8 روش موثر در دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

مقدمه

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یکی از آن علوم دوست داشتنی و پدیده های بی نظیر دنیای ماست. دلیل آن هم این است که امروزه دیگر بازاریابی سنتی جوابگوی مردمان عصر ما نیست و حقیقتا که قدرتی در این نوع بازاریابی وجود ندارد که بتواند روزانه برای شما میلیون ها مشتری بسازد!! در حالی که دیجیتال مارکتینگ فرق می کند و طوری کسب و کار شما را بهتر می کند که آرزو می کردید کاش زودتر از قدرت آن استفاده می کردید!

اما دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) چیست؟

اگر در اواخر قرن 21 زندگی می کنید و هنوز هم نمی دانید دیجیتال مارکتینگ چیست، خب شما تا حدودی از دنیای مدرن و تکنولوژی فاصله گرفته اید و این اصلا مانند فاصله گرفتن از اینستاگرام و شبکه های اجتماعی نیست که به نفع شما باشد! بلکه شما بی نهایت فرصت و یا بهتر بگوییم ثروت را از دست داده اید! با این حال نگران نباشید ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم دیجیتال مارکتینگ دقیقا چیست و چه کاربردی دارد. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به معنای روش هایی از بازاریابی نوین است که توسط یک دستگاه الکترونیکی مانند موبایل یا کامپیوتر بتوان به آن دسترسی پیدا کرد و البته با کمک ابزار هایی مثل اینترنت این نوع بازاریابی صورت می گیرد، به عبارتی دیگر بازاریابی ایمیلی، بازاریابی در اینستاگرام، داشتن یک سایت برای معرفی کسب و کارتان و … از روش های بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی به سبک نوین هستند که می توان گفت آینده را نیز در اختیار دارند.

نکته: اگر دوست دارید با دیجیتال مارکتینگ و کاربرد آن در کسب و کارتان بیشتر آشنا شوید از مشاوره کسب و کار ما استفاده کنید.

چرا دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

بازاریابی دیجیتال در حال رشد است – برای اولین بار در سال 2019 هزینه هایی که بابت این نوع بازاریابی شده از بازاریابی سنتی بیشتر بوده است. به این دلیل که مشتریان به طور فزاینده ای در کانال های آنلاین (مثل تلگرام، گوگل و …) حضور دارند. با پیشرفت های تکنولوژی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، حال بازاریابان می توانند با کمک تکنولوژی بسیار بهتر به مشتریانی که از دستگاه های دیجیتال استفاده می کنند دسترسی یابند. این روش ها با روش های سنتی بازاریابی – که باید از قبل برنامه ریزی شده و قرار داده شوند – کاملا فرق دارد. موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • جهان 7.7 میلیارد نفر جمعیت دارد و 4.4 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می­کنند.
  • نزدیک به 30 درصد از مشتریان ترجیح می دهند با برند ها از طریق شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنند بجای مراجعه به محل فیزیکی آن ها!

برای رقابت کردن با دیگران، سازمان ها باید در کانال ها و دستگاه های دیجیتالی حضور داشته باشند. با این حال، این بدان معنا نیست که کانال های آفلاین یا بازاریابی سنتی باید به طور کلی نادیده گرفته شوند. بهترین راه برای برآوردن خواسته های مشتریان، حضور همه جانبه در تمامی کانال ها یا ترکیبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ است.

مزایای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

با به کارگیری ابتکارات دیجیتال مارکتینگ، شرکت شما می تواند هزاران مشتری در حوزه کاری تان و در بازار هدف تان جذب کند. این امر فرصت های زیادی را حتی پس از خرید مشتری برای شما پدید می ­آورد، که می تواند به تیم بازاریابی تان کمک کند تا وفاداری به نام تجاری را به طور موثرتری تقویت کرده و حفظ مشتری را بهبود ببخشند.

اگر شما نیز به فکر استفاده از دیجیتال مارکتینگ هستید پس حتما باید برنامه بازاریابی خوب یا طرح کسب و کار عالی داشته باشید. برای مشاوره یا ساخت طرح کسب و کار همراهی ما را خواهید داشت.

روش های موثر دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

8 پلتفرم دیجیتال مارکتینگ یا روش بازاریابی دیجیتال اصلی شامل:

1. بازاریابی در شبکه های اجتماعی :

مثل تولید محتوای مداوم در اینستاگرام.

2. اینفلوئنسر مارکتینگ :

بازاریابی با کمک افراد مشهور یا برند و سایت های شناخته شده و مطرح در حوزه کاری شما.

3. بازاریابی محتوا :

مثل تولید محتوای متنی که آموزش خاصی را در بر می­گیرد و در وبسایت و صفحات شبکه های اجتماعی تان آن ها را قرار می دهید.

4. ایمیل مارکتینگ : 

بازاریابی با کمک ایمیل بدین گونه است که شما با ترفندی خاص در وبسایت تان آدرس های ایمیل بازدیدکنندگان را جمع آوری می کنید و سپس روزانه برای آنها ایمیل تبلیغاتی می فرستید.

5. سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو :

این روش دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم و قابل توجه است چرا که امروزه مردم هر چیزی را که می خواهند در اینترنت جستجو می کنند و اگر وبسایت شما با گوگل دوست باشد یا برای موتور های جستجو بهینه باشد، قطعا مشتریان بسیار بیشتری جذب خواهید کرد.

6. پرداخت به ازای کلیک :

 در این روش شما به وبسایت های محبوب و پربازدید پول می پردازید تا تبلیغی از شما را در خود جای دهند و به ازای هر کلیک یا خرید افرادی که از سایت مبدا به سایت شما آمده اند باید هزینه ای را به صاحب سایت بپردازید.

7. بازاریابی ویدئو :

 امروزه تعداد افرادی که حاضر به دیدن یک ویدئو هستند بسیار بیشتر از کسانی است که به مطالعه یک متن طولانی علاقه نشان می دهند. پس بازاریابی ویدئویی یا ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی راهی عالی برای جذب مخاطب و برندسازی است. همچنین امروزه بازاریابی با ویدئو از خدمات اصلی شرکت های دیجیتال مارکتینگ است.

8. بازاریابی با هوش مصنوعی :

 هر چند هنوز کمی زود است این مورد را به دیجیتال مارکتینگ اضافه کنیم اما خب شاید وقتش بود که بحث درمورد هوش مصنوعی و بازاریابی با کمک آن نیز آغاز شود (حتی در ایران خودمان نیز شرکت هایی در حال کار بر روی بازاریابی با هوش مصنوعی هستند). امروزه پیشنهاد های هوشمندانه که در سایت ها و شبکه های اجتماعی می بینید حاصل همین کمک گرفتن از هوش مصنوعی در بازاریابی است. اگر می خواهید از قافله عقب نمانید شما نیز باید در لابلای برنامه بازاریابی تان، قسمتی برای بازاریابی با هوش مصنوعی نیز بگذارید.

دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در دنیای ما بسیار گسترده تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید، اگر درباره روش های دیجیتال مارکتینگ، تاثیر آنها و خودشان هر سوالی دارید بد نیست سری به دیگر مقالات آموزشی ما بیندازید.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.