چگونه رضایت مشتری را افزایش دهیم؟

چگونه رضایت مشتری را افزایش دهیم؟

چگونه می توان رضایت مشتری را افزایش داد؟

به دو روش می توانید سال 2022 را برای تجارت تعیین کنید و رضایت مشتری خود را بدست آورید: به عنوان یک اختلال یا به عنوان یک فرصت. در حالی که بسیاری از شرکت ها با مشکلات بی سابقه ای روبرو هستند ، این شرکت هایی هستند که فرصت برقراری ارتباط با مشتریان را می بینند. افزایش رضایت مشتری یک هدف چندوجهی است. در اینجا چند نکته فوق العاده برای تحقق آن در سال 2022 آورده شده است.

در پشتیبانی مشتری ، فعال باشید

نکته اصلی تسلط بر خدمات پیشگیرانه مشتریان این است که قبل از اینکه مشتریان با شما تماس بگیرند ، با آنها تماس بگیرید. برای انجام این کار ، شما باید یک روش استاندارد برای پیگیری مشتری پس از خرید داشته باشید. اگر محصول یا خدمات شما دارای منحنی یادگیری باشد ، فعال بودن بسیار مهم است. چند روز پس از خرید با مشتری تماس بگیرید تا آموزش رایگان ارائه دهید و از آنها بپرسید که آیا با چالش هایی روبرو هستند. می توانید این کار را با یک تماس پیگیری یا اتوماسیون بازاریابی ایمیلی انجام دهید. اگر راه دوم را انتخاب می کنید ، برای تشویق تعامل از یک ایمیل ساده استفاده کنید که بیشتر شخصی و انسانی به نظر می رسد.

ارائه مزایا و ارزش محسوس برای مشتری

مصرف کنندگان در سراسر جهان در حال برنامه ریزی برای رکود جهانی هستند. حتی کسانی که از درآمد قابل استفاده مشابه قبل از شیوع کووید -19 برخوردارند ، بیشتر مراقب عادات خرج خود هستند. برای جلب توجه مشتریان و افزایش رضایت مشتری ، باید مزایای ملموسی را نشان دهید. در نظر بگیرید که چگونه کسب و کار شما می تواند ارزش بیشتری به پیشنهادات فعلی شما ببخشد و معامله را شیرین کند. از به کار بردن زبان بی پروا در بازاریابی مطالبی که می توانند محصول شما را بیش از حد بفروشند اجتناب کنید. چه ویژگی هایی را می توانید برجسته کنید که در برابر رقابت برجسته است و به مشتریان خود می گویید که باید از شما حمایت کنند؟ با بررسی این مفهوم ، می توانید رضایت مشتری را در طول زمان افزایش دهید.

بهبود دسترسی

با ایجاد یک رویکرد همه جانبه در ارتباطات ، شرکت خود را بیشتر قابل دسترسی کنید. با استفاده از روشی که آنها ترجیح می دهند ، اعم از DM های رسانه های اجتماعی یا ایمیل ، به مشتریان امکان دسترسی به شما را بدهند. برخی از مشتریان هنوز ترجیح می دهند با یک شرکت تماس بگیرند و با یک نماینده انسانی صحبت کنند – راه اندازی سیستم NICE inContact می تواند به مدیریت این تماس ها کمک کند. دیگران به سمت چت های زنده در یک وب سایت متمایل می شوند. برای بهبود دسترسی ، نگاهی به معیارهای نحوه ارتباط افراد بیندازید. همچنین می توانید نقاط داده ای را در مورد علت تماس آنها با شما برای ساده سازی تلاش های خود ثبت کنید.

زمان پاسخگویی خود را بهبود بخشید

هنگامی که دسترسی خود را بهبود بخشید ، می خواهید روی زمان پاسخگویی خود کار کنید. با پیشرفت سریعتر فناوری ، مصرف کننده مدرن صبر کمتری دارد – اگر نتوانند سریع پاسخ دهند ، به سراغ رقیبی می روند. با استفاده از اتوماسیون از طریق چت بات ها و پاسخ های خودکار به سوالات متداول ، زمان پاسخگویی خود را بهبود بخشید. پیام ها و پیشنهادات خود را ایجاد کنید تا مشتریان خود را در مدیریت فروش خود توانمند کنید. به عنوان مثال ، ارائه پیگیری متن در محموله ها یا ورود به سیستم برای پیگیری سفارش آنها ، مسئولیت بررسی وضعیت سفارش را بر عهده آنها می گذارد. همچنین ارزش بررسی معیارهای مربوط به مدت زمان پاسخگویی به مشتریان در کانال های مختلف را دارد. هنگامی که درک بهتری از این اعداد دارید ، می توانید تغییرات استراتژیک را پیاده سازی کنید.

بهبود رضایتمندی کارکنان

راز به دست آوردن مشتریان راضی ایجاد کارکنان خوشحال است. کارکنانی که احساس ارزشمندی و توانمندی می کنند ، عملکرد بهتری نسبت به افرادی که احساس نمی کنند مورد قدردانی قرار می گیرند ، خواهند داشت. تمرکز بر ایجاد فرهنگ شرکت قوی و دادن فرصت به کارکنان برای یادگیری و رشد. زمانی بگذارید تا شخصاً از زحمات کارکنان تشکر کنید و از تلاش آنها قدردانی کنید. گاهی اوقات عمل ساده به رسمیت شناختن کار آنها همه تفاوت ها را ایجاد می کند.

جمع آوری بازخورد و داده ها

از درس گرفتن از نظرات مشتریان خود – بخصوص نظرات منفی – نترسید. بررسی های منفی اغلب بینش های ارزشمندی را در مورد اینکه شرکت شما در کجا کوتاهی می کند و مشتریان را ناراضی می کند ارائه می دهد. با نظارت بر بازبینی ها ، می توانید هر روندی را که می تواند تغییرات استراتژیک را در سازمان شما هدایت کند ، برجسته کنید. اگر در مورد نحوه جلب رضایت مشتریان خود شک دارید ، از آنها بپرسید. یک نظرسنجی سه سوالی ارسال کنید و از آنها بخواهید تجربه و بینش خود را به اشتراک بگذارند. در شبکه های اجتماعی پست کنید و بحث را شروع کنید. بسیاری از مشتریان بازخورد ارائه نمی دهند مگر اینکه صراحتا از آنها خواسته شود.

تمرکز بر اعتمادسازی بیش از فروش

سال 2021 برای انجام تجارت سال عجیبی بود. یکی از بزرگترین تغییرات ، تغییر لازم از تبدیل و فروش به ایجاد وفاداری مشتری است. یک برنامه محوری ایجاد کنید تا پیام خود را تغییر دهید تا بر حفظ و نگهداری بیش از حد متمرکز شود. بسیاری از مشتریان شما ممکن است در نتیجه همه گیری با مشکلات مالی روبرو شوند. تلاش مداوم برای فروش بیشتر آنها می تواند بازدارنده باشد ، زیرا احساس می کنند ارزش آنها کم است. بر حفظ ، وفاداری و همدلی در پیام های خود برای سال 2022 تمرکز کنید.

درگیر گوش دادن اجتماعی شوید

کسب و کار شما همیشه در پست های رسانه های اجتماعی برچسب گذاری نمی شود و مشتریان همیشه تجربه خود را با شما به اشتراک نمی گذارند – اینجاست که گوش دادن اجتماعی مطرح می شود. گوش دادن اجتماعی عبارت است از راه اندازی محرک ها و اعلان های جستجو (گاهی اوقات با استفاده از نرم افزار) برای نظارت بر آنچه مردم در مورد شما به صورت آنلاین می گویند. این اطلاعات می تواند از داستان های خبری گرفته تا افرادی که نام شرکت شما را اشتباه می نویسند. با پیاده سازی گوش دادن اجتماعی ، تصویری بزرگتر از اینکه چگونه برند شما درک می شود و آیا مشتریان راضی هستند یا خیر به دست می آورید. می توانید از این اطلاعات برای تطبیق ارتباطات خود و ارائه خدمات بهتر استفاده کنید.

روی صورت یک انسان قرار دهید

سرانجام ، چهره انسانی را در تجارت خود قرار دهید. به مشتریان خود یادآوری کنید که افراد شما با بسیاری از مشکلات مشابه آنها روبرو هستند. در ارتباطات خود همدلی و شفقت را تمرین کنید و ذهنیت “ما در این راه با هم هستیم” را حفظ کنید. مشتریان دوست دارند به آنها یادآوری شود که انسانهایی در طرف دیگر صفحه کامپیوتر هستند و در نتیجه احساس ارتباط و رضایت بیشتری خواهند کرد. با این نکات ، می توانید رضایت مشتری را در سال 2021 و پس از آن افزایش دهید.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.