انتخاب نام برند در 5 مرحله

انتخاب نام برند در 5 مرحله

چگونه یک نام تجاری پیدا کنیم

ایجاد نام تجاری یکی از مهمترین مراحل در راه اندازی یک کسب و کار است. یک نام خوب می تواند شرکت شما را به جلو سوق دهد و نام اشتباه می تواند به یک کابوس بازاریابی تبدیل شود. اگر آمازون به نام اصلی خود، کادابرا چسبیده بود، امروز کجا بود؟

اغلب، بنیان‌گذاران فکر می‌کنند که می‌دانند چه چیزی باعث ایجاد یک نام تجاری خوب می‌شود. اما انتخاب یک مرجع مبهم یا ایده آل رویایی (مانند Cadabra) برای یک نام می تواند مشتریان را گیج کند.

نام گذاری یک برند به سادگی ایجاد یک کلمه ساختگی یا انتخاب نامی که روی کاغذ عالی به نظر می رسد نیست.

خوشبختانه، راه‌اندازی فرآیند نام‌گذاری برند می‌تواند اطمینان حاصل کند که نام شما مرتبط، به یاد ماندنی و معنادار است. این به شما کمک می کند نامی را انتخاب کنید که توجه مردم را به خود جلب کند و به راحتی قابل یادآوری باشد، که بازاریابی، فروش و آگاهی از برند را بسیار ساده تر می کند.

برای کمک به کسب و کار شما برای تبدیل شدن به یک نام تجاری، چگونگی ایجاد نام تجاری، پوشش دستورالعمل‌های نام‌گذاری برند، طرح کلی فرآیند نام‌گذاری برند، و نمونه‌هایی از نحوه تصمیم‌گیری شرکت‌های محبوب در مورد نام تجاری خود را به اشتراک می‌گذاریم.

چه چیزی باعث ایجاد نام تجاری خوب می شود؟

یک نام تجاری خوب ترکیبی از خلاقیت و استراتژی است. این ماموریت، چشم انداز و ارزش های شرکت شما را در عین به نمایش گذاشتن شخصیت و خلاقیت برجسته می کند.

جاش ریوز، مدیر عامل شرکت گوستو، وقتی توضیح داد که تیمش چگونه نام شرکت را به دست آوردند، این را به بهترین وجه بیان کرد. “انتخاب نام خود … همه چیزهای دیگر را به جلو می برد – طراحی بصری، نحوه پیام دادن به تیم، نحوه صحبت در مورد آن با مشتریان. بنابراین اگر می خواهید وقت و انرژی خود را صرف هر چیزی کنید، باید این کار را انجام دهید. این باشد.”

نام های تجاری قوی معمولاً در یک (یا چند) از این دسته بندی ها قرار می گیرند:

توصیفی: نام های تجاری که دقیقاً به خریداران بالقوه می گویند که شما چه کاری انجام می دهید یا می سازید. مثال‌ها: Dude Wipes، The Weather Channel، Booking.com و PayPal.
تداعی کننده: این نام ها از استعاره و پیشنهاد برای بیان خلاقیت یک شرکت، اشاره به ارزش های آن و بیان یک داستان برند استفاده می کنند. مثال‌ها: نایک، آمازون، ویرجین، اوبر و پاتاگونیا.
ترکیب ها: نام هایی که دو کلمه را با هم ترکیب می کنند تا یک کلمه جدید بسازند امروزه رایج هستند و می توان آنها را توصیفی و خاطره انگیز در نظر گرفت. مثال‌ها: فتوشاپ، واتس‌اپ، هد اسپیس، ایرتابل و یوتیوب.
اختراع شده: نام های ساختگی راه خوبی برای متمایز کردن شرکت شما و نشان دادن هویت منحصر به فرد برند شما هستند. اما شما باید کار بیشتری انجام دهید تا داستان شرکت خود را بگویید و مشتریان را در مورد پیشنهاد خود آموزش دهید. مثال: گوگل، پیکسار، گارمین، اسلک و زوم.
مخفف: نام های تجاری خوب کوتاه و به یاد ماندنی هستند، بنابراین اگر می خواهید یک نام طولانی داشته باشید، ممکن است از یک نام اختصاری استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که معنی اغلب با یک مخفف حذف می شود، بنابراین بهترین گزینه برای داستان سرایی نیست. مثال: VRBO، BMW، IKEA، UPS، و IBM.

دستورالعمل های نام تجاری

هنگام انتخاب نام شرکت، مرزها ضروری است. بدون ساختار یا محدودیت، می‌توانید با نام‌های حواس‌پرتی مواجه شوید که هیچ ربطی به برند شما ندارند. این دستورالعمل‌های نام تجاری می‌تواند به شما کمک کند تا در طول فرآیند در مسیر خود بمانید تا نامی متناسب با کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

تلفظ و املا آسان است.
حتی برندهای معروف هم با تلفظ اشتباه مواجه می شوند. اما شما نمی خواهید سهامداران، مشتریان بالقوه یا کارمندانی که در اینترنت جستجو می کنند نام شرکت شما را بفهمند. گفتن و املای آن را ساده نگه دارید، تا مردم را از محصولات یا خدمات شما منحرف نکند.

خاطره انگیز
من شما را نمی دانم، اما من هرگز برای «دستمال کاغذی» به فروشگاه نمی دوم. برندهایی مانند Kleenex، Chapstick و Band-Aid نام های قابل توجهی هستند که مردم از آنها به عنوان اصطلاحات عمومی استفاده می کنند. بنابراین زمانی که نام تجاری به دست می‌آورید، نامی را انتخاب کنید که در ذهن مردم بماند تا به افزایش آگاهی شما از رقبا کمک کند.

معنی دار
نام‌های تجاری که به داستان‌های شرکت اشاره می‌کنند، ارتباط ارزش‌های شما با برند را برای مشتریان آسان‌تر می‌کنند. به پلتفرم سرمایه گذاری، رابینهود فکر کنید. داستان تخیلی در مورد راهزنی است که از ثروتمندان دزدی می کند تا به فقرا بدهد، که با اخلاق شرکت یعنی «سرمایه گذاری برای همه» مطابقت دارد.

هویت بصری قوی
کلمات قدرت دارند، اما نگاه کردن به یک لوگو حدود 10 ثانیه طول می کشد تا کسی در مورد برند شما تصور کند. فراتر از سایر عناصر، نام برند شما باید روی کاغذ و آنلاین عالی به نظر برسد. لوگوهای متنی و گرافیکی را آزمایش کنید تا ببینید آیا طراحی نام آن خیلی طولانی است یا دشوار است.

نحوه نام گذاری یک برند

اکنون که الهام‌بخش نام و دستورالعمل‌هایی برای دنبال کردن دارید، وقت آن است که جزئیات نحوه نام‌گذاری یک برند را بررسی کنید. این رویکرد زمانی مؤثرتر است که با استراتژی موقعیت‌یابی برند شما همراه باشد، بنابراین قبل از ورود به فرآیند نام‌گذاری، برای انجام آن کار وقت بگذارید.

1. اهداف و هویت برند خود را مشخص کنید.

تعریف هویت و اهدافتان، آنچه را که شما را از رقبا متمایز می‌کند و نحوه برنامه‌ریزی برای جایگاه شرکتتان را تقویت می‌کند. می توانید این اطلاعات را از بیانیه موقعیت یابی خود استخراج کنید. اگر هنوز آن را ندارید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

چرا شرکت شما وجود دارد؟ این دیدگاه شماست.
شرکت شما چه کاری انجام می دهد؟ این ماموریت شماست.
چگونه کاری را که انجام می دهید انجام می دهید؟ این به ارزش های شما اشاره دارد. واقعیت جالب این است که 89 درصد از خریداران به برندهایی وفادار هستند که ارزش های آنها را به اشتراک می گذارند.
چه هویت برندی را می خواهید ایجاد کنید؟ این شخصیت برند شماست.
با نام تجاری می خواهید چه کاری انجام دهید؟ شاید بخواهید مشتریان فوراً پیشنهاد شما را درک کنند، یا شاید بخواهید روحیه نوآورانه خود را برجسته کنید.
وقتی به این سوالات پاسخ دادید، وقت آن است که به بیرون نگاه کنید.

2. مشتریان و رقبای خود را در نظر بگیرید.

هیچ برندی در یک سیلو موفق نمی شود، بنابراین انتخاب نامی که با مخاطبان و در صنعت شما طنین انداز باشد ضروری است. به این دلیل که مردم اغلب خود را با برندهایی که می خرند شناسایی می کنند. این خبر خوبی برای شرکت‌ها است، زیرا مشتریانی که رابطه عاطفی با یک برند دارند 306 درصد ارزش طول عمر بالاتری دارند.

هنگامی که نام تجاری را انتخاب می کنید، نظرات و نظرسنجی های مشتریان را در نظر بگیرید. این بازخورد می تواند نشان دهد که مردم چگونه برند شما را درک می کنند، که هنگام طوفان فکری نام ها مفید است. اگر مشتریان در مورد لذت کار با تیم شما و استفاده از محصول شما صحبت کنند، انتخاب نام تجاری یا شخصیت جدی منطقی نخواهد بود.

یکی دیگر از نکات مهم صنعت شما است. هنجارهای نامگذاری چیست؟ رقبای شما چه می کنند؟ بر اساس جایگاه برند خود، باید تصمیم بگیرید که آیا از فرمول صنعت پیروی کنید یا نام غیر متعارفی را انتخاب کنید که برند شما را متمایز کند.

3. طوفان فکری و کشف.

بله، وقت آن است که تخته سفید را بشکنید. اما قبل از اینکه وارد شوید، یک تیم برای ایده‌ها و تاییدات تشکیل دهید. باید مشخص کنید چه کسانی در فرآیند تصمیم گیری دخیل هستند. اگر یک کارآفرین انفرادی هستید، می توانید از چند همتا یا همکاران مورد اعتماد بخواهید که در آن شرکت کنند.

تابلوی خود را با هر ایده ای که به ذهنتان می رسد پر کنید، و اگر گیر کردید، به این فکر کنید:

صفت هایی که خدمات، محصول یا برند شما را توصیف می کنند
مشتریان در مورد برند شما چه احساسی دارند یا می خواهید چه احساسی داشته باشند
کلماتی که می خواهید با کسب و کار خود مرتبط کنید
همانطور که فکر می کنید، در مورد آنچه که فکر می کنید یک نام تجاری خوب ایجاد می کند فکر کنید و هر نگرانی عمده ای را که در مورد نام گذاری دارید در نظر بگیرید. احساس گیر افتادن می کنید؟ ابزار تولید نام تجاری Shopify را امتحان کنید.

4. ایده های خود را اصلاح کنید.

احتمالاً فهرست بلندبالایی از نام‌های تجاری دارید – و این چیز خوبی است. خرد کردن آن آسان تر از ایجاد کردن است. با در نظر گرفتن عوامل زیر برای هر نام شروع به حذف لیست خود کنید:

آیا با شخصیت برند شما مطابقت دارد؟
آیا طنین عاطفی دارد؟
آیا معنایی دارد یا به داستان شرکت شما مرتبط است؟
روی کاغذ و صفحه نمایش چگونه به نظر می رسد؟
آیا علائم تجاری برای آن وجود دارد؟
آیا نام دامنه و دسته های رسانه های اجتماعی موجود است؟
آیا از رقبا متمایز است؟
آیا املا و تلفظ آن کوتاه، به یاد ماندنی و آسان است؟
یک لیست کوتاه از 10-15 نام برای مرحله بعدی ایجاد کنید. اگر کمتر از این دارید، اشکالی ندارد – فقط سه تا پنج گزینه را هدف بگیرید.

5. بازخورد دریافت کنید.

هیچ چیز مانند درخواست بازخورد از تیم، مشتریان، سهامداران یا همتایانتان نیست. شما به سرعت متوجه خواهید شد که تلفظ یک نامزد دشوار است یا به اشتباه مردم را مالش می دهد. در صورت امکان، از یک گروه مختلف از افراد به صورت جداگانه نظرات خود را بپرسید تا با مسائل مربوط به تفکر گروهی مواجه نشوید.

پس از جمع‌آوری بازخورد، عاقلانه است که ببینید گزینه‌های نهایی چگونه به زبان‌ها ترجمه می‌شوند. در نظر بگیرید که شرکت شما در کجا فعالیت خواهد کرد و امیدوارید در کجا گسترش یابد. Wix این درس را به سختی آموخت، اما برند شوخ‌گرا به خوبی از عهده آن برآمد.

قبل از تصمیم گیری نهایی، نگاهی بیندازید که چگونه چند شرکت محبوب نام تجاری خود را پیدا کردند.

جمعبندی مقاله

با یک نام تجاری قدرتمند، شما آماده طراحی تصاویری هستید که آن را زنده می کند. بیاموزید که چگونه یک هویت برند منحصربه‌فرد بسازید که مشتریان را جذب کند، محصولی را با موفقیت راه‌اندازی کنید و برندی ایجاد کنید که مردم را به بازگشت نگه دارد.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.