بازاریابی نمونه محصول رایگان (Sampling Marketing)

بازاریابی نمونه محصول رایگان

نمونه محصول، هدایای کوچکی که به توجیه هر گونه عضویت کمک می کند. شما می توانید همه چیز را از یک لقمه پیتزای گرم گرفته تا اسموتی گرفته تا لوسیون دست، همه را در یک جابجایی دریافت کنید.
و اشتباه نکنید، این استراتژی یک تاکتیک باورنکردنی است که می تواند فروش را در برخی موارد تا 2000 درصد افزایش دهد. اما در استراتژی بازاریابی نمونه محصول رایگان چیزهای بیشتری از صرف تنقلات و مزایا وجود دارد.

بازاریابی نمونه‌ محصول رایگان مزایایی را برای شرکت‌ها، مارک‌های آنلاین B2C و B2B و هر چیزی در این بین ارائه می‌دهد. شما می توانید دسترسی خود را گسترش دهید، وفاداری مشتری را افزایش دهید، و در نهایت تبدیل را افزایش دهید و نرخ ریزش را کاهش دهید. جالب به نظر می رسد، درست است؟ به خواندن ادامه دهید تا بدانید چگونه بازاریابی نمونه محصول رایگان می تواند به شرکت شما کمک کند.

آنچه در این مقاله می آموزید :

بازاریابی نمونه محصول چیست؟

همانطور که احتمالاً از بالا استنباط کرده اید، بازاریابی نمونه محصول رایگان چیزی بیش از یک تاکتیک برای گسترش آگاهی از شرکت و محصول شما به یک مشتری احتمالی نیست. به بیان ساده، قبل از خرید امتحان کنید.

چرا بازاریابی نمونه محصول کار می کند؟

استراتژی پشت بازاریابی نمونه محصول، ریشه در روانشناسی و اقتصاد رفتاری دارد. ارائه یک نگاه اجمالی به مشتری از پیشنهاد شما می تواند مزایای آن را قبل از خرید نشان دهد.

در اینجا سه مزیت عمده بازاریابی نمونه محصول با پشتوانه تحقیقات ارائه شده است.

1. عمل متقابل

همانطور که دن آریلی، پادشاه امروزی اقتصاد رفتاری در دانشگاه دوک می‌گوید، «عمل متقابل یک غریزه بسیار بسیار قوی است. اگر کسی کاری برای شما انجام دهد، واقعاً احساس می‌کنید که به طرز شگفت‌انگیزی یک تعهد قوی برای انجام کاری برای او دارید.»

هنگامی که آنها با برند شما رابطه ایجاد می کنند، انگیزه بیشتری برای آنها ایجاد می شود تا معامله را تکمیل کنند و تعداد فروش هایی را که برند شما می تواند به دست آورد افزایش دهد. سپس می توانید یک ارتباط پایدار با کاربران ایجاد کنید که آنها را بازگرداند.

2. وفاداری مشتری

یک نمونه رایگان نه تنها اولین خرید را تشویق می کند، بلکه باعث ایجاد حس وفاداری نسبت به شرکت می شود.

وفاداری مشتری ابزاری ضروری برای رشد است. در واقع، شرکت‌های B2B با ارجاع‌ها ۷۰ درصد نرخ تبدیل بالاتری را تجربه می‌کنند. این حس اعتماد به حفظ مشتری کسب و کار شما کمک می کند و به شما کمک می کند تا به طور یکسان به مشتریان جدید برسید.

3. بیزاری از دست دادن

بازاریابی نمونه محصول به دلیل ترس فیزیولوژیکی ذاتی ما از از دست دادن، صرف نظر از اندازه، کار می کند. اقتصاددان محترم رفتاری دانیل کانمن، بسیاری از مطالعات خود را به این مفهوم اختصاص داد و ادعا کرد که “مفهوم ضرر گریزی مطمئناً مهم ترین سهم روانشناسی در اقتصاد رفتاری است.”

در اینجا، هنگامی که یک نمونه آزمایشی یا نمونه رایگان دریافت می‌کنید، احساس می‌کند که صاحب آن محصول است. زمانی که آن را در اختیارشان قرار می دهد، تمایلی به از دست دادن آن ندارند. به گفته کانمن، درد از دست دادن تقریباً دو برابر قدرت لذت بردن است.

تمرین هایی برای بازاریابی نمونه محصول

چقدر مجانی بدم؟ چگونه می توانم این نمونه های رایگان را در استراتژی بازاریابی خود پیاده کنم؟
شما باید به این سوالات قدیمی پاسخ دهید. اما نگران نباشید. این بهترین شیوه ها می تواند به شما در ایجاد استراتژی بازاریابی نمونه محصول مناسب کمک کند.

1. مقدار نقطه شیرین را پیدا کنید.

شما باید نقطه شیرینی را برای پیشنهاد رایگان خود پیدا کنید. زیاد ندهید، که نیاز مشتری به خرید محصول شما را برطرف می کند. خیلی کم ندهید، در غیر این صورت آنها این شانس را ندارند که پیشنهاد شما را به طور کامل امتحان کنند.
Databox نشان داد که بیش از 40٪ از شرکت های B2B SaaS بین 14 تا 29 روز یک دوره آزمایشی رایگان دارند.

2. راه اندازی محصول جدید را تقویت کنید.

بهترین راه برای انتشار اخبار در مورد یک محصول جدید از طریق خود کاربران است. نمونه‌ محصول، تعداد کاربران و فروش را افزایش می‌دهد و در عین حال بازاریابی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را نیز ترویج می‌کند.
هنگامی که این کاربران خوش شانس محصولی را امتحان می کنند، به دلیل حس ذاتی متقابل، تمایل بیشتری به بررسی آن و تبلیغ آن به تنهایی دارند.
امروزه، 89 درصد از خریداران قبل از خرید، نظرات را بررسی می کنند. از طریق بررسی های ایجاد شده توسط کاربر، از مزایای محصول جدید خود مطلع شوید.

3. از بازخورد برای اطلاع رسانی توسعه محصول استفاده کنید.

چه راهی بهتر از اینکه مستقیماً از آنها بپرسید برای درک اینکه محصول شما چگونه برای کاربر کار می کند؟ با دادن نمونه ای از محصول خود به آنها به صورت رایگان، آنها می توانند محصول را صادقانه امتحان کنند.
از این فرصت برای جمع‌آوری بازخورد واقعی، نظرات کاربران و رتبه‌بندی استفاده کنید.

4. راه هایی برای دستیابی به بازارهای جدید بیابید.

بیش از 70٪ از مشتریان به دنبال دیدگاه هایی هستند که منعکس کننده دیدگاه های خود هستند، به این معنی که شما باید راه هایی را برای بازاریابی بر اساس جمعیت هدف خاص پیدا کنید.
از طریق بازاریابی نمونه‌ محصول، می‌توانید با صحبت کردن با آنها به شیوه‌ای مرتبط با استراتژی‌های UGC خود، پای خود را به این بخش‌های بازار وارد کنید.

جمع بندی مقاله

این که به مشتریان اجازه دهید یک محصول را امتحان کنند، آنها را جذب کنند و سپس فروش را ببندند، مزایای زیادی دارد. با ارائه نمونه هایی از محصولات منتخب از کوچک شروع کنید. هنگامی که استراتژی خود را اثبات کردید، می توانید بازاریابی نمونه محصول رایگان خود را گسترش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.