سهم تاثیر یا ایمپرشن چیست و چگونه آن را بهبود دهیم؟

سهم تاثیر یا ایمپرشن چیست

وقتی کمپین‌های دیجیتالی را راه‌اندازی می‌کنید، می‌خواهید مطمئن شوید که تلاش‌ها – و سودتان – را با افزایش ایمپرشن تبلیغات خود به حداکثر می‌رسانید. ایمپرشن شما به شما می گوید که تبلیغ شما در مقایسه با کل مخاطبان بالقوه خود چقدر خوب عمل می کند و افزایش آن می تواند به افزایش تعامل و همچنین سود کمک کند.
اگر فقط بخش کوچکی از مخاطبان هدف خود را درگیر می کنید، تجزیه و تحلیل سهم برداشت شما معمولاً محل خوبی برای شروع است. افزایش این مقدار به شما کمک می کند تا تبلیغات را به بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) سوق دهید – و در نهایت تعامل بیشتری را برای کمپین های خود ایجاد کنید.
در این پست، ما توضیح خواهیم داد که ایمپرشن چیست و همچنین انواع مختلفی که تیم بازاریابی شما می تواند در طول کمپین های تبلیغاتی آنلاین شما ردیابی کند.

آنچه در این مقاله می آموزید :

ایمپرشن (Impression Share) چیست؟

ایمپرشن، یک معیار تبلیغاتی است که عملکرد تبلیغات شما را با عملکرد سایر تبلیغات در دسته خود مقایسه می کند. این با مقایسه تعداد کل نمایش‌های آن با تعداد نمایش‌هایی که پتانسیل دریافت آن را دارد، محاسبه می‌شود.

هر بار که تبلیغ شما در یک صفحه وب نمایش داده می شود، به عنوان یک نمایش به حساب می آید. تبلیغات به دلایل مختلف پتانسیل نمایش بیشتر را دارند، به خصوص زمانی که با کلمات کلیدی زیرک، جذاب و مرتبط باشند.

هنگامی که ایمپرشن را دنبال می‌کنید، نمایش واضحی از عملکرد تبلیغ خود و نحوه بهبود آن در طول زمان دارید – به ویژه از طریق کلمات کلیدی. در حالی که معیارهای زیادی وجود دارد که می تواند عملکرد تبلیغات شما را ردیابی کند، سهم تاثیر به شما کمک می کند کاستی های تبلیغ خود را شناسایی کنید تا بتوانید آن را برطرف کنید و آن را برای مخاطبان خود جذاب تر کنید.

برای آشنایی با انواع مختلف ایمپرشنی که کسب‌وکار شما می‌تواند برای ایجاد تعامل بیشتر برای کمپین‌های تبلیغاتی‌اش دنبال کند، ادامه دهید.

انواع ایمپرشن

1. سهم تاثیر یا ایمپرشن جستجو

سهم تأثیر جستجو، سهم تأثیر آگهی شما در یک شبکه جستجو است. به گفته گوگل، شبکه جستجو «گروهی از وب‌سایت‌های مرتبط با جستجو است که آگهی‌های شما می‌توانند در آنها ظاهر شوند»، از جمله نتایج جستجوی Google، برنامه‌های Google مانند Maps و Shopping، و وب‌سایت‌های شرکای جستجوی Google. این معیار، نمایش‌هایی را که آگهی شما دریافت می‌کند بر تعداد نمایش‌هایی که می‌تواند در شبکه جستجو دریافت کند، تقسیم می‌کند.
این معیار به شدت تحت تأثیر بودجه است. اگر بودجه روزانه کمی در Google دارید، پس از رسیدن به بودجه، تبلیغ شما دیگر نمایش داده نمی شود. این بدان معناست که تبلیغ شما ممکن است در حال بازدید باشد، اما همچنان به دلیل محدودیت روزانه، تعامل بیشتری را از دست می‌دهد.
اگر به دنبال صرف هزینه بیشتر در کمپین خود نیستید، راه دیگری برای بهبود سهم تاثیر جستجو تمرکز بر امتیاز کیفیت، هدف، قیمت پیشنهادی و نرخ تبدیل تبلیغاتتان است. این معیارها اثربخشی تبلیغ شما را می سنجند و بهبود آنها منجر به تعامل بیشتر می شود.

2. سهم تاثیر یا ایمپرشن نمایش

گوگل شبکه نمایش خود را به عنوان گروهی متشکل از بیش از دو میلیون وب‌سایت، ویدیو و برنامه تعریف می‌کند که در آن تبلیغات می‌توانند نمایش داده شوند. سایت های شبکه نمایش تا 90 درصد از کاربران اینترنت را در اختیار دارند و می توانند تبلیغات شما را در یک زمینه خاص یا به یک مخاطب خاص نشان دهند.
با کمپین‌های نمایشی، می‌توانید مکان‌های تبلیغاتی خود را افزایش دهید تا سهم تاثیر را بهبود ببخشید، اما باید بودجه خود را نیز تنظیم کنید تا با این افزایش نیز سازگاری داشته باشید. یا، می‌توانید تعداد مکان‌های خود را کاهش دهید تا کمپین‌تان مقرون‌به‌صرفه‌تر شود، اما این کار باعث کاهش تعداد دفعات نمایش آگهی‌تان می‌شود. بهترین رویکرد این است که تعداد مکان‌ها را آزمایش کنید تا زمانی که به نقطه‌ای برسید که بدون پرداختن به بودجه کمپین، سهم برداشت را بهینه کنید.

3. سهم تاثیرگذاری هدف

سهم تأثیر هدف یک رویکرد خودکار برای پیشنهاد قیمت در تبلیغات ارائه می دهد. با استفاده از این ابزار، می توانید قیمت های خودکار را برای کمپین خود تنظیم کنید، که به تبلیغ شما شانس بیشتری برای رسیدن به بالای SERP می دهد. و با داشتن موقعیت برجسته تر در صفحه نتایج جستجو، احتمالاً تبلیغ شما در طول زمان تأثیر بیشتری به دست می آورد.
اگرچه سهم تاثیر فقط برای هر کمپین در دسترس است، شما می‌توانید سهم تأثیر هدف را برای همه کمپین‌های خود به طور همزمان پیگیری کنید. گزینه های زیادی برای سفارشی سازی آن نیز وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که برای بخش خاصی از صفحه – مانند نیمه بالایی – یا برای زمان‌ها و مکان‌های خاصی پیشنهاد قیمت بدهد.

4. سهم تاثیر ادوردز

آیا نمی دانید چگونه به داده های سهم تاثیر خود در تبلیغات گوگل دسترسی داشته باشید؟
پس از ورود به حساب تبلیغاتی خود، کافیست به مسیر Campaigns > Columns > Modify Columns > Competitive Metrics > Impression Share بروید، سپس روی ذخیره کلیک کنید.
اکنون، سهم برداشت شما در جدولی ظاهر می شود که می توانید دانلود کنید.

5. سهم تاثیر مطابقت دقیق

سهم تاثیر دقیق مطابقت دقیق، همانگونه است که به نظر می رسد. این معیار، نمایش‌هایی را که آگهی شما دریافت کرده است، با تعداد افرادی که برای جستجوهایی که دقیقاً با کلمات کلیدی شما مطابقت دارند، واجد شرایط دریافت را مقایسه می‌کند. می‌توانید از اشتراک‌گذاری دقیق منطبق بر روی کلمات کلیدی خود و بهبود تبلیغات خود استفاده کنید.

6. سهم تاثیر جستچو های گمشده

ستون “Search Lost Impression Share (budge)” درصد نمایش هایی را که به دلیل بودجه خود از دست داده اید را به شما نشان می دهد. درصد بالا در اینجا ممکن است به این معنی باشد که سرمایه گذاری در بودجه بیشتر می تواند تلاش های تبلیغاتی و فروش شما را در دراز مدت افزایش دهد.
ستون “Search Lost Impression Share (رتبه)” تعداد نمایش هایی را که بر اساس رتبه پایین از دست می دهید به شما نشان می دهد. اگر این درصد بالا باشد، تبلیغ‌کنندگان باید در نظر بگیرند که چگونه رتبه را از طریق امتیازات کیفیت و نرخ هزینه به ازای کلیک افزایش دهند. امتیاز کیفیت عملکرد قبلی کلمات کلیدی شما، ارتباط تبلیغات، تجربه صفحه فرود و نرخ کلیک مورد انتظار شما را ارزیابی می کند.
اگر سهم (رتبه) از دست رفته جستجوی شما زیاد است، تغییراتی را در کلمات کلیدی و دارایی های خلاقانه کمپین خود در نظر بگیرید. یک تبلیغ مرتبط با کلمات کلیدی عالی رتبه بالاتری در SERP خواهد داشت که می تواند منجر به بازدید، کلیک و فروش بیشتر شود.
اگر می‌خواهید به صورت دستی سهم نمایش یک آگهی را تعیین کنید، در زیر فرمولی وجود دارد که می‌تواند به شما در محاسبه آن کمک کند.

فرمول سهم تاثیر یا ایمپرشن

سهم نمایش با تقسیم تعداد نمایش‌های دریافتی بر تعداد کل نمایش‌هایی که آگهی واجد شرایط آن بود، محاسبه می‌شود.
همانطور که گوگل توضیح می دهد، “نمایش های واجد شرایط با استفاده از عوامل بسیاری از جمله تنظیمات هدف، وضعیت تایید و کیفیت تخمین زده می شود.” پس از تعیین حداکثر تعداد نمایش‌ها، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تعداد نمایش‌هایی را که آگهی دریافت می‌کند بر حداکثر تعداد نمایش‌هایی که Google تشخیص می‌دهد برای آن واجد شرایط است، تقسیم کنید.

مثال :
فرض کنید یک تبلیغ ایجاد کرده ایم و گوگل می گوید 5000 نمایش بالقوه در دسترس است. پس از یک ماه نظارت بر عملکرد تبلیغ خود، حدود 4000 نمایش ثبت کردیم. این بدان معنی است که سهم تاثیر یا ایمپرشن ما 80٪ است (4000 نمایش ثبت شده / 5000 نمایش در دسترس = 80٪ سهم برداشت).

سهم تأثیر معیاری مفید برای تعیین میزان عملکرد یک کمپین تبلیغاتی و آنچه تیم شما می‌تواند انجام دهد تا به آن کمک کند تا به پتانسیل کامل خود برسد، است. با ردیابی سهم تأثیر، می‌توانید پیشنهادها را خودکار کنید، بودجه خود را تنظیم کنید، و کلمات کلیدی و امتیازهای کیفیت را دنبال کنید تا بیشتر به مخاطبان هدف خود برسید و آگاهی و سود بیشتری از برند ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.