روند های فروش در سال 2023

روند های فروش در سال 2023

درست مانند هر سالی، سال 2023 با چالش ها و تغییرات منحصر به فرد خود همراه خواهد بود – و چشم انداز فروش نیز از این نوع تغییرات مستثنی نیست.
بازی فروش مانند سال های قبل به نظر نمی رسد، و می تواند کمک بزرگی برای پیشی گرفتن از این انتقال ها در اوایل کار باشد. برای کمک به شما برای رسیدن به این هدف، با برخی از رهبران فروش تماس گرفتیم تا نظرات آنها را در مورد آنچه که فروشندگان انتظار دارند در سال آینده ببینند، بشنویم.

بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا برخی از مبرم ترین و برجسته ترین روندهای فروش وجود دارد که باید در سال 2023 به آنها توجه داشت.

آنچه در این مقاله می آموزید :

واچ لیست روند های فروش در سال 2023

1. دموها نیاز به فروش مشکل دارند، نه راه حل.

تصور کنید یک کتاب بفروشید. شما می توانید چند آمار در مورد وزن و ابعاد آن بیان کنید، اما احتمالاً با فروش داستان در داخل موفقیت بیشتری خواهید داشت – و اینکه چگونه می تواند زندگی خواننده را بهبود بخشد.

دن تایر، همکار ورودی در HubSpot، این نکته را تاکید می‌کند: «مشتری‌های بالقوه کمتر علاقه‌مند به «دیدن نحوه کارکرد آن» هستند و بیشتر علاقه‌مند هستند که مطمئن شوند نیازهای آن‌ها را درک می‌کنید، ایده‌ای جامع از الزامات آن‌ها و اینکه محصول کار خواهد کرد.”
به عبارت دیگر، تخصص محصول شما فقط شما را به این نتیجه می رساند. در عوض، بیشتر به توانایی شما برای کشف آنچه که مشتریان بالقوه شما واقعاً به آن اهمیت می دهند مربوط می شود.

رابرت فالکون، این را تکرار می‌کند و می‌گوید: «اگر می‌دانید نگرانی‌های اصلی آن‌ها چیست، می‌توانید به اندازه کافی از محصول خود را به آنها نشان دهید که با مشکلات فوری آن‌ها هماهنگ باشد و نتیجه بهتری بگیرید.»

2. فرآیند فروش به نقاط تماس بیشتری نیاز دارد.

به ندرت در اولین تماس با مشتری خرید و فروش می کنیم. در واقع، این فرآیندی است که به چندین نقطه تماس نیاز دارد. اما مشکل اینجاست – یک فروشنده متوسط برای رسیدن به یک مشتری بالقوه فقط دو بار تلاش می کند.
در سال 2022، استفاده از رویکرد چند لمسی برای ایجاد روابط با کیفیت بسیار مهم است.
بر اساس گزارش استراتژی و روند فروش 2022 HubSpot، یک سوم نمایندگان فروش می گویند که به طور متوسط 2-4 تعامل با مشتریان بالقوه در فرآیند فروش دارند. 26٪ از تکرارها 5-7 تعامل را گزارش می کنند.
علاوه بر این، 84٪ از متخصصان فروش با مشتریان بالقوه از طریق 2-4 کانال مختلف (مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی، متن، چت زنده و غیره) ارتباط برقرار می کنند.
جادسون گریفین، مدیر ارشد فروش NORPAC در اینترکام، به من گفت: «روند بلندمدت در مورد تعامل معنادار، ارتباطات، ایجاد رابطه، و حل مسئله خواهد بود.

3. فریمیوم مکالمه را آغاز می کند.

آیا تا به حال قبل از خرید یک جفت کفش امتحان کرده اید؟ یا در Costco نمونه غذا گرفتید؟ ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که «قبل از خریدن امتحان کنید» – این می‌تواند توضیح دهد که چرا بسیاری از کسب‌وکارها با مدل فریمیوم به طلا دست یافته‌اند.

این مدل کاربران را به دو دسته رایگان یا پریمیوم تقسیم می کند. ایده این است که کاربران رایگان در نهایت ویژگی‌های محدود خود را می‌سوزانند و به یک حساب پولی ارتقا می‌دهند.

32٪ از متخصصان فروش، گزینه های فریمیوم را به مشتریان بالقوه ارائه می دهند، و حدود 90٪ از آنها می گویند که در تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان پولی، از متوسط تا بسیار مؤثر است.

از آنجایی که هزینه داشتن یک حساب کاربری را حذف می کند (حداقل در ابتدا)، راهی فوق العاده برای ایجاد یک فرآیند طبیعی پرورش سرنخ است. همانطور که تایر می گوید، “ارائه یک ابزار یا ویجت رایگان، آزمایش محصول، مشاوره یا چک لیست خدمات می تواند دید، آگاهی و فرصت های شما را برای افرادی که در مراحل اولیه فروش هستند افزایش دهد.”

البته، هر کسب و کاری برای این مدل مناسب نیست. اما اگر یک شرکت SaaS هستید – یا عضویت های سطحی را ارائه می دهید – می تواند راهی قدرتمند برای به دست آوردن مشتریان بیشتر بدون صرف پول بیشتر باشد.

4. مشتریان موجود بر مشتریان جدید اولویت خواهند داشت.

26 درصد از متخصصان فروش می گویند که مشتریان فعلی بر یافتن مشتریان جدید در اولویت هستند – و ما پیش بینی می کنیم که این روند در سال 2023 ادامه یابد.

البته، صرفاً واکنش نشان دادن زمانی که مشتریان فعلی به آنها مراجعه می کنند، کافی نیست. در عوض، این در مورد ایجاد فرصت هایی برای رشد این حساب ها است. چطور می تونی این کار رو بکنی؟ عمدتاً از طریق فروش و فروش متقابل.

تقریبا 90 درصد از متخصصان فروش سعی می کنند مشتریان خود را به فروش برسانند. نتیجه؟ تقریباً نیمی از شرکت‌ها گزارش می‌دهند که تا 30 درصد از درآمدشان از افزایش فروش ناشی می‌شود.

وقتی صحبت از فروش متقابل به میان می آید، 80 درصد از فروشندگان حرفه ای از این تاکتیک استفاده می کنند. 42 درصد از شرکت ها گزارش می دهند که تا 30 درصد از درآمد آنها از فروش متقابل حاصل می شود.

با این اوصاف، با حفظ روابط با مشتری پس از نقطه فروش اولیه، رشد حساب‌ها آسان‌تر است. در نهایت، پرورش این روابط مهمترین هدف است که زمینه را برای فرصت های جدید فراهم می کند.

5. ماهیت سلسله مراتبی فروش مسطح خواهد شد.

استوارت بلیک، معاون فروش Help Scout، معتقد است که طی پنج سال آینده، ما شاهد یکنواخت شدن ماهیت سلسله مراتبی سازمان‌های فروش خواهیم بود.

او می‌گوید: “این برای 5 تا 10 سال گذشته اتفاق افتاده است، اما من فرض می‌کنم که طی پنج سال آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت. دلایل اصلی که چرا من این را پیش‌بینی می‌کنم این است که افراد بیشتری از خانه کار می‌کنند – منجر به تمرکز بیشتر بر روی خروجی کار، استفاده از فناوری برای به دست آوردن آن خروجی، و ارتباطات پاک تر».

بلیک می‌افزاید: “این احساس بزرگ‌تر نیز وجود دارد که باید کارها و بنابراین فرآیندها را ساده‌سازی کنیم. این حرکت ممکن است کوتاه‌مدت باشد، اما من فکر می‌کنم که شاهد جابه‌جایی مجریان بیشتر و مدیران کمتری باشیم. تیم های فروش در پنج سال آینده.”

این زمان را صرف بررسی مجدد استراتژی موجود خود کنید. ممکن است تشخیص دهید که راه‌های مؤثرتری برای سازماندهی ساختار سازمان فروش شما وجود دارد – ایجاد فرصت‌های جدیدی برای نماینده فروش شما با پیشرفت صنعت.

6. شخصی سازی برای موفقیت بسیار مهم است.

رویکرد یک‌اندازه برای همه ممکن است گاهی اوقات کارساز باشد، اما هر سال که می‌گذرد منسوخ‌تر می‌شود.

در سال 2022، شخصی سازی نام بازی در فروش است. در واقع، بیش از یک چهارم متخصصان فروش معتقدند شخصی سازی بزرگترین تغییر در زمینه فروش در سال جاری است.

با این اوصاف، احتمالاً زمان کافی برای صرف ساعت ها تحقیق در مورد هر مشتری ندارید. پس چگونه می توان تعادل برقرار کرد؟

یک مکان خوب برای شروع، استفاده از CRM قابل اعتماد شما است، که می تواند از همه این داده ها به خوبی استفاده کند تا به شما کمک کند تصویری واضح تر و جامع تر از مشتریان خود ترسیم کنید. جای تعجب نیست که 22 درصد از رهبران فروش می خواهند از CRM خود در سال جاری استفاده کنند.

7. تخصص در بازارهای عمودی.

در فروش مدرن، “ثروت ها در بازار های نیچ هستند.” به عبارت دیگر، وقتی سعی می کنید برای همه جذابیت داشته باشید، برعکس این اتفاق می افتد: در نهایت با هیچ کس طنین انداز نمی شوید.

در حالی که هدف قرار دادن بازارهای کوچکتر توصیه تجاری درستی به نظر نمی رسد، این یک استراتژی شگفت آور سودمند است. همانطور که دن تایر توضیح می دهد، “اگرچه تا حدودی غیر منطقی است، اما هر چه پروفایل مشتری ایده آل شما متمرکزتر باشد، جذب سریع تری خواهید داشت.”

در بخش فروش، هدف قرار دادن مخاطبان می تواند در زمان، پول و انرژی شما از تعقیب سرنخ های «اشتباه» صرفه جویی کند.

Trish Saemann، بنیانگذار True North، بر این نکته تأکید می کند و می گوید: “وقتی انرژی خود را روی هدف قرار دادن یک مخاطب محدودتر متمرکز می کنید، پیام شما می تواند سفارشی تر شود. پیام های سفارشی شده آنهایی هستند که تعامل واقعی را به همراه دارند، و وقتی این اتفاق می افتد، وجود دارد. شانس بیشتری است که آنها برای درک نیازهایشان به شما اعتماد کنند. آنها می دانند که شما برای آنها مناسب هستید.”

در سال 2022، ما پیش‌بینی می‌کنیم که تیم‌های فروش برای جذب بازارهای تخصصی و بهره‌مندی از مزایای مخاطبان کوچک‌تر – اما درگیرتر – ادامه خواهند داد.

8. فرهنگ فروش به اولویت اصلی تبدیل می شود.

اگر چیزی وجود داشته باشد که هرگز از مد نمی افتد، داشتن فرهنگ فروش برنده است – و سال 2022 تفاوتی ندارد. اما فرهنگ فروش خوب دقیقاً چیست؟

به گفته دن تایر، این شامل “داشتن شخصیت کارمند، کیفیت، و فرآیند سریع استخدام، و [یک] محیط فروش حمایتی” است.

ایجاد یک تیم فروش با عملکرد بالا هرگز نباید در لیست اولویت قرار گیرد. به هر حال، میزان فروش یک فروشنده، میزان بهره وری و مدت اقامت در یک شرکت، همگی تحت تأثیر فرهنگ فروش قرار دارند.

و ایجاد فرهنگ فروش یک چیز است – اطمینان از حفظ آن ارزش‌ها در حین رشد و توسعه یک چیز دیگر است. با حفظ فرهنگ در سرلوحه ذهن خود، می‌توانید تکرارهای عالی را به خدمت بگیرید، رقابت و همکاری سالم را ترویج دهید و نتایج را به دنبال داشته باشید.

9. تماس از طریق CRM.

به طور متوسط، یک نماینده فروش تنها 28 درصد از روز خود را صرف فروش واقعی می کند. بقیه صرف جلسات داخلی، آموزش و جستجو می شود.

بنابراین چگونه می توانید از زمان کمی که برای فروش دارید استفاده کنید؟ به طور فزاینده ای، راه حل یک CRM قابل اعتماد است. به طور خاص، یک CRM با ویژگی‌های ردیابی تماس به شما امکان می‌دهد با تلاش کمتر به مشتریان بیشتری برسید.

دن تایر به نمایندگان فروش توصیه کرد از این ابزارها استفاده کنند و گفت: “بیشتر CRM های مدرن به شما امکان می دهند مستقیماً از طریق فناوری خود تماس بگیرید، سیلوهای اطلاعات هدر رفته را حذف کنید، بهره وری فروش را بهبود بخشید و امکان بررسی تماس های ضبط شده را برای اهداف آموزشی فراهم کنید.”

Dean Moothart، مدیر راه حل های مشتری در LeadG2، می افزاید: “چیزهایی مانند قالب های ایمیل، قابلیت ضبط تماس و پیوندهای مدیریت تقویم ویژگی های جدیدی هستند که بهره وری فروش را به سطح بالاتری می برند.”

جمع بندی مقاله

سال 2023 با تغییراتی در سرعت و انبوهی از روندها و چالش های جدید فرا خواهد رسید. اگرچه این لیست دقیقاً مشخص نشده است، اما مکان خوبی برای شروع پیشبینی چشم انداز فروش در سال آینده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.