وظایف مدیر بحران

وظایف مدیر بحران

مقدمه

ممکن است با این ضرب المثل آشنا باشید: «به بهترین ها امیدوار باش، اما برای بدترین ها برنامه ریزی کن». به همان اندازه که نمی خواهیم به چیزهای وحشتناکی که در تجارت و زندگی رخ می دهد فکر کنیم، اتفاقات منفی اجتناب ناپذیر هستند. خواه نقص محصول باشد که منجر به فراخوان شود، نقض امنیتی که داده‌های مشتری ما را آسیب‌پذیر می‌کند، یا خشونت یا فاجعه در محل کار، اتفاقات بدی در برخی مواقع رخ می‌دهد.

اگرچه این شادترین افکار نیست، اما واقع بینانه است. متأسفانه، ما این تجمل را نداریم که از رخدادهای منفی خودداری کنیم. با این حال، ما این توانایی را داریم که از قبل برنامه ریزی کنیم تا زمانی که غیرقابل تصور اتفاق می افتد، از قبل به آن فکر کرده باشیم، و برنامه ای برای محدود کردن آسیب ها داشته باشیم.

اگر هیچ یک از مطالبی که خوانده اید شما را در گوشه و کنار نگذاشته است، و واقعاً از احتمال اینکه یک کسب و کار در مواقع بحران به او مراجعه می کند، هیجان زده هستید، ممکن است برای حرفه ای در مدیریت بحران عالی باشید. به گفته کارشناسان خدمات، در طول این مقاله، یاد خواهید گرفت که یک مدیر بحران چه کاری انجام می دهد و چگونه می توانید یک مدیر عالی باشید.

مدیریت بحران

مدیریت بحران نحوه پیشگیری، آماده سازی و واکنش سازمان ها به رویدادهایی است که می تواند برای کارکنان، مشتریان یا سازمان به عنوان یک کل مضر باشد. این فیلد به شناسایی شرایط نامشخصی که می‌توانند باعث آسیب شوند کمک می‌کند و اگر نتوانید از آن‌ها جلوگیری کنید، تأثیر آن را کاهش می‌دهد. این یکی از جنبه‌های ضروری هر کسب‌وکاری است و می‌تواند میلیون‌ها دلار را در عواقب صرفه‌جویی کند، به غیر از حفظ اعتبار یک برند. به گفته کارشناسان خدمات، در طول این مقاله، یاد خواهید گرفت که یک مدیر بحران چه کاری انجام می دهد و چگونه می توانید یک مدیر عالی باشید.

مدیر بحران چیست؟

وظیفه یک مدیر بحران این است که فعال باشد، تهدیدها را شناسایی کند و فرآیندی را که برای حل آنها استفاده می کند، قبل از وقوع بحران است. یک مدیر بحران در هر مرحله – قبل، حین و بعد از بحران – درگیر است.

در حالی که همه افراد در یک سازمان ممکن است در اجرای یک برنامه مدیریت بحران دخیل باشند، مدیر بحران مسئول طراحی این طرح، اطمینان از اجرای روان و برقراری ارتباط با کارکنان، مشتریان، سهامداران، اعضای هیئت مدیره و مردم است تا تجربه را به دست آورد. به اعتبار سازمان لطمه نمی زند.

وظایف مدیر بحران قبل یا قبل از بحران
خطرات را شناسایی کنید
سیستم های نظارت اولیه را ایجاد کنید
یک طرح بحران برای به حداقل رساندن خطرات ایجاد کنید
وظایف مدیر بحران در هنگام واکنش به بحران
هدایت تیم مدیریت بحران
با کارمندان و سهامداران، مشتریان ارتباط برقرار کنید
برای حفظ اعتبار عمومی مثبت با رسانه ها صحبت کنید
وظایف مدیر بحران بعد یا پس از بحران
به رهبری تیم مدیریت بحران ادامه دهید
طرح پاسخگویی را مرور کنید، مشخص کنید چه کارایی داشته و چه کارایی نداشته و تغییرات لازم را اعمال کنید

چگونه مدیر بحران شویم

قبل از اینکه به آموزش و صدور گواهینامه بپردازیم، بیایید ببینیم که چه ویژگی های شخصیتی باید داشته باشید تا یک مدیر بحران عالی باشید.

برای برتری در این زمینه، باید:

آرام تحت فشار
یک ارتباط دهنده عالی
راه حل محور
قادر به تفکر واضح و سریع عمل کردن است
قادر به کنترل استرس
فعال
نگران رفاه سازمان و اعضای تیم خود باشید
مهارت‌های تفکر انتقادی، مانند رهبری قوی و مهارت‌های بین فردی ضروری هستند. شما باید به کارکنان انگیزه دهید تا در مواقع سخت اقدام کنند و آنها را به اندازه کافی آرام نگه دارید تا موثر واقع شوند.

نتیجه

چه بخواهیم چه نخواهیم، هر کسب و کاری در طول عمر خود با چالش ها، شکست ها و بحران های تمام عیار مواجه خواهد شد. به عنوان یک مدیر بحران، شما مسئول نگاه کردن به آینده برای شناسایی این چالش‌ها قبل از تبدیل شدن به مسائل اصلی و ایجاد برنامه‌ای خواهید بود که به حداقل رساندن آسیب‌هایی که این موقعیت‌ها می‌توانند ایجاد کنند، کمک می‌کند.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.