وقتی از قبل پست ایجاد می کنید، می توانید از همان فونت ها و رنگ ها استفاده کنید و برای ویژگی های تعاملی مانند نظرسنجی یا سؤال برنامه ریزی کنید. این به شما کمک می کند تا فید خود را یکنواخت کنید.

علاوه بر این، Stefancik استفاده از یک پیوند در راه حل زیستی را توصیه می کند (HubSpot از LinkTree استفاده می کند)، بنابراین می توانید دنبال کنندگان را به قسمت های مختلف وب سایت خود هدایت کنید. این همچنین به ایجاد ارزش برای مخاطبان شما کمک می کند.

در حالی که این اسرار تجاری از مدیران رسانه های اجتماعی برای هر کسی که در اینستاگرام شروع به کار می کند مفید است، به یاد داشته باشید که آنها را در حساب خود آزمایش کنید. ضروری است که هر استراتژی را که برای تیم رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنید آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی جواب می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.