آیا پست های وبلاگ واقعا منجر به خرید می شوند؟

پست های وبلاگ

گزارش روندهای بازاریابی 2023 ما نشان می دهد که 29 درصد از بازاریابان از یک وب سایت یا پست های وبلاگ برای جذب و تبدیل سرنخ استفاده می کنند.
اهمیت ماندگاری که به وبلاگ نویسی داده می شود، تکان دهنده نیست. وبلاگ ها برای اکثر برنامه های بازاریابی دیجیتال یکپارچه هستند زیرا می توانند:

  • سئو را تقویت میکنند
  • ترافیک کلی سایت و حضور آنلاین یک برند را بهبود می بخشند
  • به مشتریان بالقوه کمک میکند درباره صنعت، نام تجاری، محصول یا خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند

با این حال، راه اندازی یک وبلاگ موثر و پرترافیک نیازمند زمان و انرژی زیادی است. به علاوه، اگر یک مدیر بازاریابی با بودجه محدود هستید، ممکن است تعجب کنید که “آیا پست های وبلاگ واقعاً منجر به خرید می شوند؟”

برای پاسخ به این سوال، در اینجا برخی تحقیقات انجام شده است تا به شما کمک کند تعیین کنید آیا یک وبلاگ شرکتی با استراتژی بازاریابی شما مطابقت دارد یا خیر.

آنچه در این مقاله می آموزید :

آمارهای مهم وبلاگ که بازاریابان باید بدانند

همانطور که قبلا ذکر شد، وبلاگ ها برای بسیاری از استراتژی های بازاریابی ضروری هستند و آماری وجود دارد که دلیل آن را نشان می دهد. در اینجا برخی از آمارهای وبلاگی است که از گزارش روندهای بازاریابی خود جمع آوری کرده ایم:

  • از هر سه بازاریاب یک نفر از وبلاگ یا وب سایت خود و همچنین سئو برای رسیدن به SERP استفاده می کند
  • وبلاگ‌ها، ابزارهای خرید رسانه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ همگی با بالاترین بازگشت سرمایه در بین هر کانال بازاریابی مرتبط هستند
  • 33 درصد از بازاریابان از پست های وبلاگ در استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند.
    پست‌های وبلاگ، مصاحبه‌ها، تصاویر و پادکست‌ها در سال 2023 برای اولین بار در بین بازاریابان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

آیا پست های وبلاگ منجر به خرید می شود؟

رشد سایر استراتژی‌های محتوا، مانند بازاریابی ویدیویی، ممکن است باعث شود فکر کنید که مصرف‌کنندگان محصولات را تنها پس از دیدن آنها در پلتفرم‌های دیگر خریداری می‌کنند.

با این حال، زمانی که از 300 مصرف کننده نظرسنجی کردیم و پرسیدیم: “آیا تا به حال پس از خواندن یک پست وبلاگ چیزی از یک شرکت خریداری کرده اید؟” 56 درصد بزرگ گفتند: “بله.”
علاوه بر این، طبق گزارش روندهای ما، پست‌های وبلاگ از جمله فرمت‌های رسانه‌ای با بالاترین ROI هستند، همراه با فیلم‌ها، تصاویر و پادکست‌ها.

چرا وبلاگ ها منجر به خرید می شوند؟

اگر شرکت شما وبلاگی دارد که در مورد صنعت شما صحبت می کند یا اینکه چگونه پیشنهادات شما می تواند به مشکلات روزمره یک خواننده کمک کند، مخاطبان شما می توانند تخصص برند شما را کشف کرده و به آن اعتماد کنند. این اعتماد و اعتبار می تواند در نهایت منجر به خرید شود.

چرا؟ فرض کنید مشتری بالقوه به مشاوره یا اطلاعاتی که در پست های وبلاگ شما داده شده است اعتماد دارد. در این صورت، آنها ممکن است اعتماد کنند که پیشنهادات شما نسبت به رقیب شما با کیفیت تر است، زیرا برند شما از صنعت، خواسته های مشتریان و مشکلاتی که محصول یا خدمات شما برطرف می کند، می داند.

حتی اگر ویدیو، رسانه‌های اجتماعی یا استراتژی‌های بازاریابی بصری را ترجیح می‌دهید، مهم است که به یاد داشته باشید که وبلاگ‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا محصولات را به گونه‌ای بفروشید که دیگر انواع محتوا نمی‌توانند.

برای مثال، ویدئوها و تصاویر ممکن است فقط نگاهی اجمالی به نحوه عملکرد یک محصول یا خدمات به مشتریان بالقوه ارائه دهند. با این حال، پست‌های وبلاگ می‌توانند اطلاعات گسترده‌ای را ارائه دهند که در غیر این صورت از ویدیوها و تصاویر حذف می‌شوند تا از غرق شدن بینندگان در رسانه‌های اجتماعی جلوگیری شود.

پست های وبلاگ همچنین می توانند رتبه جستجوی شما را افزایش دهند و فرصت های بیشتری را برای پیوند مستقیم به صفحه فرود یا خرید ایجاد کنند. مصرف کنندگان می توانند محتوای شما را از طریق جستجو پیدا کنند، سپس پست شما را بخوانند و پس از اینکه محتوای شما آنها را متقاعد به خرید محصول کرد، به راحتی روی صفحه خرید محصول کلیک کنند.

علاوه بر این، از آنجایی که اکثر سایت‌های وبلاگ به شما اجازه می‌دهند ویدیوها، پادکست‌ها و تصاویر را جاسازی کنید، وبلاگ شرکت شما همچنین می‌تواند مکانی عالی برای تبلیغ سایر دارایی‌های بازاریابی شما باشد و در عین حال به مشتریان بالقوه درباره نام تجاری و برند شما اطلاع دهد.

چگونه خوانندگان وبلاگ را به سمت خرید هدایت کنیم؟

در سال بعد، یک ترکیب بازاریابی محتوا که شامل وبلاگ نویسی است را در نظر بگیرید. چگونه با پست های وبلاگ خود خریداران را متقاعد می کنید؟ در اینجا چند نکته سریع وجود دارد.

1. لینک های صفحه محصول و CTA ها را به صورت استراتژیک قرار دهید.

ذکر نام تجاری، محصول یا خدمات خود در جایی که در پست های وبلاگ شما طبیعی است، یک راه عالی برای ایجاد سرنخ و خرید است.

با این حال، می‌توانید از لینک‌هایی برای پیوند دادن به صفحات محصول یا دکمه‌های CTA استفاده کنید که توجه بیشتری را به یک محصول یا پیشنهاد جلب می‌کنند بدون اینکه توجه خواننده را از پست وبلاگ دور کند.

2. ارائه یک منبع رایگان.

اگرچه ممکن است غیر سازنده به نظر برسد، اما منابع رایگان می توانند به وبلاگ شما کمک کنند تا مصرف کنندگان را به خرید سوق دهد. در اینجا به این صورت است:

اگر نام تجاری شما اشتراک، خدمات یا محصولی را می فروشد که گرانتر است یا نیاز به تأیید رهبری شرکت شما دارد، خوانندگان وبلاگ ممکن است برای اعتماد به برند شما و سرمایه گذاری روی محصول شما به بیش از چند پست وبلاگ نیاز داشته باشند. در این صورت، شما باید به جای ارسال مستقیم خوانندگان وبلاگ به صفحه خرید، روی پرورش سرنخ تمرکز کنید.

بسیاری از وبلاگ‌های معروف تنها با ایجاد یک منبع قابل دانلود رایگان، مانند کتاب الکترونیکی، الگو، یا گزارش تحقیقاتی، و ارائه آن از طریق CTA در انتهای پست‌های وبلاگ، فهرست مخاطبین و واجد شرایط خود را افزایش داده‌اند.

خوانندگان برای دسترسی به پیشنهادهای رایگان باید اطلاعات اولیه خود و شرکتشان را ارائه دهند. از آنجا، آنها یک ایمیل خودکار یا دانلود فوری منبع دریافت می‌کنند و در عین حال به یک مخاطب – یا سرنخ – تبدیل می‌شوند و وارد فرآیند صلاحیت سرنخ ما می‌شوند تا ببینند آیا می‌توانند یک مشتری عالی برای ارتباط با آنها باشند یا خیر.

3. به یاد داشته باشید، کیفیت بر تبلیغات بیش از حد برتری دارد.

در یک نظرسنجی اخیر Lucid، یک سوم از پاسخ دهندگان مصرف کننده عمومی ما معمولاً پست های وبلاگ را برای “یادگیری چیزهای جدید” می خوانند. در همین حال، تقریباً 20٪ پست های وبلاگ را برای سرگرمی می خوانند.

این مهم است که به یاد داشته باشید خوانندگان احتمالاً وبلاگ شما را پیدا می کنند زیرا آنها به دنبال اطلاعات مربوط به صنعتی هستند که در آن کار می کنند. همچنین ممکن است بخواهند چیزی مرتبط با سرگرمی های خود بیاموزند یا به راه حل هایی برای یک نقطه دردناک در زندگی روزمره یا حرفه ای خود نیاز داشته باشند.

شانس این است که آنها صرفاً به دنبال محتوای تبلیغاتی نیستند. اگر خواننده‌ای از سایت وبلاگ شما بازدید کند و چیزی جز پست‌های وبلاگ پر از تصاویر محصول و زبان تبلیغاتی جذاب پیدا نکند، احتمالاً علاقه خود را به محتوای شما از دست می‌دهد و ممکن است حس اعتماد لازم برای خرید را ایجاد نکند.

عاقلانه است که چند CTA غیر مزاحم را در پست های وبلاگ خود قرار دهید و محصول یا خدمات خود را زمانی که احساس می کنید مرتبط است ذکر کنید. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در درجه اول راهنمایی، مشاوره و اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد تا به خواننده شما کمک کند نیازهای خود را برآورده کند.

ایجاد فرآیند پرورش وبلاگ شما

هر برندی یک مخاطب هدف با علایق و نیازهای محتوای متفاوت دارد. در حالی که یک استراتژی وبلاگ، مانند منابع رایگان، برای ایجاد سرنخ های واجد شرایط برای یک شرکت B2B به خوبی کار می کند، تاکتیک های دیگر، مانند پیوند دادن ساده به یک محصول در پست های وبلاگ، ممکن است برای برندهای مصرف کننده سودآورتر باشد.

همانطور که بیشتر روی تبدیل ترافیک وبلاگ خود به درآمد تمرکز می کنید، این سوالات را در ذهن داشته باشید:

  • چه اطلاعاتی برای مخاطبان من ارزشمند است؟
  • آیا محصول من نیاز به پرورش سرنخ دارد؟
  • آیا تاکتیکی که من استفاده می‌کنم برای مخاطبانم بیش از حد تبلیغاتی به نظر می‌رسد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.