راهنمای 7 مرحله ای برای ایجاد صدای برند شما

ایجاد صدای برند

شخصیت شما، شما را منحصر به فرد می کند – تمایزی که فقط در مورد افراد صدق نمی کند. صدای برند، هر شرکتی را در دنیایی پر از جریان های مختلف اطلاعات قابل تشخیص می کند. بنابراین چگونه می توانید برند خود را برای موفقیت تنظیم کنید؟
صدای یک برند قدرتمند نمی تواند مورد توجه قرار نگیرد، زیرا آنقدر قوی است که مردم را به توجه وادار کند. این پست به بررسی عناصری می‌پردازد که صدای یک برند را ایجاد می‌کنند. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه می توانید صدای برند و نمونه هایی را ایجاد کنید که می توانند الهام بخش تیم شما باشند.

آنچه در این مقاله می آموزید :

صدای برند (Brand Voice) چیست؟

صدای برند شما شخصیتی است که برند شما در تمام ارتباطات خود به خود می گیرد. صدای شما به عنوان راهنمای آنچه که باید بگویید و چگونه آن را بگویید عمل می کند. صدای برند شما باید مختص شرکت شما باشد و ارزش های شرکت را منعکس کند. با این تمایزات می توانید از سر و صدا متمایز شوید.
صدای برند شما باید در همه پلتفرم ها یکنواخت باشد. طبق تحقیقات، 90% از مشتریان بالقوه انتظار دارند که تجربه برند مشابهی را در پلتفرم های مختلف داشته باشند. شرکت شما باید در رسانه‌های اجتماعی، ارتباطات ایمیلی و حتی بسته‌بندی یکسان باشد.
علاوه بر این، صدای برند شما باید با مخاطبان شما طنین انداز شود و برای ایجاد اعتماد مورد استفاده قرار گیرد. در بازار ایالات متحده، 46٪ از مصرف کنندگان ترجیح می دهند از مارک هایی که می توانند به آنها اعتماد کنند خرید کنند.
صدای برند شما باید این رابطه قابل اعتماد را ایجاد کند و به مشتریان شما نشان دهد که از محتوا، خدمات و حتی خدمات مشتری شرکت شما چه انتظاراتی دارند.
به‌علاوه، رویکرد صحیح می‌تواند به جذب مشتریان بالقوه جدید حتی قبل از اینکه درباره محصول یا خدمات شما بیاموزند، کمک کند.

مراحل ایجاد صدای برند

چگونه متوجه می شوید که صدای برند شما کار می کند؟ اگر یک مشتری بالقوه احساس می کند که شما مستقیماً با او صحبت می کنید، این کار را درست انجام می دهید.
هنگامی که مشتریان شما احساس می کنند که بخشی از گفتگو هستند، احساس می کنند بیشتر با برند ارتباط دارند و احتمال خرید از شما بیشتر است.

1. با ماموریت شرکت خود شروع کنید.

ماموریت یا بیانیه ارزش برند شما می تواند به شما در تعیین برخی از ویژگی های کلیدی صدای برندتان کمک کند.
هنگام ایجاد صدای برند، باید ارزش های خود را در نظر بگیرید. این ارزش ها می توانند به ویژگی های کلیدی صدای شما تبدیل شوند.

2. از شخصیت خریدار خود به عنوان عنصر الهام بخش صدای برند خود استفاده کنید.

بنابراین، هنگام ایجاد صدای برند، بسیار مهم است که شخصیت خریدار خود را در نظر بگیرید. برای رسیدن به چه کسی تلاش می کنید؟ آنها چه چیزی از برند شما نیاز دارند؟ برند شما چه چیزی می تواند به آنها ارائه دهد که هیچ کس دیگری نمی تواند،

تحقیقات مخاطبان می‌تواند به شما کمک کند تا انواع دیگری از محتوا را که بهترین عملکرد را در بین مخاطبان شما دارند، تعیین کنید، که به طور غیرقابل انکاری هنگام ایجاد یک صدای قوی مفید است. به عنوان مثال، شاید بتوانید از مخاطبان خود نظرسنجی کنید یا از یک ابزار تحلیلی مانند Google Analytics برای تعیین سایت های دیگر استفاده کنید که خوانندگان شما در آن حضور دارند.

فهمیدن اینکه آنها چه چیز دیگری مصرف می کنند در اینجا مفید است. مخاطبان شما آزمون نهایی خواهند بود که آیا صدای برند موفقی ایجاد کرده اید یا خیر. اگر صدای شما با مخاطبان شما طنین انداز نمی شود، به آزمایش ادامه دهید.

3. به محتوای با بهترین عملکرد خود نگاه کنید.

اگر قبلاً چند ماه یا حتی چند سال است که مطالبی را منتشر کرده‌اید، به قطعات با بهترین اجرای خود نگاهی بیندازید و ویژگی‌های کلیدی صدای مورد استفاده در نوشتار خود را یادداشت کنید.

آیا قطعه‌ی شما که بهترین اجرا را اجرا می‌کند شاعرانه‌تر است؟ آیا این شامل گرایش ها و ارجاعات فرهنگ پاپ می شود؟ آیا این موضوع عمیقاً در یک موضوع فرو می رود و شامل تحقیقات اصلی برای تأیید ادعاهای خود می شود؟

در نهایت، این قطعات در حال حاضر با مخاطبان شما طنین انداز شده اند، و احتمالاً (حداقل تا حدی) به دلیل صدای برند است. توجه داشته باشید که کدام جنبه از صدایی که احساس می کنید می تواند و باید در کل برند شما تکرار شود.

همچنین، باید در مورد اینکه کدام قالب‌های محتوا برای صنعت شما بهترین هستند و چگونه می‌توانید آن را با صدای برند خود هماهنگ کنید، تحقیق کنید.

4. فهرستی از بایدها و نبایدها تهیه کنید.

اغلب اوقات، تعیین صدای برند با این سوال شروع می شود: “ما نمی خواهیم صدای برندمان چه چیزی باشد؟”

تشخیص اینکه نمی‌خواهید صدای برندتان چه چیزی باشد، یک گام مهم در انتخاب صدای مناسب برای برندتان است.

به عنوان مثال، شاید تیم شما عبارات زیر را طوفان فکری کند:

صدای برند ما پرمدعا نیست.
صدای برند ما خیلی جدی نیست.
صدای برند ما بزرگ نیست.
صدای برند ما غیر دوستانه نیست.
هنگامی که نگاهی به این عبارات انداختید، می توانید شروع به تشکیل آنتی تز کنید. به عنوان مثال، اگر فهرست شما مانند فهرست بالا به نظر می رسد، صدای برند شما ممکن است از اصول زیر پیروی کند.

صدای برند ما کاملاً واقعی و معتبر است. خنده دار و معمولی است. این متواضع است. و مفید است.

5. در صورت لزوم، از یک آژانس شخص ثالث برای تعیین صدای برند استفاده کنید.

فوربس BrandVoice یک برنامه مشارکت رسانه ای است که به برندها کمک می کند از طریق مشاوره تخصصی و دسترسی مستقیم به مخاطبان فوربس به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند و با آنها طنین انداز شوند.

نگاهی به نحوه همکاری کول هان با فوربس برای ایجاد محتوای مرتبط با سبک، هنر، سفر، تأثیر اجتماعی و موارد دیگر بیندازید. هر قطعه از صدای منحصر به فردی برای هدف قرار دادن مخاطب مورد نظر برای آن دسته استفاده می کند.

اگر در تلاش برای ایجاد صدای برند منحصر به فرد هستید یا نمی دانید چگونه دیدگاه خود را با حوزه های مختلف کسب و کار خود تطبیق دهید، از برنامه ای مانند BrandVoice یا یک آژانس بازاریابی محتوای شخص ثالث استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا بازی برند خود را به سطح بعدی ببرید.

6. یک سند ارتباطی ایجاد کنید تا تمام محتوای شما در یک راستا قرار گیرد.

هنگامی که صدای برند خود را ایجاد کردید، باید مطمئن شوید که کل شرکت شما می تواند از آن صدا در تمام عناصر بازاریابی استفاده کند.

اگر شرکت شما فقط از نویسندگان داخلی استفاده می کند، یک دوره آموزشی برای کارکنان جدید ایجاد کنید تا بتوانند یاد بگیرند که چگونه برای برند شما بنویسند. اگر با مشارکت‌کنندگان خارجی کار می‌کنید، می‌خواهید دستورالعمل‌هایی را در معرض دید عموم قرار دهید تا مطمئن شوید که تمام نوشته‌های شما صدای مناسب را به تصویر می‌کشد.

7. یک الگوی صدای برند با 3 الی 5 ویژگی اصلی صدا را پر کنید.

از یک جدول برای رسمی کردن فرآیند خود استفاده کنید. 3 تا 5 ویژگی اصلی را که مشخص کرده اید برای صدای برند شما مهم هستند و اینکه چگونه نویسندگان شما می توانند از این ویژگی ها در نوشته های خود استفاده کنند، یادداشت کنید.

این مرحله برای تبدیل ایده ها به عمل مهم است – چگونه نویسندگان شما می توانند “صدای متواضع و معتبر” را در نوشته های خود ایجاد کنند؟ چند مثال یا توصیه‌های تاکتیکی ارائه دهید تا صدای برند شما بدون در نظر گرفتن خط فرعی، به راحتی در تمام محتوای شما بیاید.

صدای برندتان را بسازید!

شما در راه ایجاد صدای برند قوی و قانع کننده برای کسب و کار خود هستید. به یاد داشته باشید که یک برند خوب با محتوای خوب شروع می شود و محتوای خوب بدون صدای قوی نمی تواند وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.