چک لیست 9 موردی برای راه اندازی محصول

چک لیست راه اندازی محصول

مانند درختی که در جنگل می‌افتد، اگر برنامه‌ای برای راه اندازی محصول بدون انتشار این خبر داشته باشید – آیا کسی از آن استفاده می‌کند؟ آیا کسی آن را حتی می خواهد؟
احتمالا نه. چه چیز بزرگ یا چیز کوچکی را راه اندازی کنید یا یک پیشنهاد فعلی را به روز کنید، باید آماده سازی خود را قبل از تاریخ راه اندازی با چک لیست راه اندازی محصول آغاز کنید.
از آنجایی که قطعات متحرک زیادی در این فرآیند وجود دارد، آوردن محصول شما به بازار می تواند ترسناک و دشوار باشد. برای کمک به شما، یک چک لیست گام به گام برای راه اندازی موفق محصول ارائه کرده ایم و بهترین نکات راه اندازی محصول را جمع آوری کرده ایم.

آنچه در این مقاله می آموزید :

چک لیست راه اندازی محصول

1. درباره مشتری خود بیاموزید.

چه آن را «تحقیق بازار» یا «توسعه مشتری» بنامید، مهم است بدانید که چه چیزی مشتری شما را هدایت می‌کند. شناسایی اهداف، انگیزه ها و نقاط درد آنها می تواند شما را به ایجاد و بازاریابی راه حل ارزشمندی سوق دهد.
شما نیازی به انجام سالها تحقیق فشرده برای یادگیری در مورد مشتری خود ندارید. در واقع، پیشنهاد می کنیم فقط با 12 تا 15 مشتری فعلی یا بالقوه صحبت کنید.
هنگامی که با آنها صحبت می کنید، وقتی جملاتی را با “کاش محصولی این کار را انجام می داد…” یا “چرا محصولات نمی توانند این کار را انجام دهند؟” شروع می کنند توجه بیشتری داشته باشید. هنگامی که آنها این جملات را بیان می کنند، با سؤالاتی که عمیق تر هستند، پاسخ دهید، مانند «آیا می توانید بیشتر در مورد آن توضیح دهید؟» اگر آنها هیچ نکته دردناکی را مطرح نکردند، از آنها چند سؤال خاص بپرسید که آنها را تشویق می کند تا پاسخ های عمیق تری بدهند.
این مکالمات به شما یک ایده محکم از اینکه بزرگترین نقاط دردناک آنها چیست و چگونه می توانید راه حلی برای آنها بفروشید به شما می دهد. هنگامی که این جزئیات کلیدی را در مورد مشتریان خود یاد گرفتید، می توانید شخصیت خریدار را ایجاد کنید که تیم شما می تواند بر روی ارائه آن تمرکز کند.

2. یک بیانیه موقعیت بنویسید.

عبارتی بنویسید که بتواند به این سه سوال به طور واضح و مختصر پاسخ دهد:

  • محصول برای چه کسانی است؟
  • محصول چه کاری انجام می دهد؟
  • چرا با سایر محصولات موجود در بازار متفاوت است؟

اگر می‌خواهید عمیق‌تر بروید، عبارتی ایجاد کنید که به سؤالات زیر پاسخ دهد:

  • مخاطب هدف شما کدام است؟
  • چه قشری از مخاطبان هدف بیشتر تمایل به خرید محصول دارند؟
  • چه نام تجاری به محصول یا خدمات خود می دهید؟
  • محصول شما در کدام دسته محصول یا خدمات قرار دارد؟
  • چه تفاوتی با رقبای هم رده دارد؟
  • چه مدرک یا مدرکی دارید که ثابت کنید محصول شما متفاوت است؟

3. موقعیت خود را به ذینفعان معرفی کنید.

هنگامی که بیانیه موقعیت خود را مشخص کردید، آن را به سهامداران شرکت خود ارائه دهید تا همه آنها در جریان باشند. اگر کارمندان شما برای خرید محصول مشکل دارند، مشتریان شما نیز ممکن است این مشکل را داشته باشند. اگر تیم شما آن را دوست دارد، ممکن است نشانه خوبی باشد که راه اندازی محصول به خوبی پیش خواهد رفت.

4. استراتژی ورود به بازار خود را برنامه ریزی کنید.

این استراتژی است که شما برای راه اندازی و تبلیغ محصول خود استفاده خواهید کرد.
این فرآیند شامل بسیاری از قطعات متحرک است. برای ایجاد یک استراتژی سازمان یافته برای راه اندازی محصول خود، استفاده از یک الگو، مانند این، می تواند مفید باشد.
همانطور که استراتژی را ایجاد می کنید، همچنین در نظر بگیرید که از چه نوع محتوایی برای جلب توجه مشتری احتمالی در مرحله آگاهی، بررسی و تصمیم خرید استفاده می کنید. در مرحله بعد باید این محتوا را تولید کنید.

5. برای راه اندازی محصول، هدف تعیین کنید.

قبل از شروع اجرای استراتژی خود، مطمئن شوید که اهداف خود را برای راه اندازی یادداشت کرده اید.
الکس گیرارد، مدیر بازاریابی محصول در HubSpot، می‌گوید: “اهداف مشخصی برای موفقیت راه‌اندازی محصول ایجاد کنید. در نظر گرفتن این اهداف به شما کمک می‌کند تا تلاش‌های خود را بر روی تاکتیک‌های راه‌اندازی محصول متمرکز کنید که به شما در دستیابی به آن اهداف کمک می‌کند.” برای مثال، اهداف راه‌اندازی محصول شما می‌تواند ایجاد یک نام محصول جدید، ایجاد آگاهی یا ایجاد فرصت‌های فروش باشد.
یکی از بهترین راه‌ها برای تعیین اهداف برای تیم راه‌اندازی، نوشتن آنها مانند اهداف SMART است. یک هدف SMART خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان است.

6. محتوای تبلیغاتی ایجاد کنید.

پس از برنامه‌ریزی استراتژی ورود به بازار و نوشتن اهداف SMART خود، شروع به تولید محتوایی کنید که از آن تلاش‌های تبلیغاتی پشتیبانی و هماهنگ باشد. این می تواند شامل پست های وبلاگ مربوط به محصول یا صنعت شما، دموها و آموزش ها و صفحات فرود باشد. الگوی راه اندازی محصول در بازار ما همچنین به شما کمک می کند تا تعیین کنید برای هر مرحله از سفر خریدار مشتری احتمالی خود، چه محتوایی را باید ایجاد کنید.

7. تیم خود را آماده کنید.

مطمئن باشید که شرکت و سهامداران کلیدی شما آماده راه اندازی و شروع بازاریابی محصول هستند. از طریق ارائه های داخلی یا ایمیل با شرکت ارتباط برقرار کنید تا شرکت خود را در مورد برنامه راه اندازی محصول خود به روز نگه دارید.

8. محصول را راه اندازی کنید

پس از انجام تمام مراحل بالا، می توانید محصول را راه اندازی کنید.

9. ببینید چقدر در رسیدن به اهدافتان خوب عمل کردید.

پس از راه اندازی محصول خود، نحوه عملکرد استراتژی ورود به بازار را پیگیری کنید. آماده باشید تا جنبه‌هایی از برنامه خود را تغییر دهید یا آن‌ها را تنظیم کنید، اگر به آرامی پیش نمی‌روند.
علاوه بر این، اهدافی را که قبل از راه اندازی تعیین کرده اید فراموش نکنید. ببینید چقدر در رسیدن به آن اهداف موفق عمل کردید. اگر راه‌اندازی انتظارات را برآورده نکرد، می‌توانید در استراتژی ورود به بازار خود تجدید نظر کنید و از آنجا تنظیم کنید.

چگونه یک محصول را به صورت آنلاین راه اندازی کنیم؟

هنگام راه‌اندازی یک محصول دیجیتال، باید با یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی، پیش‌بینی خود را شروع کنید. از پست های وبلاگ، بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی و سایر کانال های توزیع برای افزایش علاقه و تقاضا برای محصول دیجیتال خود استفاده کنید. همچنین باید مطمئن شوید که از استراتژی‌های نسل پیشرو برای دستیابی به مشتریان و مشتریان بالقوه استفاده می‌کنید. به عنوان مثال، فرض کنید در حال راه اندازی یک دوره آنلاین در زمینه SEO هستید. در هفته‌های منتهی به راه‌اندازی، ممکن است محتوای وبلاگ مرتبط با سئو ایجاد کنید تا برای مشترکین ایمیل خود با گزینه‌ای برای پیوستن به لیست انتظار دوره SEO ارسال کنید. این به شما کمک می کند اثربخشی مواد بازاریابی خود را بسنجید و در عین حال به مخاطبانی که قبلاً به برند شما علاقه نشان داده اند دسترسی پیدا کنید.

برای راه اندازی آنلاین محصول خود، باید مطمئن شوید که مراحل بالا را دنبال کرده اید. با این حال، چند مرحله اضافی وجود دارد که می‌خواهید برای جلب توجه بیشتر به صورت آنلاین دنبال کنید.

1. داستانی را که می خواهید در رابطه با هدف بزرگتر محصول خود بگویید، مشخص کنید.

چه داستانی را می خواهید در پلتفرم های اجتماعی، صفحات فرود و ایمیل بگویید؟ این شبیه به بیانیه موقعیت یابی شما است، اما باید به طور کامل برای مخاطبان هدف شما تنظیم شود. سوالاتی از این قبیل بپرسید، چرا آنها باید محصول شما را بخرند؟ و چگونه محصول یا خدمات شما زندگی آنها را بهتر می کند؟ برقراری ارتباط متقابل عملکردی تضمین می کند که مواد ارتباطی که در کانال های آنلاین مختلف استفاده می کنید در یک راستا قرار می گیرند – که برای ایجاد یک محصول جدید در بازار بسیار مهم است.

2. نظرات مشتریان، مطالعات موردی، و سایر شواهد اجتماعی را برای قالب بندی مثبت محصول جدید خود نمایش دهید.

مصرف‌کنندگان می‌خواهند ببینند که سایر مصرف‌کنندگان قبلاً ریسک کرده و محصول جدید شما را قبل از اینکه خودشان آن را انجام دهند، خریداری کرده‌اند. اینجاست که اثبات اجتماعی وارد عمل می شود. در هفته‌های منتهی به عرضه محصول، یا اندکی پس از عرضه، شروع به ارسال نظرات مشتریان، بررسی‌ها و مطالعات موردی کنید تا نشان دهید که محصول جدید شما چگونه به سایر افراد کمک کرده است. اگر برای برند شما مناسب است، این کار را یک قدم فراتر بردارید و از اینفلوئنسرها برای به اشتراک گذاشتن کلمه در مورد محصول شما نیز استفاده کنید. مصرف کنندگان آنقدر باهوش هستند که بدانند نباید به هر تبلیغی که می بینند اعتماد کنند – اما می توانند به مصرف کنندگان همکار اعتماد کنند. بنابراین از طریق روش‌های اثبات اجتماعی از این اعتماد استفاده کنید.

3. یک کمپین اجتماعی و ایمیلی ایجاد کنید.

یک کمپین کامل و جامع رسانه های اجتماعی برای افزایش علاقه و آگاهی نسبت به محصول جدید خود ایجاد کنید.
از تبلیغات پولی برای دستیابی به مخاطبان جدید استفاده کنید، ویدیوهای توضیح کامل محصول را برای استفاده در کانال های اجتماعی خود ایجاد کنید، و از ایمیل برای دستیابی به مشتریان فعلی و ارائه اولین نگاه انحصاری به ویژگی های محصول جدید خود استفاده کنید.
علاوه بر این، ممکن است میزبانی یک جریان زنده را برای ارتباط مستقیم با مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی در نظر بگیرید و از کارشناسان تیم توسعه محصول خود دعوت کنید تا ویژگی های جدید محصول شما را توضیح دهند. مهم است که توجه داشته باشید – در این مرحله، باید به نحوه تعامل مصرف کنندگان با مواد ارتباطی مربوط به محصول جدید خود توجه کنید. نگرانی ها و بازخوردها را با تیم توسعه محصول در میان بگذارید – مهم است که به مصرف کنندگان خود اعتماد کنید و از بازخورد آنها برای تقویت محصول خود استفاده کنید.

4. گزینه پیش سفارش داشته باشید.

اگر مصرف‌کننده‌ای برای خرید محصول جدید شما هیجان‌زده است، او را منتظر نگذارید – گزینه‌ای برای پیش‌سفارش محصول یا خدمات قبل از اینکه حتی در دسترس باشد، ارائه دهید. این به گسترش تقاضا کمک می‌کند و در عین حال مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد تا هر زمان که تمایل بیشتری به خرید دارند، محصول را خریداری کنند.

نکات راه اندازی محصول

برای یادگیری بهترین روش ها برای راه اندازی موفق محصول، نکات زیر را دنبال کنید:

  • موقعیت‌یابی محصول شما باید منعکس‌کننده تغییری باشد که در جهان مشاهده می‌کنید، و اینکه چگونه محصول شما به مشتریان شما کمک می‌کند تا از این تغییر استفاده کنند.
  • یک برنامه زمان‌بندی تکراری برای خود و ذینفعان اصلی راه‌اندازی ایجاد کنید تا بررسی کنید و مطمئن شوید که همه هماهنگ هستید.
  • مطمئن شوید که تیم محصول را در جریان برنامه های بازاریابی خود قرار می دهید. تیم محصول می تواند بینش هایی داشته باشد که به کل کمپین بازاریابی شما اطلاع دهد.
    با این حال، گاهی اوقات، عوامل خارجی ممکن است بر توانایی شما برای راه اندازی یک محصول تأثیر بگذارد. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است لازم باشد راه اندازی خود را به تعویق بیندازید.

زمان به تعویق انداختن عرضه محصول

برای اینکه بفهمیم چه زمانی و چرا ممکن است عرضه محصول را متوقف کنیم، باید بدانیم که سه دلیل کلیدی وجود دارد که ممکن است بخواهید عرضه محصول را به تعویق بیندازید، از جمله:

  • زمانی که محصول شما آماده نیست و باید جدول زمانی خود را تغییر دهید تا بهترین تجربه ممکن را برای مشتری ایجاد کنید.
  • اگر موقعیتی رخ دهد که مشتریان فعلی شما تجربه ای کمتر از حد مطلوب با یکی از محصولات فعلی شما داشته باشند. قبل از راه اندازی و تبلیغ یک محصول جدید، باید مطمئن شوید که مشتریان فعلی شما از محصول موجود شما راضی هستند.
  • اگر اتفاقی در سطح بین‌المللی، ملی، ایالتی یا محلی رخ می‌دهد که از مخاطبان شما می‌خواهد اولویت‌های خود را مجدداً تنظیم کنند و تمرکز خود را از شرکت شما و عرضه محصول آن دور کنند. اطمینان حاصل کنید که وقتی زمان عرضه فرا می رسد، مخاطبان هدف شما آماده هستند تا در مورد محصول جدید شما اطلاعات کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.