تاکتیک های افزایش تعامل و آگاهی از برند در شبکه های اجتماعی

افزایش تعامل شبکه های اجتماعی

مقدمه

تاکتیک های شبکه های اجتماعی یک راه عالی برای دسترسی به میلیاردها نفر در سراسر جهان است که هر روز به سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی وارد می شوند. این پلتفرم‌ها به کاربران سراسر جهان اجازه می‌دهند با هم ارتباط برقرار کنند و داستان‌ها را به اشتراک بگذارند، دوستان جدید پیدا کنند و علایق جدید پیدا کنند.

این برای شما به عنوان یک صاحب کسب و کار چه معنایی دارد؟

تاکتیک رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی برای ارائه محتوای شما در مقابل مخاطبان هدف شما است. محتوای شما در بین پست‌های دوستان و خانواده کاربران ظاهر می‌شود، که باعث می‌شود این کاربران بیشتر ببینند که شما چه چیزی می‌فروشید.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل بردن نام تجاری خود به یکی از بسیاری از شبکه های رسانه اجتماعی موجود و استفاده از آن پلتفرم ها برای افزایش پایگاه مشتری است. از توییتر تا لینکدین، بخش بزرگی از مخاطبان شما احتمالاً مدتی را در رسانه های اجتماعی می گذرانند. بهترین بازاریابان رسانه های اجتماعی می دانند که چگونه از این حضور به نفع خود استفاده کنند.

یک استراتژی دیجیتال خوب که می تواند به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کند، باید شامل رسانه های اجتماعی باشد. با بهره‌گیری از الگوریتم‌هایی که محتوا را در رسانه‌های اجتماعی هدایت می‌کنند، می‌توانید بسیار مؤثرتر از استفاده از روش‌های تبلیغات سنتی به تنهایی به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.

تاکتیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی

اکثر شبکه‌های اجتماعی ایجاد، زمان‌بندی و اجرای کمپین تبلیغاتی را در عرض چند دقیقه آسان می‌کنند. در ترکیب با پست های معمولی، تبلیغات شما می تواند راهی عالی برای ایجاد بیشترین تعامل باشد.

با این حال، هنگام ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی و توسعه کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی خود، باید چند نکته را در نظر داشته باشید. هنگام ایجاد استراتژی رسانه های اجتماعی خود، تاکتیک های بازاریابی رسانه های اجتماعی زیر را در نظر بگیرید.

– چیزی فراتر از محتوای تبلیغاتی ارائه دهید

اگرچه ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما باید میزان محتوای تبلیغاتی رسانه های اجتماعی را که پست می کنید محدود کنید تا طرفداران خود را به دست آورید و تعامل را ارتقا دهید. دو دلیل برای این وجود دارد.

اول اینکه کاربران هیچ سهم شخصی در شرکت شما ندارند. آنها از رسانه های اجتماعی بازدید می کنند تا با دوستان، خانواده و تأثیرگذارانی که محتوای مرتبط را ارائه می دهند تعامل داشته باشند. اگر محتوایی را ارائه دهید که کاربران بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، به احتمال زیاد روی دکمه دنبال کردن کلیک خواهند کرد.

دوم، فرض کنید کاربری انتخاب می کند که شما را دنبال کند اما چندین بار در روز غرق در محتوای تبلیغاتی می شود. در این صورت، ممکن است خیلی سریع احساسات منفی نسبت به برند شما ایجاد کنند. بدتر از آن، اگر فرکانس محتوای شما به عنوان یک فرکانس نشان داده شود، کاربران ممکن است حساب شما را به طور کامل مسدود کنند.

– زمان بندی خود را درست بگیرید

یک پست در روز برای جلوگیری از خسته شدن کاربران از برند ایده آل است. با این حال، شما همچنین می خواهید چیزهای سرگرم کننده دیگری را در این بین پست کنید. به عنوان مثال، ویدیوهای خنده دار، محتوای تولید شده توسط کاربر، یا کارکنانی که روندهای TikTok را انجام می دهند، راه های عالی برای نشان دادن جنبه انسانی شما هستند.

یکی از راه‌های اطمینان از ارسال ترکیب مناسبی از محتوای تبلیغاتی و سرگرم‌کننده، استفاده از تقویم رسانه‌های اجتماعی یا سایر ابزارهای زمان‌بندی برای برنامه‌ریزی پست‌ها از قبل است. برنامه ریزی همچنین به کاهش میزان استرسی که ممکن است در مورد ایده های جدید روزانه احساس کنید، کمک می کند.

همچنین می‌توانید از تجزیه و تحلیل تبلیغات برای تعیین بهترین زمان برای اجرای محتوای تبلیغاتی در مقابل محتوایی که تعامل و آگاهی را افزایش می‌دهد، استفاده کنید.

– Scroll-Stopping Visuals را انتخاب کنید

با ظهور اسنپ چت، اینستاگرام و TikTok، رسانه های اجتماعی در سال های اخیر به طور فزاینده ای مبتنی بر تصویر و ویدئو شده اند. در نتیجه، کاربران به اندازه‌ای که به دنبال چیزی چشم‌نواز برای درگیر شدن با آن هستند، خواندن را متوقف نمی‌کنند.

اگر محصولی را تبلیغ می‌کنید، یک ویدیوی سریع که نحوه استفاده از محصول را نشان می‌دهد بسیار بیشتر از یک تبلیغ پرمخاطب، کاربر را وادار به توقف پیمایش می‌کند. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید چیزی غیر تبلیغاتی پست کنید، می‌توانید در گرایش‌های خاص رسانه‌های اجتماعی، مانند رقص‌ها یا صداگذاری، شرکت کنید که نشان می‌دهد برند شما چقدر مرتبط است.

– کپی آگهی عالی بنویسید

در حالی که یک تصویر عالی باعث می‌شود کاربر از پیمایش خودداری کند، شما همچنان باید نسخه تبلیغاتی خود را برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد محصول خود به مخاطبان خود اختصاص دهید. هیچ چیز سریع‌تر از یک دیوار متنی که نشان می‌دهد چرا شخصی باید برای پست شما وقت بگذارد، کاربر را به حرکت درآورد. چیزی کوتاه و شیرین بنویسید – بیش از پنجاه کلمه نباشد. شما می خواهید اطلاعاتی را ارائه دهید که هضم سریع و آسان باشد.

به آنچه قبلاً کار کرده است نگاه کنید

اگر در گذشته موفق به تبلیغات یا محتوای خاصی شده‌اید، هیچ قانونی برای استفاده مجدد یا استفاده مجدد از آن محتوای قدیمی وجود ندارد. بنابراین به تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی خود نگاهی بیندازید تا ببینید کدام تبلیغات پولی در گذشته موفق بوده اند و یک چرخش تازه در آنها ایجاد کنید تا آنها را به امروز مرتبط کنید.

– وارد محتوای تولید شده توسط کاربر شوید

هر شرکتی با بررسی ها و توصیفات عالی پیشرفت می کند. اما هیچ چیز به مصرف‌کنندگان بالقوه نمی‌گوید که سریع‌تر از یک نمونه واقعی از یک فرد معمولی که از محصول شما استفاده می‌کند، مانند یک ویدیو در رسانه‌های اجتماعی، «من را انتخاب کنند». این محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند برای بسیاری از برندها یک موهبت باشد.

مزیت محتوای تولید شده توسط کاربر این است که افرادی که آن را ارسال می کنند قابل اعتماد و تأثیرگذار در نظر گرفته می شوند. این اعتماد به این معنی است که کاربران رسانه های اجتماعی بیشتر احتمال دارد محصول جدیدی را امتحان کنند.

اگر هنوز مطمئن نیستید که چگونه این کار می کند، یک جستجوی اینترنتی سریع برای «محصولات TikTok» صفحه به صفحه محصولاتی را به شما نشان می دهد که به لطف محتوای تولید شده توسط کاربر محبوبیت پیدا کرده اند.

مهم‌ترین چیزی که هنگام اشتراک‌گذاری محتوای رسانه‌های اجتماعی یک کاربر باید به خاطر بسپارید این است که نمایه او و هر چیزی که همراه آن است را نیز به اشتراک می‌گذارید. بنابراین قبل از اینکه بخواهید از محتوای آن شخص استفاده کنید، مطمئن شوید که او چیزی در نمایه خود ندارد که به برند شما آسیب برساند.

– از هشتگ ها استفاده کنید

بهترین راه برای اینکه الگوریتم های رسانه های اجتماعی به نفع شما کار کنند، استفاده از هشتگ است. هشتگ ها به ارتباط کاربران با محتوای مناسب کمک می کنند. استفاده از هشتگ‌های مناسب و کلمات کلیدی مرتبط می‌تواند شانس شما را برای قرار گرفتن در فید خبری یا صفحه برای شما برای کاربرانی که احتمالاً با محتوای شما درگیر هستند، افزایش دهد.

– علاقه مندان را تگ کنید

علاوه بر الگوریتم، دو نیروی اصلی باعث ایجاد تعامل در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌شوند: اینفلوئنسرها و برندها. بنابراین وقتی در رسانه های اجتماعی پست می گذارید، هرگز نباید فراموش کنید که تأثیرگذاران یا برندهایی را که ممکن است به محتوای شما علاقه مند باشند، تگ کنید.

– اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها کاربران رسانه های اجتماعی هستند که اغلب صدها هزار یا حتی میلیون ها دنبال کننده دارند که روزانه محتوای آنها را مشاهده می کنند. بنابراین اگر محصولی را ارائه می‌دهید که فکر می‌کنید ممکن است یک اینفلوئنسر دوست داشته باشد، باید اینفلوئنسر مارکتینگ را در نظر بگیرید.

اینفلوئنسر مارکتینگ شامل قرار دادن محصول شما در دستان تأثیرگذار است که آن را در یک پست حمایت شده قرار می دهد. اگر اینفلوئنسر فکر می‌کند محصول شما ارزش امتحان کردن را دارد، نام برند خود را در مقابل میلیون‌ها بیننده در قالبی قرار می‌دهید که ممکن است واقعاً با آن تعامل داشته باشند.

وقتی صحبت از اینفلوئنسرها می شود، پسر کوچک را نیز فراموش نکنید. میکرو اینفلوئنسرها که تقریباً مانند برخی از نام‌های بزرگ در رسانه‌های اجتماعی فالوور ندارند، اغلب قابل اعتمادتر از اینفلوئنسرهای برجسته در نظر گرفته می‌شوند. آنها همچنین تمایل به نمایندگی صنایع خاص دارند، که اگر نام تجاری شما در دسته کوچکی قرار گیرد می تواند عالی باشد.

– برندها

برچسب‌گذاری برندها در پست‌هایتان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال عالی است زیرا می‌تواند به اندازه برند دیگر برای برند شما مفید باشد. یک مثال عالی از ماهیت دو جانبه سودمند برچسب گذاری برندها، کار سفارشی است.

بگویید که یک نویسنده مستقل هستید و به تازگی چند اثر هنری شخصیت را به یک هنرمند محبوب مستقل سفارش داده‌اید. یک راه عالی برای تبلیغ برندتان این است که آن هنرمند را در یک پست رسانه اجتماعی تگ کنید. نه تنها مزیت تبلیغات رایگان را به آن هنرمند ارائه می‌دهید، بلکه محتوای خود را در مقابل هر کسی که او را دنبال می‌کند قرار می‌دهید.

– عنصر انسانی

رسانه‌های اجتماعی ارتباط بین افراد از هر طبقه‌ای را تقویت می‌کنند. نوجوانان، سالمندان، و همه افراد در این بین هر روز با هم تعامل دارند. بهترین تولیدکنندگان محتوا می‌دانند که چگونه از این مجموعه عظیم کاربران بهره ببرند و بهترین راه را برای جذب هر چه بیشتر آنها بیابند.

برای اینکه نام تجاری خود را در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید، باید تا حد امکان راه های زیادی برای نشان دادن جنبه انسانی برند خود پیدا کنید. یک راه عالی برای انجام این کار استفاده از ویژگی Live موجود در پلتفرم های رسانه های اجتماعی از جمله فیس بوک، تیک تاک و اینستاگرام است.

پخش زنده در رسانه های اجتماعی می تواند از چند جهت به برند شما کمک کند. اول، آگاهی از برند را ارتقا می دهد. حتی اگر یک بار محصول خود را در لایو خود ذکر نکنید، حضور صرف باعث آگاهی شما و برند شما می شود. همچنین به مخاطبان شما اجازه می دهد تا در زمان واقعی با شما ارتباط برقرار کنند، که می تواند یک تجربه سرگرم کننده باشد.

– یک “چیز خاص” داشته باشید

اگر می‌خواهید علاوه بر جمع‌آوری کلیک، فالوور هم داشته باشید، یک اسکتیک رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید که نشان‌دهنده برند شما باشد اما محصولی را در مقابل فالوورها مجبور نکند. به عنوان مثال، برخی از اینفلوئنسرها نقل قول های الهام بخش روزانه ارائه می دهند، برخی دیگر آموزش های منظم را ارسال می کنند، و برخی دوست دارند تسکین کمیک ارائه دهند.

اساسا، همه آنها یک “چیز خاص” دارند که به آن معروف هستند.

مهمترین چیز در مورد تولیدکنندگان محتوای موفق این است که آنها چیزی را به دنبال کنندگان خود ارائه می دهند که مستلزم خرید یک محصول نیست و در عین حال می توانند روی برند باقی بمانند. با این حال، آنها همچنین با قرار دادن پیوندهایی در بایوس یا پروفایل خود، ترافیک اینترنتی را به سمت محصول خود هدایت می کنند.

پلتفرم های رسانه های اجتماعی

اکنون که دلایل زیادی برای استفاده از دنیای گسترده بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را پوشش داده‌ایم، باید بدانید چه پلتفرم‌هایی وجود دارند و چه کسانی از آن‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین اجازه دهید به چند نام بزرگ در رسانه های اجتماعی بپردازیم تا تصمیم بگیریم که کدام پلتفرم مناسب شماست.

– فیس بوک

فیس بوک بزرگترین پلتفرم رسانه اجتماعی جهان است که هر ماه نزدیک به سه میلیارد کاربر فعال دارد. از فوریه سال 2021، 69٪ از بزرگسالان می گویند که از شبکه استفاده می کنند. بنابراین اگر می‌خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، فیسبوک بهترین مکان است.

تبلیغات فیسبوک روشی عالی برای وارد کردن محصول شما به Newsfeeds یک گروه بسیار هدف از کاربران است. همچنین می توانید پیکسل ردیابی فیس بوک را به وب سایت خود اضافه کنید تا تبلیغات خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید.

تنها نقطه ضعف تبلیغات فیس بوک این است که معمولاً به بودجه زیادی همراه با آزمون و خطا نیاز دارند. آنها تقریباً برای هر کسب و کاری مناسب هستند، و ابزارهای عالی برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر ارائه می دهند، بنابراین آنها باید در بالای لیست شما باشند.

– اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم به اشتراک گذاری تصویر شروع به کار کرد که اکنون ویژگی های دیگری از جمله Stories و Instagram Live را ارائه می دهد. بیش از 70 درصد از کاربران اینستاگرام زیر سی سال سن دارند، بنابراین اگر به دنبال جمعیتی جوان‌تر هستید، ایده‌آل است.

مشکل اصلی اینستاگرام این است که باید اغلب پست بگذارید تا مطمئن شوید که محتوای شما در مقابل مخاطبان مورد نظر شما قرار می گیرد. با این حال، هنگامی که یک تبلیغ را اجرا می کنید یا یک پست را در فیس بوک تقویت می کنید، می توانید آن را به طور همزمان برای اجرا در اینستاگرام پیوند دهید، که به کاهش بار پست های مکرر کمک می کند.

– توییتر

توییتر برای آن دسته از تولیدکنندگان محتوا که در تک‌خط‌ها یا شرکت‌کنندگان شوخ‌تر عالی هستند، عالی است. وقتی صحبت از بازاریابی می شود، توییت ها معادل «سخنرانی آسانسور» هستند. شما باید تعداد مشخصی از کاراکترها را برای تقویت برند خود استفاده کنید و باید هر کدام را به حساب بیاورید.

توییتر راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن نکات سریع اخبار بدون تنظیم دقیق گرافیک برای هر پست است. همچنین مکانی محبوب برای شروع مکالمه، برگزاری نظرسنجی و نظرخواهی است.

تنها نقطه ضعف توییتر این است که مانند اینستاگرام، برای کسانی طراحی شده است که به دنبال لذت فوری هستند. کاربران توییت‌ها را اسکرول و مرور می‌کنند، بنابراین باید مطمئن شوید که توییت شما برجسته است. همچنین “سر و صدا” زیادی برای رقابت وجود دارد، بنابراین باید چندین بار در روز پست بگذارید تا واقعا تعامل بیشتری را به دست آورید.

– تیک تاک

TikTok یک پلت فرم محتوای ویدیویی است که در سال های اخیر به طور تصاعدی در محبوبیت آن رشد کرده است. تقریباً نیمی از کاربران آن زیر سی سال هستند، بنابراین قطعاً در میان جمعیت جوان‌تر محبوب‌تر است.

اگر محصولی کاربردی دارید یا مهارت خاصی را ارائه می دهید، TikTok راهی عالی برای نشان دادن آن در عمل است. همچنین مکانی عالی برای یافتن اینفلوئنسرهایی است که بیشترین فالوور را دارند و می توانند به تبلیغ کار شما کمک کنند.

با این حال، مانند توییتر، TikTok مقدار متنی را که می‌توانید روی یک پست قرار دهید محدود می‌کند، بنابراین باید در مورد هر کلمه و هشتگ استفاده کنید. TikTok همچنین محدودیت زمانی 3 دقیقه ای برای همه ویدیوها دارد.

– یوتیوب

YouTube راهی عالی برای اشتراک‌گذاری محتوای ویدیویی در چندین پلتفرم بدون نیاز به بازدید کاربران از سایت یا برنامه YouTube است. شما به راحتی می توانید ویدیوهای یوتیوب را در وب سایت خود جاسازی کنید و به بازدیدکنندگان سایت خود اجازه دهید بدون خروج از سایت، محتوای بازاریابی شما را ببینند.

ویدیوهای جاسازی شده فرصتی عالی برای نمایش نسخه‌های نمایشی محصول، محتوای آموزنده یا به اشتراک گذاشتن اطلاعات معنی‌دار دیگر ارائه می‌دهند. آنها یک راه عالی برای تکمیل کلیت استراتژی های بازاریابی شما هستند زیرا مزایای جزئیات بیشتری را ارائه می دهند.

یکی از بزرگترین اشکالات یوتیوب این است که کاربران انتظارات زیادی برای ویدیوهای طولانی دارند، بنابراین باید مطمئن شوید که محتوای شما درجه یک است.

– لینکدین

اگر به اشتراک گذاری محتوا در مورد صنعت خود علاقه دارید، لینکدین یک راه عالی برای ارتباط با سایر حرفه ای ها و برندها است. اگرچه این مکان به طور کلی مکانی نیست که کاربران در آن معاشرت یا سرگرمی پیدا کنند، اما لینکدین هنوز راهی عالی برای به دست آوردن شناخت برند در صنعت شما است.

اصلی‌ترین چیزی که لینکدین علیه آن کار می‌کند این است که برای تجارت الکترونیک طراحی نشده است، به این معنی که احتمالاً درآمد زیادی کسب نخواهید کرد. همچنین پایگاه کاربری بسیار کوچکتری نسبت به پلتفرم های بزرگتر دارد.

گفته می شود، این هنوز یک پلت فرم مناسب برای بازاریابی است.

کانال های رسانه های اجتماعی

کانال‌های بازاریابی به شما امکان می‌دهند به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید، اما تعاملی مشابه یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی ارائه نمی‌دهند. اگرچه آنها از نظر فنی رسانه های اجتماعی نیستند، اما همچنان به شما امکان می دهند مستقیماً به مشتریان دسترسی پیدا کنید.

– خبرنامه ها

خبرنامه ها راهی عالی برای ارائه مستقیم اطلاعات برند به صندوق ورودی مشتریان بالقوه شما هستند. شما می توانید از یک سرویس وب مانند MailerLite یا MailChimp برای ارسال منظم خبرنامه های خود استفاده کنید و از شبکه های اجتماعی مختلف برای به دست آوردن مشترکین استفاده کنید.

– تبلیغات

اگر ترجیح می‌دهید مستقیماً در تبلیغات مشارکت نداشته باشید، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی گزینه‌ای از محتوای یک طرفه را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، اگر نگران این هستید که پیام شما در بخش نظرات گم شود یا اینکه نمی‌توانید نظرات را واسطه کنید، به راحتی می‌توانید نظر دادن را خاموش یا محدود کنید.

شما همچنین می توانید با استفاده از موتورهای جستجو یا در وب سایت ها تبلیغات کنید. یک تبلیغ حمایت شده در آمازون یا گوگل، برند اینترنتی شما را در مقابل افرادی قرار می دهد که بیشتر به دیدن آن نیاز دارند.

– پاپ آپ

اگرچه تبلیغات پاپ‌آپ در برخی موارد می‌تواند آزاردهنده باشد، اما اگر به درستی انجام شود، می‌تواند راه بسیار خوبی برای ایجاد تجارت باشد. به عنوان مثال، می توانید در ازای ثبت نام در خبرنامه یا دنبال کردن شما در شبکه های اجتماعی، یک کد کوپن ارائه دهید.

– جمعبندی

بازاریابی شبکه های اجتماعی یک ابزار ارزشمند برای هر برند یا کسب و کاری است. شبکه های اجتماعی هر روز دنبال کنندگان جدیدی به دست می آورند و به شما این امکان را می دهند که به طور مداوم به کاربران بالقوه جدید دسترسی پیدا کنید.

اگر تلاش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما تا به حال خیلی مثمر ثمر نبوده است، فقط به یاد داشته باشید – زمان می‌برد تا شتاب در رسانه‌های اجتماعی جمع شود. با این حال، اگر استراتژی‌های مناسب رسانه‌های اجتماعی را انتخاب کنید، در کمترین زمان در راه خواهید بود.

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.