بهترین کانال های بازاریابی در 2023

بهترین کانال های بازاریابی در 2023

کانال های بازاریابی، ابزارها یا پلتفرم های مختلفی هستند که برای دستیابی به مخاطبان هدف خود از آنها استفاده می کنید. با درک ارزش‌های مختلف کانال‌های بازاریابی خاص، می‌توانید یک برنامه تولید محتوای متناسب با مخاطبان خود ایجاد کنید. کانال‌های بازاریابی که برای تولید محتوا استفاده می‌کنید به اندازه خود محتوا مهم هستند.

آنچه در این مقاله می آموزید :

انواع کانال های بازاریابی

1. رسانه های اجتماعی

2. وب سایت ها / وبلاگ ها

3. بازاریابی ایمیلی

4. بازاریابی چند کاناله

5. بازاریابی ویدئویی

6. اینفلوئنسر مارکتینگ

7. بهینه سازی موتور جستجو

8. بازاریابی پادکست

9. بازاریابی دهان به دهان

بهترین کانال های بازاریابی B2B

چشم انداز بازاریابی B2B در حال تغییر است. اگر تیم شما از داده های قدیمی استفاده می کند، در حال حاضر عقب افتاده اید.
در یک نظرسنجی در سال 2022 از بیش از 1200 بازاریاب، بیش از 80٪ گفتند که بازاریابی در سه سال گذشته بیشتر از 50 سال گذشته تغییر کرده است.
در سال 2023، کانال های برتر مورد استفاده بازاریابان B2B رسانه های اجتماعی، وب سایت ها، وبلاگ ها و بازاریابی ایمیلی خواهند بود.
ویدیوهای کوتاه و اینفلوئنسر مارکتینگ نیز جزو بهترین کانال های بازاریابی هستند که کسب و کارها میتوانند در سال 2023 زمان و منابع بیشتری را روی آنها سرمایه گذاری کنند.
رسانه های اجتماعی مثل لینکدین جزو کانال های برتر بازاریابی دیجیتال هستند. در چشم انداز B2B، LinkedIn یک پلتفرم عالی برای تعامل با افراد دارای تفکر تجاری ارائه می دهد. لینکدین با بازگشت سرمایه 14 درصدی، به عنوان موثرترین پلتفرم برای استفاده در رتبه پنجم قرار دارد.
از بین بازاریابان B2B مورد بررسی، 41٪ پیش بینی می کنند که بودجه آنها در سال 2023 افزایش می یابد و فضای بیشتری برای سرمایه گذاری در کانال های جدید ایجاد می کند. بازاریابان B2B احتمالاً تلاش زیادی را بر روی کانال های وب سایت و وبلاگ نویسی متمرکز خواهند کرد زیرا خریداران اغلب قبل از تصمیم گیری برای خرید به وب سایت ها متکی هستند.
وب‌سایت‌ها همچنین منابع محتوای حیاتی را برای مشتریان بالقوه ارائه می‌دهند، و سئو روشی است که بازاریابان B2B برای جذب مشتریان ایده‌آل خود برنامه‌ریزی می‌کنند.
استراتژی کلمات کلیدی می تواند زمان گیر باشد اما در هنگام ایجاد محتوای ارگانیک نیز نسبتاً کم هزینه باشد. مردم در هر ثانیه نزدیک به 97105 جستجو در گوگل انجام می دهند، به این معنی که سئو پیامدهای قابل توجهی برای تبلیغات دارد.

بهترین کانال های بازاریابی B2C

بازاریابان B2C همانند بازاریاب B2B در کانال های برتر سرمایه گذاری می کنند، اما ترتیب متفاوت است: رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی در درجه اول قرار می گیرند، سپس وب سایت ها و وبلاگ ها.
بازاریابی B2C معمولاً بر ارائه محتوای لذت بخش متمرکز است، در حالی که بازاریابی B2B بر روابط طولانی مدت با مشتریان متمرکز است. 51 درصد از بازاریابان B2C انتظار دارند بودجه آنها در سال 2023 رشد کند، که نسبت به سال گذشته 44 درصد افزایش یافته است.
تمرکز بر رسانه های اجتماعی منطقی است. تا سال 2022، تقریباً 4.74 میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود داشته است. این معادل 59.3 درصد از کل جمعیت جهان است.
بنابراین، مشتریان B2C به احتمال زیاد در رسانه های اجتماعی درگیر می شوند. برای سال 2023، فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب جزو بالاترین سرمایه گذاری های رسانه های اجتماعی برای برندهای B2C هستند.
بازاریابی ایمیلی ممکن است فقط به معنای خبرنامه باشد، اما می‌تواند برای محتوای B2C مانند ارتباطات شخصی، اعلان‌های حساس به زمان (مانند راه‌اندازی محصول یا فروش) و یادآوری‌های ایمیل ترک سبد خرید نیز استفاده شود.
ایمیل همچنین یک کانال رسانه ای متعلق به خود است، به این معنی که هیچ کس دیکته نمی کند که چه زمانی، چگونه و چرا می توانید با مشتریان احتمالی خود تماس بگیرید. با این حال، به خاطر داشته باشید که مشتریان از اشباع بیش از حد اشتراک خود را لغو خواهند کرد.
وبلاگ‌نویسی و وب‌سایت‌ها را می‌توان با هم برای ایجاد آگاهی از برند، افزایش ترافیک، تبدیل سرنخ‌ها و مهم‌تر از همه، تثبیت قدرت خود استفاده کرد.
از بین بازاریابان B2C مورد بررسی، 36٪ در حال حاضر از وب سایت ها و وبلاگ ها برای ارتباط با مشتریان استفاده می کنند و احتمالاً در سال آینده افزایش می یابد.
وقتی وبلاگ های خود را با در نظر گرفتن تاکتیک های سئو ایجاد می کنید، به احتمال زیاد نیازهای بازاریابی خود را برآورده می کنید، زیرا زمانی که مشتریان درخواست های مرتبط با محتوای کسب و کار شما را مطرح می کنند، در SERP (نتایج اول جستجو) ظاهر می شوید. SEO به عنوان موثرترین کانال بازاریابی در رتبه سوم در سال 2023 قرار گرفت.

بازاریابی چند کاناله

استفاده از یک کانال بازاریابی واحد با یک استراتژی دیگر کارساز نیست. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که 92٪ از بازاریابان از بیش از یک کانال استفاده می کنند. در سال 2022، 81 درصد بیش از سه کانال بازاریابی استفاده کردند.
نیل پاتل، مدیر ارشد مالی و یکی از بنیانگذاران NP Digital می نویسد: 100٪ از شرکت هایی که با آنها کار کردیم، روی بازاریابی چند کانالی متمرکز شدند و به طور مداوم گسترش یافتند.
این رویکرد متنوع به تیم ها کمک می کند تا زمانی که پلتفرم های خاصی بیش از حد اشباع می شوند، چابک بمانند و حرکت کنند.
یک رویکرد رایج چند کانالی که شرکت‌های B2C از آن استفاده می‌کنند، استفاده مجدد از محتوا است. 82 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی محتوا را در کانال های اجتماعی مختلف تغییر کاربری می دهند.
این امر تداوم پیام‌های برند را ایجاد می‌کند و در عین حال میزان کاری که سازندگان محتوای کاری نیاز دارند تا در بسیاری از کانال‌های بازاریابی مختلف درگیر شوند را کاهش می‌دهد.

بازاریابی چند کاناله

بازاریابی ویدئویی

اگر هنوز بازاریابی ویدیویی را شروع نکرده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است. ویدئو می‌تواند تبدیل‌ها را افزایش دهد، بازگشت سرمایه را بهبود بخشد، به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کند و به شما در ایجاد روابط با مشتریان فعلی کمک کند. ویدئو بهترین فرمت رسانه ای است که بازاریابان برای استراتژی های خود اهرم می کنند.
در عصر TikTok، بسیاری از برندهای رسانه‌های اجتماعی به سازندگان محتوایی که محتوای ویدیویی کوتاهی تولید می‌کنند که بینندگان را تشویق می‌کند مدت بیشتری در برنامه بمانند، پاداش می‌دهند.
بازاریابان قصد دارند سرمایه گذاری در استراتژی را برای سال 2023 افزایش دهند، به طوری که 29 درصد از بازاریابان برای اولین بار قصد دارند از این استراتژی استفاده کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ زمانی است که کسب و کارها با یک خالق مرتبط و محبوب در صنعت خود شریک می شوند تا تبلیغات یا محتوای خاصی را منتشر کنند.
اینفلوئنسرها می توانند با ارائه یک چهره آشنا، شخصیت و همچنین اثبات اجتماعی، آگاهی از برند را ایجاد کنند.
مصرف کنندگان کمتر و کمتر به بازاریابان اعتماد می کنند و از محتوای تولید کننده سرنخ دوری می کنند.
اینفلوئنسرها می توانند با شخصیت بودن و اشتراک در منافع مشترک با این بی اعتمادی مبارزه کنند. در عصر فناوری، اینفلوئنسرها حتی ممکن است نزدیک ترین چیز به بازاریابی دهان به دهان باشند.
یک مطالعه از TopRank Marketing نشان داد که 86٪ از برندهای B2B در بازاریابی تأثیرگذار موفق هستند. یک جایزه خوب، بازگشت سرمایه (ROI) برای بازاریابی تأثیرگذار است، با هر دلاری که در سال 2021 هزینه شده در مجموع 5.78 دلار بازگشت سرمایه داشته است.
HubSpot دریافت که اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2023 شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود و 17 درصد از بازاریابان قصد دارند برای اولین بار روی آن سرمایه گذاری کنند. از بین بازاریابانی که قبلاً از این تاکتیک استفاده می کردند، 89 درصد از بازاریابان که از آن استفاده می کنند، سرمایه گذاری خود را در سال آینده افزایش می دهند یا حفظ می کنند.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بهینه سازی موفقیت‌آمیز می‌تواند با قرار دادن شما به عنوان یک مرجع، ترافیک ایجاد کند و تبدیل‌ها را افزایش دهد.
تمام محتوای وب شما نیاز به بهینه سازی موتور جستجو دارد. این شامل کانال‌های YouTube، نمایه کسب‌وکار Google و حتی قسمت‌های پادکست شما باید با استفاده از کلمات کلیدی هدف بهینه شود.
برای ایجاد یک حضور ارگانیک پر رونق آنلاین، پیاده سازی مدل ستون-خوشه ای را در وبلاگ خود در نظر بگیرید (35٪ از B2B و 59٪ از بازاریابان B2C آن را به عنوان یک استراتژی موثر گزارش می کنند).
با انجام این کار، یک صفحه ستونی ایجاد می‌کنید که نمای کلی سطح بالایی از یک موضوع و پیوندهایی به صفحات خوشه‌ای که در موضوعات فرعی موضوع بررسی می‌شوند، ارائه می‌کند، و به Google نشان می‌دهد که صفحه ستون شما در موضوع معتبر است.
تاکتیک‌های اضافی SEO که بازاریابان به طور مؤثر از آنها استفاده می‌کنند شامل گزارش‌های بینش جستجو، بهینه‌سازی عکس‌ها یا ویدیوها برای موتورهای جستجوی بصری و بهینه‌سازی سرعت بارگذاری است.

بازاریابی پادکست

تا سال 2020، 55 درصد از جمعیت 12 ساله و بالاتر ایالات متحده به پادکست گوش می دادند و 37 درصد در ماه گذشته به طور متوسط 6 ساعت در هفته به پادکست گوش می دهند. محتوای صوتی مورد تقاضا است، بنابراین ارزش آن را دارد که به عنوان بستری برای دستیابی به مخاطبان خود در نظر بگیرید.
میزبان های پادکست همچنین می توانند به عنوان تأثیرگذار خاص برند شما عمل کنند و جنبه انسانی کسب و کار شما را نشان دهند.
گوش دادن غیرفعال یک پادکست آن را به یک پلتفرم ایده‌آل برای دسترسی به افراد در طول رفت و آمد صبحگاهی، هنگام پیاده‌روی با سگ یا تمیز کردن خانه تبدیل می‌کند.
داستان سرایی راهی عالی برای جلب توجه مخاطبان است و در عین حال برند شما را شخصیت‌پذیرتر می‌کند.
مغز انسان طوری برنامه ریزی شده است که بخواهد، به دنبال روایتی خوش ساخت باشد و به آن پاسخ دهد.
تنها 1 نفر از هر 3 بازاریاب گزارش کرده اند که از پادکست ها یا سایر محتوای صوتی در استراتژی های خود استفاده می کنند، اما 53 درصد از آنها می گویند که موثرترین قالب رسانه ای است که استفاده می کنند.
در سال 2023، پادکست ها رتبه دوم را پس از ویدیو خواهند داشت. در واقع، 10 درصد از بازاریابان گفتند که بیش از هر فرمت رسانه ای دیگر روی محتوای صوتی سرمایه گذاری می کنند.

بازاریابی دهان به دهان

اعتماد به یک برند مهمتر از همیشه است. از سال 2020، 70 درصد از مصرف کنندگان می گویند که این امر بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد. در نتیجه، با اشباع شدن محتوای آنلاین، به محتوای پولی کمتر و کمتر اعتماد می شود.
بازاریابان باید با تکیه بر توصیه های مشتری و بازاریابی شفاهی اعتماد مصرف کنندگان را جلب کنند.
مصرف کنندگان واقعی نسبت به بازاریاب هایی که به وضوح دستور کار دارند در جلب اعتماد موثرتر هستند. مشتریان معمولاً فقط در صورتی از محصول یا خدماتی که واقعاً به نفع آنها باشد، خرید می‌کنند.
مردم به مصرف‌کنندگان دیگر نسبت به بازاریاب‌ها اعتماد دارند، زیرا بازاریاب‌ها همیشه چشم‌شان به نتیجه است.
بازاریابی دهان به دهان چیزی فراتر از گفتگوهای رودررو است. برای مثال، مشتریان راضی درباره برند شما به صورت آنلاین پست می‌کنند، به هم اتاقی‌های خود می‌گویند که خدمات شما را دوست دارند و نظرات مثبتی را در صفحات محصول شما می‌گذارند.
تنها یکی از این مثال‌ها شامل یک گفتگوی واقعی و حضوری است، اما همه آنها شامل مشتریانی می‌شوند که اعتبار برند شما را تضمین می‌کنند.
بازاریابی دهان به دهان، در هسته خود، به شما نیاز دارد که یک تجربه مشتری واقعا جادویی و تبدیل کننده ایجاد کنید. بر ارائه خدمات مشتری درجه یک و فراتر از آن تمرکز کنید تا مشتریانتان از این کانال استفاده کنند.

جمع بندی

کانال های بازاریابی

اکنون که از آمار کانال‌های بازاریابی مختلف اطلاع دارید، در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید به روشی جدید به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید یا حتی به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید.
کانال‌های بازاریابی مختلف مزایای مختلفی را به همراه دارند، اما بیشتر کسب‌وکارها می‌توانند راهی برای استفاده از کانال‌های مختلف در استراتژی‌های بازاریابی خود برای دستیابی به اهداف تجاری بیابند.
استفاده از کانال‌های مختلف، چندین نقطه تماس ایجاد می‌کند، سرنخ‌های شما را پرورش می‌دهد و تبدیل‌ها را افزایش می‌دهد. به یاد داشته باشید که یک مشتری احتمالاً حداقل هفت بار قبل از اقدام با برند شما در تماس بوده است.
با تماس با آنها در کانال های مختلف، می توانید این روند را تسریع کنید و به اهداف بازاریابی 2023 خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.