9 مورد از انواع لوگو ها را بشناسیم

طراحی لوگو به سبک لوگو تایپ | logotype

لوگو یکی از مهم‌ترین عناصر هویت بصری یک برند یا سازمان است که با استفاده از طرح‌ها، شکل‌ها و عناصر گرافیکی، هویت و شناخت برند را نمایان می‌سازد. هر نوع لوگویی دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود است. لوگو در واقع نمادی است که میتواند شامل تصاویر، متون، اشکال یا ترکیبی از این سه مورد باشد که معمولا نام و هدف یک کسب و کار را به زبان ساده نشان میدهند. ر نوع لوگویی از ویژگی‌ها و مزایای خاص خود برخوردار است و بسته به نیازها و خصوصیات برند، انتخاب می‌شود. لوگوی مناسب می‌تواند هویت برند را تقویت کرده و در خاطره مشتریان به ماندگاری دلخواه برساند.

در این مقاله تصمیم داریم که با انواع لوگوها آشنا شویم

آنچه در این مقاله می آموزید :

دسته بندی انواع لوگو

لوگو مسکات (mascot)

در طراحی لوگوهای مسکات از یک تصویر واقعی یا خیالی به صورت کارتونی استفاده میشود که نماینده یک سازمان و یا کسب و کار است. مسکات ها به بیزینس شما شخصیت میبخشند. از این دسته از لوگوها بیشتر برای رستوران­ها، فست فودها و تیم های ورزشی استفاده میشود. از معروف ترین لوگوهای مسکات، لوگوی KFC است.

لوگو KFC

لوگو مونوگرام

این دسته از لوگوها برای شرکت­هایی مناسب است که اسامی طولانی دارند. در این حالت با استفاده از سرواژه­ها و یا یک یا دو کلمه از اسم آن سازمان لوگو طراحی میشود. برای مثال لوگو شرکت ما ( پویا تجارت فرهان) هم جزئی از این دسته از لوگوها است.

لوگو مونوگرام شرکت مشاوره کسب و کار پویا تجارت فرهان

لوگو امبلم (emblem)

لوگو امبلم شامل یک فونت در کنار یک نماد یا آیکون است. این دسته از لوگوها اغلب یک حالت سنتی دارند و میتوانند تاثیر قابل توجهی داشته باشند. به همین جهت کاربرد عمده این لوگوها در دانشگاه­ها و مراکز دولتی است. برای مثال لوگوی استارباکس و یا لوگوی دانشگاه تهران، از این دسته از لوگوها هستند.

لوگو امبلم

لوگو انتزاعی

این دسته از لوگوها ترکیبی از اشکال هندسی هستند که با ترکیب شکل و رنگ، ساختار و احساسات یک برند را نشان می­دهند. مثلا لوگوی نایکی یا بنز و…

لوگو نایک- لوگو انتزاعی

لوگو تصویری

احتمالا وقتی شما به لوگو فکر میکنید، اولین تصویری که به ذهنتان می آید آن سیب گاز زده اپل است. در واقع لوگوی تصویری یک نماد تصویری بر پایه اصول گرافیکی است. مانند لوگوی نمادین توییتر و… .

لوگو تصویری توییتر

لوگو مینیمال

این لوگو جزء سخت ترین لوگوها برای طراح هاست. زیرا گرافیست باید بتواند با کمترین جزئیات، مفهوم برند را انتقال دهد.

لوگو تشبیهی

در طراحی این لوگو از عاملی استفاده میشود که بطور غیرمستقیم، اهمیت آن برند را توصیف می­کند. برای مثال لوگوی کفش ملی که در آن از فیل به عنوان نمادی از استحکام و مقاومت بالای کفش های تولید شده توسط این برند است.

لوگو تشبیهی کفش ملی

لوگو سمبلیک

در این لوگو برای معرفی هویت برند از یک سمبل یا نماد استفاده میشود. برای مثال پرنده به عنوان سمبل صلح و… .

لوگو تایپ

لوگوتایپ ها بین برندهای ایرانی از محبوبیت ویژه­ای برخوردار هستند. در این دسته از لوگوها، نام برند بصورت اختصاصی طراحی میشود. طراحی باید به گونه ای باشد که نام برند به راحتی قابل خوانش باشد. برای مثال لوگوی ایران­خودرو، جزء لوگوتایپ های معروف ایرانی است.

لوگوتایپ شرکت ایران خودرو

نتیجه گیری

لوگو، هویت بصری شرکت را نمایان می‌سازد و اهمیت بسیاری در تشخیص و به یاد ماندن یک شرکت دارد. شرکت پویا تجارت فرهان با چندین سال تجربه در زمینه طراحی لوگو، برای ارائه خدماتی نظیر طراحی لوگو و هویت بصری برند، طراحی ست اداری و کلیه امور گرافیکی در خدمت شما عزیزان است. برای مشاهده پلن های مختلف طراحی گرافیکی ما اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.