تولید محتوا در شبکه های اجتماعی : نکات و ترفند ها

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

مقدمه

تولید محتوای شبکه های اجتماعی ممکن است یکی از آن کارهای ترسناکی باشد که هرگز از بین نمی روند. به هر حال، اشتراک‌گذاری محتوای منحصربه‌فرد روزانه (یا گاهی اوقات بیشتر) چالش‌برانگیز است، حتی برای بهترین سازندگان.

با این حال، صاحبان مشاغل امروزی تقریباً ملزم به حضور آنلاین در رسانه های اجتماعی هستند، اگر می خواهند مخاطبان آنها را آنلاین بیابند. رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها این فرصت را می‌دهند که دنبال‌کنندگان وفادار داشته باشند و در رسانه‌ای که به دلیل افزایش اثبات اجتماعی و افزایش گفت‌وگو شناخته می‌شود، قابل مشاهده باشند.

رسانه های اجتماعی برای تولید محتوا خوب هستند زیرا یک تاکتیک بازاریابی نسبتاً کم سرمایه برای به اشتراک گذاشتن پیام بازاریابی خود با یک مخاطب خاص و ارائه بازخورد در زمان واقعی در مورد اثربخشی پیام است.

همچنین دعوت از خواننده خود برای کسب اطلاعات بیشتر با درگیر شدن با محتوای شما یا بازدید از یک صفحه فرود برای شرکت در لیست بازاریابی ایمیلی شما یا بهره مندی از یک تبلیغ ویژه را آسان می کند.

استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

ایجاد محتوا برای رسانه های اجتماعی بدون داشتن استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی مانند شروع یک ماراتن بدون دانستن مسیر یا خط پایان است. احتمالاً زمان زیادی را برای ایجاد محتوایی که برای مشتریان هدف شما مفید یا مرتبط نیست تلف می کند.

در حالی که نوشتن یک استراتژی محتوای دیجیتال به اندازه ایجاد محتوای جذاب سرگرم کننده نیست، ایجاد یا حفظ حضور در رسانه های اجتماعی که برای مشتریان جدید، دنبال کنندگان بیشتر و در نهایت باعث جذب بیشتر شود، بسیار مهم است.

بنابراین، استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی چیست؟ در ابتدایی‌ترین شکل، استراتژی محتوای رسانه‌های اجتماعی برنامه‌ای است که محتوایی را که ایجاد می‌کنید، پلتفرم‌هایی که استفاده می‌کنید و معیارهای عملکردی که موفقیت شما را ارزیابی می‌کند، راهنمایی می‌کند.

به عبارت دیگر، این نقشه راهی است برای اینکه چگونه حضور شما در رسانه های اجتماعی در هماهنگی با کانال های بازاریابی دیگر شما برای دستیابی به شاخص ها و اهداف کلیدی عملکرد شما کار می کند.

بیایید اجزای استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی را تجزیه کنیم.

– مخاطب هدف

مخاطبان هدف شما برای ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی شما احتمالاً کمی متفاوت از مخاطبان هدف کلی شما برای کسب و کار شما هستند. در حالی که این درست است که 57.6٪ از جمعیت جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، این آمار جمعیتی لزوماً با مخاطبان اصلی شما همخوانی ندارد.

به عنوان مثال، اگر شما یک برند سبک زندگی مردانه هستید و مخاطبان هدف شما عمدتاً مردان بالای 30 سال هستند، بر اساس اطلاعاتی که در مورد جمعیت شناسی رسانه های اجتماعی می دانیم، بعید است که بخش زیادی از این مردان در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشند.

شما می توانید با شناخت دقیق مشتریان ایده آل خود، رفتارها و عادات احتمالی آنها و انتشار محتوا در پلتفرم های رسانه اجتماعی مناسب برای دستیابی به آنها، یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی بر اساس این اطلاعات ایجاد کنید.

در مورد مثال ما، بازاریابی محصولات سبک زندگی مردانه برای دوست دختر، همسر، یا شریک زندگی این مردان به عنوان یک ایده عالی برای هدیه، ممکن است آنها را بهتر از آنچه که اگر به طور مستقیم بر اساس جمعیت خود بازاریابی می کردید، بفروشد.

– تولید محتوای رسانه های اجتماعی

بخش محتوای اجتماعی استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی شما لزوماً کپی رایتینگ یا تصویر خاصی نیست که در پست های خود استفاده می کنید، بلکه انواع محتوایی است که ایجاد و منتشر خواهید کرد.

به عنوان مثال، برندهای مد به احتمال زیاد به محتوای اجتماعی مبتنی بر ویدیو و تصاویر زیادی در استراتژی محتوای خود نیاز دارند. در عین حال، حسابداران معمولاً بیشتر به سمت محتوای متنی یا محتوای سرپرستی شده از ناشران دیگر هدایت می شوند.

در استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی خود، برای انواع محتوایی که می خواهید در کانال های رسانه های اجتماعی خود قرار دهید برنامه ریزی کنید و آنچه را که نمی خواهید منتشر کنید حفظ کنید.

همچنین جدا کردن این سطل‌های محتوا از نظر مضامین مفید است تا اطمینان حاصل شود که تمام زمینه‌های کسب و کار خود را پوشش می‌دهید.

برخی از گزینه‌های محتوای اجتماعی عبارتند از:

متن
نقل قول ها
فیلم های
تصاویر
اینفوگرافیک
منابع انتخاب شده
محتوای ارسالی توسط کاربر

پلتفرم های رسانه های اجتماعی

هنگامی که برنامه رسانه اجتماعی شما مخاطب مناسب را مورد خطاب قرار داد و انواع محتوایی را که می خواهید منتشر کنید شناسایی کرد، بسیار مهم است که پلتفرم های رسانه اجتماعی را که قصد استفاده از آن را دارید محدود کنید.

این تصمیم می تواند برای برخی از صاحبان مشاغل چالش برانگیز باشد و بسیاری از آنها در تلاش برای انتشار همزمان در هر پلتفرم اشتباه می کنند.

با این حال، این استراتژی اغلب می تواند نتیجه معکوس داشته باشد زیرا ایجاد اطلاعات مرتبط، انتشار و تعامل با محتوا در چندین پلتفرم به طور همزمان بدون کمک یا خدمات یک آژانس رسانه های اجتماعی پیچیده است.

بهترین استراتژی این است که دو یا سه پلتفرم برتر را که احتمالاً مشتریان بالقوه شما در آنجا حضور دارند شناسایی کنید و با محتوای ثابت در آن پلتفرم ها شروع کنید. از آنجا که هر انجمن الگوریتم ها و رویکرد خود را برای توزیع محتوا دارد، محتوایی که برای هر پلتفرم ایجاد می کنید باید منحصر به فرد باشد.

به عنوان مثال، ویدئو در فیس بوک، اینستاگرام، و Tiktok عملکرد خوبی دارد، در حالی که متن و تصاویر با داده ها یا منابع ذکر شده اغلب در لینکدین بهتر عمل می کنند. اگر قصد دارید از چندین پلتفرم استفاده کنید، استراتژی محتوای شما باید ترجیحات هر پلتفرم را منعکس کند.

معیارهای عملکرد

به یاد داشته باشید که تولید محتوا هدف نیست و محتوا به خودی خود تضمین نمی کند که کاربران محتوا را ببینند یا اقدام مورد نظر شما را انجام دهند. این ضروری است که تصمیم بگیرید کدام معیارها برای شما مهم هستند و چگونه موفقیت را نسبت به اهداف تجاری خود اندازه گیری می کنید. در پایان کمپین های رسانه های اجتماعی خود، دقیقاً می دانید که پست ها چگونه انجام می شوند و هر گونه تنظیمات بیشتر مورد نیاز را خواهید دانست.

اکثر پلتفرم‌ها به شما اجازه می‌دهند تحلیل‌ها را مستقیماً در داخل نرم‌افزار نظارت کنید، که این کار آسانی است. هنگام تصمیم گیری در مورد معیارهای عملکرد خود، در نظر داشته باشید که سازندگان رسانه های اجتماعی این پلتفرم ها را طوری طراحی کرده اند که افراد را در این پلتفرم نگه دارند. بنابراین، فرآیند واداشتن کاربر به دنبال کردن یک لینک به وب سایت شما، کار دشواری است و شما فقط باید آن را به عنوان یکی از اهداف خود قرار دهید.

اهداف دیگر ممکن است شامل نرخ تعامل یا رشد فالوورهای شما برای افزایش فروش باشد.

ایجاد محتوای موثر رسانه های اجتماعی

برای ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی قانع کننده، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه چیزی به عنوان محتوای مؤثر واجد شرایط است. ممکن است معنایی به نظر برسد، اما برای برخی، محتوای مؤثر ممکن است تصاویر یا ویدیوهایی باشد که احساسات را پیرامون یک علت یا مأموریت برانگیزد. با این حال، برای دیگران، ممکن است تنها با تعداد تبدیل ها تعریف شود.

به طور کلی، ایجاد محتوای مؤثر رسانه های اجتماعی معمولاً به این معنی است که محتوا باعث ایجاد تعامل می شود و بر شانس خواننده برای اقدام تأثیر می گذارد. صرف نظر از تعریف شما از اثربخشی، ایجاد محتوای اجتماعی باید به صورت زیر باشد:

– به موقع
– مرتبط
– معتبر
– احساسی

به موقع – زمان بندی محتوا برای کاربر منطقی است. اگر اطلاعات رویداد را در روز رویداد منتشر می کنید، احتمالاً به اندازه چند روز قبل از رویداد مؤثر نیست.

مرتبط – خود محتوا برای مخاطبان شما منطقی است. مجدداً، با استفاده از برند مد مردانه به عنوان مثال، اگر به طور مداوم پست‌هایی درباره آشپزی به اشتراک می‌گذارید، اثربخشی آن کاهش می‌یابد زیرا به مخاطبان شما مرتبط نیست.

معتبر – محتوا از یک مکان معتبر در مورد موضوع یا نام تجاری است. به اشتراک گذاری اطلاعات در هر فرمت نادرست یا تایید نشده بی اثر است، اما نیازی به دنبال کردن گسترده نیست.

احساسی – محتوا احساسات مخاطب را برمی انگیزد. احساسات می توانند از شادی، غم، خنده دار، ترس، گرسنگی یا ترکیبی از همه اینها متغیر باشند.

یافتن بهترین پلتفرم های تولید محتوای رسانه های اجتماعی

یکی از سوالات متداول برای مبتدیان شبکه های اجتماعی این است که از کدام پلتفرم برای رشد کسب و کار خود استفاده کنند. پاسخ تقریباً همیشه این است که بستگی دارد. هر پلتفرمی دارای مزایایی است و هر پلتفرمی دارای مزایای منحصر به فردی برای برخی از کاربران است.

برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند روی حجم کاربر تمرکز کنند، فیس‌بوک معمولاً از همه پلتفرم‌های دیگر بالاتر است. برندها و شرکت‌های بصری با دنبال‌کنندگان جوان‌تر ممکن است در اینستاگرام و TikTok موفقیت کسب کنند، در حالی که آنهایی که عمدتاً فعالیت‌های تجاری به کسب‌وکار دارند، به لینکدین تمایل دارند.

تقریباً هر شرکتی می تواند از حضور در یوتیوب و پینترست، دومین موتور جستجوی اجتماعی بزرگ، بهره مند شود. در حالت ایده‌آل، بهترین پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌هایی هستند که بازار شما به طور مداوم در آن ظاهر می‌شود و با محتوای شما درگیر می‌شود.

نکات و ترفندهایی برای ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی با نرخ تبدیل بالا

چه در حال ایجاد پست های مبتنی بر متن برای فیس بوک یا حلقه های ویدئویی برای TikTok باشید، در اینجا چند نکته و ترفند برای ایجاد محتوای با تبدیل بالا آورده شده است.

– استفاده مجدد و بازیافت محتوا

حتی کسانی که برنامه های استراتژی محتوا دارند نیز می توانند از تولید محتوای منظم خسته شوند. اولویت‌بندی استفاده مجدد و بازیافت محتوا از منابع دیگر باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و به شما یا تیمتان استراحت می‌دهد.

آیا 2500 پست وبلاگ منتشر می کنید؟ برای هر پاراگراف یک پست رسانه اجتماعی ایجاد کنید.
آیا ایمیل های معمولی را به لیست ایمیل خود ارسال می کنید؟ آن ایمیل ها را در یک پست رسانه اجتماعی خلاصه کنید یا ویدیویی از نکات برجسته ضبط کنید.
آیا یک گزارش سالانه ایجاد می کنید؟ بخش‌های اصلی را به تصاویر یا اینفوگرافیک تقسیم کنید و آن‌ها را در طول یک یا دو ماه منتشر کنید.
با دیگر سازندگان همکاری کنید
همکاری با دیگر تولیدکنندگان محتوا در رسانه‌های اجتماعی برای نمایش محتوای شما در معرض خریداران بالقوه و جذاب‌تر کردن آن ضروری است. با انجام تبلیغات متقابل یا ذکر مداوم حساب های مرتبط، دنبال کنندگان شما بیشتر با محتوای شما درگیر می شوند و شما آنها را به فرد جدیدی معرفی خواهید کرد.

– بازخورد بخواهید

به جای اینکه مدام بهترین حدس خود را از آنچه دنبال کنندگان شما می خواهند بشنوند، بپرسید. هر ماه برای یک پست برنامه ریزی کنید (تغییر پلتفرم) و از خوانندگان بپرسید که چه چیزی را می خواهند در فید شما بیشتر ببینند.

– مایل باشید چیز جدیدی را امتحان کنید

زمانی که داده‌ها نشان می‌دهند چیزی جدید ضروری است، مایل باشید چیز جدیدی را امتحان کنید. برای مثال، اگر برنامه‌ای برای پست گذاشتن در اینستاگرام نداشته‌اید، اما پلتفرم یک ویژگی جدید متناسب با برند شما ارائه می‌کند، ممکن است ارزش آن را برای ارزیابی کوتاه‌مدت داشته باشید. یا، اگر یک پست عملکرد خوبی داشت، مایل باشید از آن در پلتفرم دیگری استفاده مجدد کنید.

جمعبندی

در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تکامل دائمی وجود دارد و ممکن است دیگر نتوانید از همان استراتژی‌هایی استفاده کنید که در زمان راه‌اندازی صفحه فیسبوک خود سه سال پیش یا حتی سال گذشته کارآمد بودند. هنگامی که مخاطبان خود را تعریف می کنید، اهداف کلیدی خود را ارزیابی می کنید، یک روال برای به اشتراک گذاری محتوای موثر و ثابت ایجاد می کنید، و معیارهایی را که برای کسب و کارتان مهم هستند اندازه گیری می کنید، تلاش های شما برای ایجاد محتوای اجتماعی بازده بزرگی خواهد داشت.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.