بازاریابی چند فرهنگی

بازاریابی چند فرهنگی

اکثر برندها بازاریابی را به گونه ای انجام می دهند که فقط برای قومیت یا فرهنگ اکثریت یک کشور جذاب باشد. این بدان معناست که تعداد زیادی از افراد وجود دارد که برندها در آنها طنین انداز نیستند.
با این حال، ایجاد فروش بیشتر نباید تنها دلیل بازاریابی شما برای گروه های اقلیت باشد. شناخت قومیت ها و فرهنگ های آنها باید یکی دیگر از عوامل محرک بزرگ باشد.
زیرا در نهایت، اجازه دادن به گروه‌های اقلیت که بدانند نه تنها متفاوت بودن اشکالی ندارد، بلکه شگفت‌انگیز است که آنها دیدگاه‌های متفاوتی را به مکان‌هایی که به آن مهاجرت می‌کنند ارائه می‌کنند، جامعه را به جلو می‌برد و به کودکان مهاجر کمک می‌کند تا به آنچه که هستند افتخار کنند. .

آنچه در این مقاله می آموزید :

بازاریابی چند فرهنگی چیست؟

بازاریابی چند فرهنگی ابداع و اجرای یک کمپین بازاریابی است که افراد با قومیت ها و فرهنگ های مختلف را در بین مخاطبان یک برند هدف قرار می دهد. نه تنها به شما کمک می‌کند تا با گروه‌های اقلیت ارتباط برقرار کنید و با آنها طنین‌اندازی کنید، بلکه قومیت‌ها و فرهنگ‌های آن‌ها را نیز به رسمیت می‌شناسد و به گروه‌های اکثریت کمک می‌کند تا متوجه شوند که اکثر کشورها تحت سلطه یک قومیت یا فرهنگ اصلی نیستند.

اجرای بازاریابی چند فرهنگی به روش صحیح

1. یک تیم بازاریابی چندفرهنگی متنوع استخدام کنید.

اگر برند شما واقعاً می‌خواهد همدلی را تمرین کند، کارمندان شما باید واقعاً بدانند که قرار گرفتن در جایگاه مشتریان شما چگونه است. در غیر این صورت، اگر فردی را در تیم خود ندارید که بتواند کمپین بازاریابی شما را با یک قومیت یا فرهنگ خاص مرتبط کند، ممکن است به نظر برسد که محتوای شما با انگیزه پنهانی ایجاد شده است.
بنابراین، هر گروه اقلیت را که در طول کمپین بازاریابی چند فرهنگی خود هدف قرار می دهید، فقط مطمئن شوید که فردی در تیم شما دارای دانش عملی و تجربه زندگی برای بررسی صحت آن است.

2. با افراد گروه های اقلیت که در تیم بازاریابی چند فرهنگی شما حضور ندارند، مصاحبه کنید.

اگر نمی توانید فردی را استخدام کنید که بتواند گروه اقلیت هدف کمپین بازاریابی چند فرهنگی شما را نمایندگی کند، بهترین گزینه بعدی شما مصاحبه با افرادی است که می توانند. برای انجام این کار، با افراد در شبکه، حلقه اجتماعی یا خانواده خود تماس بگیرید و از آنها در مورد چالش هایی که به عنوان یک اقلیت با آن روبرو هستند سؤال کنید.

3. صحت و صحت کمپین بازاریابی چند فرهنگی خود را سه بار بررسی کنید.

هیچ چیز بدتر از یک کمپین بازاریابی خودخدمت نیست که به عنوان عدالت اجتماعی ظاهر شود.
بنابراین قبل از اینکه کمپین بازاریابی چند فرهنگی خود را چراغ سبز کنید، استراتژی خلاقانه و توزیعی را توسط برخی از همکاران یا دوستانی که نماینده گروه اقلیت مورد نظر کمپین شما هستند اجرا کنید و ببینید که آیا از پس آن برمیایند.

جمع بندی و نتیجه گیری

اگر کمپین بازاریابی چند فرهنگی شما بتواند چالش‌هایی را که یک گروه اقلیت با آن مواجه است روشن کند و منافع آن‌ها را برای جامعه برجسته کند، نه تنها وفاداری گروه را به برند خود افزایش می‌دهید، بلکه باعث می‌شوید آنها احساس کنند که یک گروه واقعی و همدلانه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.