بودجه بازاریابی استارتاپ ها در سال 2023

بودجه بازاریابی استارتاپی

هنگام تخصیص بودجه بازاریابی استارتاپ خود، یکی از اولین سوالاتی که احتمالاً با آن مواجه خواهید شد این است که “هزینه این کار چقدر است؟”
اگر بودجه بازاریابی استارتاپی مناسبی تهیه کرده اید، به خوبی مجهز خواهید بود تا به تیم خود کمک کنید تا دیدگاه شما را درک کنند و به آن بپردازند. در برنامه بودجه بازاریابی باید جزئیات میزان هزینه‌ای را که برای تبلیغات پولی خرج می‌کنید ذکر شده باشد و با استراتژی کلی شما مطابقت داشته باشد تا ثابت کند که این هزینه انجام شده کاملا ارزش سرمایه گذاری را دارد.
در دنیایی که 82 درصد استارتاپ‌ها به دلیل مشکلات جریان نقدی شکست می‌خورند، ریسک برای این کسب‌وکارهای جدید بیشتر است. استارتاپ‌ها اغلب با منابع محدود و بودجه‌های کوچک‌تر مواجه هستند، که همین موضوع تخصیص بودجه بازاریابی کلان را دشوار می‌کند.
این مقاله نحوه تعیین بودجه بازاریابی شما و آنچه باید شامل شود را به شما آموزش می دهد.

آنچه در این مقاله می آموزید :

هزینه های بازاریابی برای یک استارتاپ

وقتی شرکت شما جدید است، تعیین بودجه بازاریابی اولیه می تواند گیج کننده باشد. در برخی موارد، تصمیمات بودجه از بالا به پایین، با الهام از رقبا یا با تعیین هدف گرفته می شود. اگر این مورد برای عملیات استارتاپ شما صادق نیست، ابتدا روی چیزی تمرکز کنید که بیشترین درآمد را به همراه دارد. درآمد تعیین می کند که بودجه بازاریابی شما چقدر باید باشد و بودجه باید کجا تخصیص یابد.

بودجه های بازاریابی استارتاپی

بودجه های بازاریابی استارتاپی، پولی را که یک شرکت جدید قصد دارد برای فعالیت های بازاریابی خرج کند، مشخص می کند. استارتاپ‌ها عموماً در هزینه‌های کلیدی بودجه خود مانند تبلیغات، بازاریابی محتوا، فناوری و نرم‌افزار اتوماسیون نقش دارند. پول به دست آمده از درآمد ناخالص شما باید بودجه بازاریابی شما را تامین کند.
بنابراین، چه مقدار از درآمد ناخالص خود را نیاز خواهید داشت؟
متوسط بودجه بازاریابی برای استارتاپ ها باید 11.2 درصد از درآمد کلی باشد. این درصد به بازاریابان منابع کافی برای ایجاد آگاهی از برند و شروع جذب سرنخ می دهد. اگر بودجه خود را از صفر شروع می کنید، از یک الگوی بودجه بازاریابی برای تشریح فعالیت ها و هزینه های بازاریابی فاز اول خود استفاده کنید.

بودجه بازاریابی به عنوان درصدی از درآمد

درآمد ناخالص درآمد کسب شده شما قبل از کسر هزینه ها می باشد.
درآمد تخمینی تعداد درآمدهایی است که انتظار دارید در یک دوره زمانی به دست آورید. به طور کلی، استارتاپ ها باید حدود 11 درصد از درآمد خود را صرف بازاریابی کنند.
اگر هنوز برآورد درآمد ناخالص ندارید، تعیین کنید که چقدر پیش‌بینی می‌کنید و از آن اعداد به عنوان معیار استفاده کنید. ابزارهایی را کاوش کنید تا به شما کمک کنند درآمد ناخالص خود را تخمین بزنید. اکنون که اولین گام برای تهیه بودجه را فهمیدید، نیازهای بالقوه دیگری را که ممکن است داشته باشید بررسی کنید.

ملاحظات بودجه بازاریابی استارتاپی

بنابراین، چه چیزی را باید در بودجه خود لحاظ کنید؟
هنگامی که پول اختصاص داده اید، می توانید شروع به تقسیم هزینه ها کنید. به این فکر کنید که به طور طبیعی چه هزینه هایی در زندگی روزمره شما رخ می دهد و به چه منابعی برای تحقق بازاریابی خود نیاز دارید. هیچ قانون واقعی برای طراحی بودجه وجود ندارد، به شرطی که به اندازه کافی قابل درک ، دقیق و مفید باشد.
به یاد داشته باشید که هزینه های زیر را در نظر بگیرید، مانند:

1. فن آوری

هنگامی که در حال ایجاد کمپین هستید، فناوری مورد نیاز برای استفاده را در نظر بگیرید، مانند نرم افزار برای ساخت صفحه محصول. ابزارهای بازاریابی زیادی در قیمت‌های مختلف (و حتی نرم‌افزار رایگان) وجود دارد، بنابراین حتماً بنویسید که چه نرم‌افزاری برای خرید نیاز دارید.

2. پژوهش

اگر هنوز مخاطبان هدف خود را پیدا نکرده اید، ممکن است نیاز به سرمایه گذاری در تحقیقات بازار داشته باشید.

3. اتوماسیون

خدماتی که فرآیندهای بازاریابی را خودکار می کنند می توانند زندگی شما را بسیار آسان تر کنند. آنها همچنین می‌توانند برای استارتاپ‌هایی که منابع لازم برای صرف هزینه‌های اضافی برای تکمیل پروژه‌ها را ندارند، مفید باشند.

4. تولید

اگر به قطعات محتوا، محصول یا ویدیوهای تبلیغاتی یا تصاویر نیاز دارید، باید برای این موارد نیز بودجه اختصاص دهید. به جای پرداخت هزینه برای چندین سرویس مختلف، می توانید فریلنسرهایی را برای پر کردن این نقش ها استخدام کنید.

5. تبلیغات پولی

آیا قصد دارید تبلیغات را در تلویزیون، رادیو یا آنلاین اجرا کنید؟ این مقوله ای است که در آن هزینه ها را در نظر می گیرید. جمع کردن تبلیغات پولی آسان است، به طوری که برخی از استارتاپ ها تا 20 درصد از بودجه سالانه خود را صرف تبلیغات می کنند. به یاد داشته باشید، می توانید هزینه تبلیغات پولی را تخمین بزنید.

6. نام تجاری

دارایی هایی که اولین برداشت را ایجاد می کنند مستقیماً بر برند شما تأثیر می گذارند. این ممکن است شامل کارت‌های ویزیت، بیلبوردها، سواگ و علائم باشد.

7. بازاریابی محتوا

تصمیم بگیرید که چقدر به محتوای قابل تحویل اختصاص می دهید. خدمات اتوماسیون، مانند HubSpotorSprout Social، و ایده های محتوایی را که می توانید به صورت ارگانیک و رایگان تولید کنید، در نظر بگیرید.

8. تبلیغات سنتی

تبلیغات پولی معمولاً به صورت آنلاین انجام می شود، اما تبلیغات سنتی به تبلیغاتی مانند چاپ و بیلبورد اشاره دارد.

9. کارمندان جدید

اگر قصد دارید تیم خود را با کارکنان تمام وقت یا پاره وقت توسعه دهید، احتمالاً باید هزینه های آنها را در بودجه بازاریابی خود لحاظ کنید.

10. هزینه های غیر منتظره

هنگام تعیین بودجه خود منتظر موارد غیرمنتظره باشید. برای خراب شدن دستگاه‌ها یا کمپین‌ها برنامه‌ریزی کنید که بیشتر از آنچه فکر می‌کنید طول بکشد و هزینه‌های بیشتری را به همراه داشته باشد.

کار بر روی اهداف کسب و کار به شما کمک می کند تا تصمیمات هدایت شده در مورد بودجه را اتخاذ کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شرکت شما افزایش آگاهی از برند است، احتمالاً می خواهید بیشتر بودجه خود را به برندسازی، بازاریابی محتوا و تبلیغات پولی اختصاص دهید.

نکاتی برای نوشتن بودجه بازاریابی استارتاپی

نوشتن بودجه بازاریابی استارتاپ

قبل از نوشتن بودجه بازاریابی استارتاپی، نکات زیر را در نظر بگیرید.

1. بررسی کنید که سرمایه گذاری ها ارزشمند هستند.

استارتاپ‌ها منابع محدودی دارند و به موفقیت های سریع نیاز دارند. اولین هدف شما همیشه باید به دست آوردن سرنخ برای فروش باشد. قبل از انجام یک هزینه، از خود بپرسید: “این چگونه فروش را تقویت می کند؟” اگر پاسخ واضح نیست، احتمالاً ارزش پول را ندارد.

2. تحقیق در مورد رقبا انجام دهید.

وب سایت ها و وبلاگ های رقبای اصلی خود را بررسی کنید. درباره چه مقالاتی می نویسند؟ چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند؟ و در نهایت، چگونه می توانید استراتژی آنها را بهبود ببخشید؟ به یاد داشته باشید که سئو یک بازی طولانی است و احتمالاً موفقیت های فوری را نخواهید دید. با این حال، شما باید مقالات خود را از ابتدا بهینه سازی کنید تا پایه و اساس سئوی مناسب ایجاد کنید.

3. سفر مشتری خود را درک کنید.

دلیلی وجود دارد که مشتریان شما را انتخاب کردند. درک سفرهای خریداران آنها اطلاعات ارزشمندی است. این دانش می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام کانال‌ها موثر هستند و ارزش بودجه‌بندی را دارند.

4. برای گزارش ROI (بازده سرمایه) خود آماده شوید.

شما در قبال نحوه مصرف بودجه بازاریابی خود پاسخگو خواهید بود. مطمئن شوید که سرنخ‌هایی را که جمع‌آوری می‌کنید و درآمدی را که می‌توان به بازاریابی نسبت داد، پیگیری می‌کنید. زمانی که باید بازگشت سرمایه خود را در پایان سال گزارش کنید، داده‌هایی را از قبل در دستان خود خواهید داشت.

5. بودجه بازاریابی خود را سالانه مرور کنید.

بین تورم و تغییرات اقتصادی، بودجه شما تقریباً به یک بررسی سالانه نیاز دارد. طبق تحقیقات HubSpot در واقع، 48 درصد از بازاریابان پیش‌بینی می‌کنند که بودجه آنها در سال 2023 افزایش خواهد یافت. چه بودجه شما رشد کند یا کاهش یابد، باید آماده انجام تنظیمات باشید.

چگونه یک بودجه بازاریابی استارتاپی بنویسیم؟

به عنوان یک رهبر بازاریابی، باید بودجه تعیین کنید و تعیین کنید که پول چگونه خرج می شود. این راهنمای گام به گام نحوه نوشتن یک بودجه بازاریابی واضح و مختصر را برای استارت آپ خود به اشتراک می گذارد.

1. درآمد خود را محاسبه کنید و بودجه خود را تعیین کنید.

به یاد داشته باشید، استارتاپ ها معمولاً برای رشد باید 11 درصد از درآمد خود را (قبل از مالیات) به بازاریابی اختصاص دهند. بنابراین تصمیم گیری در مورد بودجه به آسانی تعیین 11 درصد درآمد ناخالص شما است، درست است؟ شاید، اما بودجه بازاریابی شما احتمالا نیاز به تایید اجرایی دارد. بعلاوه، می‌خواهید از تصمیمات بودجه‌ای خود با آمار و یک برنامه قوی پشتیبانی کنید. وقتی برنامه کلی خود را شناسایی کردید، می‌توانید برآورد بودجه‌ای را دریافت کنید. به عنوان یک راهنما، به اهداف تجاری و کمپین خود فکر کنید. از بین این اهداف، حوزه هایی را که می خواهید بیشتر در آن سرمایه گذاری کنید انتخاب کنید.

2. تحقیقات بازار انجام دهید.

تحقیقات متفکرانه می تواند تعیین کند که کدام یک از محصولات شما بهترین پتانسیل را برای کمپین های بازاریابی پولی دارند. همچنین متوجه خواهید شد که کدام کانال ها بیشترین مخاطبین را جذب می کنند. به یاد داشته باشید: انجام تحقیقات بازار ممکن است برای شما هزینه داشته باشد و نیاز به جایگاهی در بودجه شما داشته باشد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که نیاز به تشویق مشتریان برای شرکت با کارت های هدیه یا تبلیغات داشته باشید.

3. برای شناسایی کمپین ها با محصول و فروش کار کنید.

تیم های فروش و محصول استارتاپ شما بینش ارزشمندی در مورد محصولاتی که نیاز به توجه ویژه بازاریابی دارند، دارند. برای شناسایی کمپین هایی که می خواهید در طول سال راه اندازی کنید، از نزدیک با این تیم ها همکاری کنید.

4. یک تقویم بازاریابی ایجاد کنید.

تاریخ ها و هزینه های بالقوه کمپین های بازاریابی را تعیین کنید، آنها را در طول سال پخش کنید، تا از بودجه خود به یکباره استفاده نکنید. هنگامی که یک تقویم بالقوه ایجاد کردید، وقت آن است که بودجه بازاریابی استارتاپ خود را تأیید کنید.

5. خرید اجرایی داشته باشید.

در این مرحله، شما باید یک طرح کلی بودجه بازاریابی داشته باشید. بودجه بازاریابی شما احتمالاً به توضیح و استدلال متقاعدکننده نیاز دارد. مطمئن شوید که استراتژی پشت هر هزینه ای را بیان می کنید. در نهایت، مطمئن شوید که فرصت‌های هیجان‌انگیز و نحوه نقش آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های بودجه شما را برجسته کنید.

جمع بندی

یک بودجه بازاریابی مشخص می تواند به شما در رشد کسب و کار استارتاپی شما کمک کند. با پیگیری هزینه ها و تخصیص بودجه به نیازهای ضروری، می توانید به اهداف کمپین خود برسید.
داشتن بودجه بازاریابی همچنین می‌تواند تضمین کند که شما آزادی لازم را برای تصمیم‌گیری بدون نیاز به اجرای هر ایده‌ای از مدیران گذشته دارید. مطمئن شوید که از اشتیاق شرکت استارتاپ شما برای محصول خود استفاده می‌کنید تا بازاریابی را به تلاشی موفق و هیجان‌انگیز تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.