3 تفاوت بیزینس پلن با مارکتینگ پلن

تفاوت بیزینس پلن با مارکتینگ پلن

مقدمه

مارکتینگ پلن و بیزینس پلن هر دو از جمله مهم ترین جنبه‌ های کسب و کارهایی به شمار می ‌روند که موفق هستند. هر دوی این برنامه ها از جمله برنامه‌ هایی هستند که به سازماندهی کسب و کار شما کمک می کنند. ارزیابی موفقیت و شکست کسب و کار شما با استفاده از این دو برنامه انجام خواهد شد. در صورتی که شما می‌ خواهید هر یک از انواع کسب و کار های خود را به بهترین نحو ممکن برنامه‌ ریزی کنید به این دو جنبه های اساسی کسب و کار نیاز دارید. مقالات آموزشی متنوعی در مورد این دو جنبه کسب و کار وجود دارد که شما اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق شوید باید از این مقالات استفاده نمایید.

برای اینکه شما با تفاوت های مارکتینگ پلن و بیزینس پلن آشنایی بیشتری به دست آورید بهتر است ابتدا هر دوی آنها را به صورت جداگانه بشناسید. در صورتی که به خوبی طرح کسب و کار  و مارکتینگ پلن را شناسایی کنید می توانید تفاوت های آنها را تشخیص دهید. توجه داشته باشید که ساختار هر یک از انواع طرح کسب و کار را نیاز است پیش از راه اندازی از نظر سود دهی و شکست بررسی کنید. بررسی ساختارها و جنبه های متنوع کسب و کار به شما کمک می کند که با آگاهی بیشتری کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

آشنایی با ساختار مارکتینگ پلن و بیزینس پلن

از آنجایی که هر یک از حوزه های کسب و کار بر اساس تقاضای مشتریان دستخوش تبلیغ می گردد، باید به خوبی بدانید که طرح کسب و کار و طرح بازاریابی هم به تناسب و تکامل خاصی نیاز دارند. انواع جنبه های اساسی کسب و کار که شما باید به خوبی با آن ها آشنایی داشته باشید تا کسب و کار خود را رونق دهید عبارت هستند از :

1. مارکتینگ پلن (طرح بازاریابی) :

مارکتینگ پلن به عنوان یکی از زیر مجموعه های طرح کسب و کار یعنی بیزینس پلن شناخته می شود. مارکتینگ پلن یکی از جنبه ‌های مهم کسب و کار به شمار می رود که تمامی جزئیات فعالیت های شرکت ها را به بهترین نحو ممکن مورد بررسی قرار می‌ دهد. این برنامه انواع قیمت هایی که مربوط به خرده‌ فروشی ها، بازاریابی های اهداف مورد نظر و رقبای کسب و کاری می باشد را شناسایی خواهد کرد. چگونگی جذب کردن مشتری به وسیله تبلیغات و شرکت کردن در نمایشگاه های تجاری با استفاده از این برنامه توضیح داده می شود. مارکتینگ پلن با استفاده از چالش های رقابتی می ‌تواند بیزینس را به صورت گسترده افزایش دهد. تحقیقات و ملاحظات بسیار دقیقی در حوزه کاری شرکت ها وجود دارد که مارکتینگ پلن این تحقیقات را به صورت عمیق انجام می دهد. روش هایی که بر چالش‌های رقابتی پیروز می ‌شوند با مارکتینگ پلن قدرت بیشتری به دست می آورند.

2. بیزینس پلن (طرح کسب و کار) :

طرح کسب و کار بیشتر مربوط به موقعیت ها، فعالیت ها، اطلاعات کارکنان، جنبه های مالی و مارکتینگ می پردازد. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که این طرح کسب و کار به عنوان یکی از مهم ‌ترین ابزارهای مالی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. جزئیاتی که برای تعیین کردن امکان موفقیت و همچنین بازپرداخت کسب و کار می باشد با استفاده از این جنبه کسب و کار مشخص می‌ شود. به طور معمول برنامه ‌هایی که مربوط به کسب و کارهای جدید و همچنین برنامه‌ های کسب و کارهای ویژه می باشد با استفاده از این برنامه مورد بررسی قرار می گیرد. این برنامه تنها توسعه دادن راهبردهای رقابتی را به طور دقیق انجام نمی دهد، بلکه قادر است که فعالیت های کسب و کار و همچنین برنامه ‌های پیش ‌بینی شده را به بهترین نحو ممکن تعیین کند.

تفاوت بیزینس پلن با مارکتینگ پلن

مهم‌ترین تفاوت‌ هایی که بین بیزینس پلن و مارکتینگ پلن وجود دارد عبارت است از :

1. وابستگی متقابل

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که هر دوی این جنبه‌ های کسب و کار به یکدیگر وابسته هستند و نباید از یکدیگر جدا باشند. طرح کسب و کار اهداف و همچنین رسانه‌ های کسب و کارهای متنوع را به خوبی می ‌تواند نشان دهد. با این وجود بهتر است به خوبی بدانید مارکتینگ پلن ، اهداف و رسالت های انواع کسب و کارها را نمی تواند نشان دهد. بلکه توضیح می دهد که کسب و کارها را با استفاده از چه راهبردی می توانید به اهداف و رسالت های مورد نظرتان برسانید.

2. به روز رسانی

هر دوی جنبه‌ های کسب و کار باید به صورت دوره ‌ای مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته شوند. اگر بیزینس پلن را یک بار در طول سال مورد بازبینی قرار دهید باید به خوبی بدانید که به بهترین نحو ممکن می توانید کسب و کار خود را مدیریت نمایید. مارکتینگ پلن برای اینکه فعالیت خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد هر سه ماه یکبار باید بازبینی شود. بازبینی کردن دوره های بین این دو جنبه کسب و کار اطمینان خاطر در شما به وجود می ‌آورد که کسب و کار مدنظرتان بر اساس راهبردهای ترسیم شده پیش‌ روی دارند. در صورتی که شما به روز رسانی هر یک از جنبه های کسب و کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهید می توانید موفقیت لازم را در کسب و کار کسب کنید.

3. قوانین و ملاحظات

شما باید به خوبی بدانید که از نظر ملاحظات و همچنین طولانی بودن برای مارکتینگ پلن و همچنین بیزینس پلن هیچ قانون مشخص شده‌ ای وجود ندارد. با این وجود هر دو جنبه های کسب و کار باید به اندازه کافی مدت زمان مشخصی داشته باشند تا قادر گردند اطلاعاتی دقیق همراه با جزئیات را برای راه اندازی کسب و کار ارائه دهند. اطلاعات هر دوی این جنبه‌ های کسب و کار باید به خوبی مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرند. جهت ارائه دادن اطلاعات بهتر است که شواهد پشتیبان به خوبی فراهم شود. اهداف و همچنین رسالت هایی که در هر دوی این روش های کسب و کار وجود دارند باید قابلیت اندازه گیری داشته باشند تا سیر تکاملی کسب و کار را به بهترین نحو ممکن بگذراند.

جمعبندی

مارکتینگ پلن و بیزینس پلن هر دو از جمله اصلی ترین جنبه‌ های کسب و کارهایی شناخته می شوند که موفق هستند. هر دوی این برنامه ها از جمله برنامه‌ های طرح کسب و کار شناخته می شوند که به سازماندهی کسب و کار شما کمک زیادی می کنند. ارزیابی موفق و شکست کسب و کار شما با استفاده از این دو برنامه انجام می گردد.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.